• FES-TE SOCI ARA
Dijous, 16 abril, 2026
  • Iniciar sessió
Viu Molins de Rei
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • FES-TE SOCI ARA
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
Viu Molins de Rei
FES-TE SOCI

Els candidats coincideixen en la necessitat de protegir el comerç de proximitat

Jose Polo
17/05/2019
a General, Política
EnviarCompartirTuitarEnviar

El Botmol organitza un debat amb els alcaldables, que proposen diferents idees per potenciar el comerç local de Molins de Rei.

Un instant del debat // Jose Polo
Un instant del debat // Jose Polo

Com és normal, durant una campanya electoral emergeixen les diferències entre les diferents candidatures. No és habitual que també es trobin punts de coincidència i consens. Però això és el que va passar durant el debat electoral organitzat pel Botmol, la Unió de Botiguers de Molins de Rei, aquest dimecres al vespre a la Sala Gòtica. I és que tots els alcaldables van coincidir en la necessitat de protegir el comerç de proximitat i el van considerar un dels grans actius de Molins de Rei.

Ara bé, van discrepar en les formes d’aconseguir el mateix objectiu en un debat que més aviat va ser un acte d’explicació de programes. No hi va haver pràcticament interacció entre els candidats, que van anant-se intercalant intervencions, dividides en diferents eixos, de dos minuts cadascú. És molt complicat coordinar un debat entre un grup de nou persones.

L’alcaldable de Junts per Molins i actual alcalde, Ramon Sánchez, va proposar fer un pla de dinