• FES-TE SOCI ARA
Dimecres, 12 agost, 2026
  • Iniciar sessió
Viu Molins de Rei
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • FES-TE SOCI ARA
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
Viu Molins de Rei
FES-TE SOCI

El pla d’Igualtat s’adapta a la realitat de Molins de Rei

Jordi Julià Serra
08/06/2018 - 17:53
a General, Societat
EnviarCompartirTuitarEnviar

Comença el desplegament del pla d’Igualtat 2017-2021, aprovat el desembre del 2017, amb la constitució de la comissió de seguiment del pla. El document parteix de l’anterior però per primer cop s’adapta a la realitat específica de Molins de Rei i inclou indicadors per mesurar-ne el grau de compliment.

La primera reunió del pla d’Igualtat es va fer a la Federació Obrera // Jordi Julià

Entitats d’àmbits tan diversos com els esports, la cultura, la cooperació, les associacions de veïns o la gent gran -juntament amb representants polítics i tècnics municipals- conformen, des de dimarts passat, la comissió de seguiment del pla d’Igualtat 2017-2021. Es tracta d’un òrgan que es reunirà dues vegades a l’any per mesurar el grau de compliment d’aquest pla que proposa accions transversals, des de la formació de joves per combatre estereotips, fins al reforç dels protocols contra la violència masclista.

Justament l’existència d’uns indicadors que permetin avaluar fins a quin punt el pla s’està complint és una de les novetats. La nova comissió que ara s’ha constituït servirà per retre comptes amb les mateixes entitats que a l’hora de la seva redacció van participar en la seva confecció. «Tenir aquest consell de seguiment que mira de ser transversal dona una opció de treball i participació que abans no estava reflectida», afirma Jessica Revestido (PSC), que va ser qui va treballar en el pla com a regidora d’Igualtat, tot i que es va acabar aprovant al desembre, just després que els socialistes fossin expulsats del govern.

Tot i ser redactat per l’anterior govern, el pla es va aprovar al ple del mes de desembre després de l’entrada al govern de CUP i ERC i aquests n’han mantingut el contingut. «És un pla que jo me’l vaig trobar fet al desembre. Però l’hem anat posant en marxa des de llavors», va afirmar Laura Munt (CUP), que ha pres el relleu a Revestido en la regidoria d’Igualtat (ara anomenada de Feminismes).

La principal novetat, segons Jessica Revestido, és que «és un pla adequat a Molins de Rei», ja que l’anterior l’havia redactat la Diputació seguint el mateix esquema que en diferents municipis. Això fa que «s’adapti a les seves realitats i sigui més viable», alhora que és un pla «viu, modificable gràcies als nous indicadors d’avaluació que s’incorporen».

En aquesta evolució hi tindrà pes la comissió de seguiment que ara s’ha format. Per exemple, una de les novetats d’aquest pla són les accions de sensibilització als estudiants de les escoles. El pla ho centra en alumnes d’ESO però en la primera reunió de la comissió de seguiment hi va haver membres d’entitats que treballen amb joves que van proposar que es facin quan són més petits perquè han detectat que de ben petits ja s’omplen d’estímuls que els fan adquirir prejudicis en clau de gènere.

Objectius transversals

El pla ha estat treballat també de forma transversal amb les mateixes entitats. El seu primer objectiu és fer visibles les polítiques de gènere en tots els àmbits municipals. Les accions dins aquest àmbit inclouen una conferència amb grups municipals i empresarials, així com una acció formativa en perspectiva de gènere.

També es proposa fer canvis culturals, i això ho buscarà amb accions de formació en diferents àmbits, com ara l’acte anomenat ‘Esports lliures d’assetjament sexual’. Treballaran també amb els homes, fent tallers perquè els homes avancin en compartir les tasques domèstiques, a més de continuar amb accions ja existents com els actes del 8 de març.

Per aconseguir la participació de tot el municipi, farà accions de formació a les entitats. Alhora, crearà el programa ‘Obrir portes’, adreçat a dones joves migrades per donar a conèixer els serveis i entitats de Molins de Rei. «Serà una manera de facilitat que dones d’altres cultures s’integrin al teixit social de Molins de Rei», explica la tècnica d’Igualtat, Eva Palasí.

Altres accions que preveu el pla són l’elaboració d’una guia per a dones que vulguin començar un projecte empresarial, una campanya de sensibilització sobre conciliació laboral, i la promoció dels esports mixtes. Tindrà incidència també en l’urbanisme: el disseny dels espais públics haurà de buscar que siguin segurs per a les dones.

Un àmbit amb moltes accions és el de la violència masclista. «Ens centrem en el treball preventiu i en l’acompanyament de dones que ho estan patint», explica Palasí. Volen promocionar l’existència del Servei d’Informació i Atenció a les Dones (SIAD), que canalitza aquesta atenció. També volen augmentar els serveis del SIAD incorporant atenció als infants. Faran formació als professionals de l’ambulatori per detectar violències masclistes, especialment les psicològiques, i actualitzaran el protocol del circuit de violència, que coordina Guàrdia Urbana, Mossos d’Esquadra, l’ambulatori i el SIAD davant d’aquests casos.

Relacionats

Etiquetes: igualtatpla d'Igualtat 2017-2021
EnviarCompartirTuitCompartir

L’Ajuntament crea un servei d’acompanyament psicològic per a infants de víctimes de violència masclista

26/08/2020
CDC reflexiona sobre els problemes de la dona al mercat laboral amb la diputada Lourdes Ciuró

CDC reflexiona sobre els problemes de la dona al mercat laboral amb la diputada Lourdes Ciuró

11/03/2016
Corals i cançó protesta per commemorar el Dia de la Dona

Corals i cançó protesta per commemorar el Dia de la Dona

09/03/2016
Molins de Rei, lluny del lideratge comarcal en inserció laboral de les dones

Molins de Rei, lluny del lideratge comarcal en inserció laboral de les dones

08/03/2016
Joan Ramon Casals és investit alcalde de Molins de Rei i promet «diàleg constant» amb l’oposició

L’Ajuntament manté l’estructura organitzativa amb quatre grans àrees

20/06/2015

L’Ajuntament se suma al Dia de la Dona Treballadora

09/03/2015
Article següent

Un tramvia necessari que no pot quedar en un desig

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

A la portada

Carles Guilera amb la nova presidenta, Estefania Parra // Cambra de Comerç
Economia

Carles Guilera deixa la presidència de la Cambra de Comerç al Baix Llobregat després de 23 anys

Jose PoloI1 Altres
10/08/2026
Piscina municipal de l'Escorxador de Sant Feliu de Llobregat / Marc Rius - Fet a Sant Feliu
Opinió

La metròpoli de les piscines

Oriol Estela Barnet
08/08/2026
Les línies MB1 i MB2 del bus urbà amplien el servei als caps de setmana i a l’agost
Portada

Un bus cada hora en totes les línies del MoBus durant el mes d’agost

David Guerrero
06/08/2026

VIU Empresa

Quan et trobes malament: urgències, CAP, CUAP o 061?
VIU Empresa

Quan et trobes malament: urgències, CAP, CUAP o 061?

Viu Molins de Rei
11/08/2026
piscina municipal
VIU Empresa

Sis consells per protegir-se de la calor i gaudir de l’estiu amb seguretat

Viu Molins de Rei
22/07/2026
Els Préstecs Emancipació s’amplien fins als 40 anys per facilitar la compra del primer habitatge
VIU Empresa

Els Préstecs Emancipació s’amplien fins als 40 anys per facilitar la compra del primer habitatge

Viu Molins de Rei
17/07/2026

SALUT I DOLOR

Logo Centre Casals

Tecnologia d’avantguarda per millorar la salut i reduir el dolor

Dra. Montse Casals - Centre Casals
29/08/2025

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Laura Gàlvez
13/06/2025

VIU+

Xavi Paz tornarà a ser el candidat del PSC i vol aprofundir en un pacte progressista

Xavi Paz tornarà a ser el candidat del PSC i vol aprofundir en un pacte progressista

10/07/2026
El parc Pont de la Cadena per fi comença a florir, però segueix amb desperfectes

El parc Pont de la Cadena per fi comença a florir, però segueix amb desperfectes

25/05/2026

Antonio Carmona (Renfe) diu que la nova represa de les obres de l’estació és la definitiva

07/05/2026
Més

La nostra independència depèn de tu. Per poder fer el periodisme local que Molins de Rei necessita ens cal el teu suport econòmic.

FES-TE SOCI de Viu Molins de Rei

ANUNCIA'T al Viu Molins de Rei


  • Avís legal

  • Política de cookies


Contacte

Viu Molins de Rei és el diari local de Molins de Rei. Pots saber més sobre nosaltres i posar en contacte amb l'equip del diari en aquesta pàgina:

QUI SOM

Amb el suport de:

Viu Molins de Rei

Formem part de la catalunyametropolitana.cat

Llicència

Viu Molins de Rei

Viu Molins de Rei és propietat de Associació Viu Comunicació i està subjecte a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 No adaptada de Creative Commons.

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Inicia sessió o crea un compte i accedeix a tots els continguts

Inicia sessió al teu compte a continuació

Contrasenya oblidada?

Recupera la teva contrasenya

Introdueix el teu nom d'usuari o adreça de correu electrònic per restablir la contrasenya.

Iniciar sessió
  • Iniciar sessió
  • Cistella de la compra
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Not enough quota to unlock this post
Desbloqueig restant : 0
Confirmes que vols cancel·lar la subscripció?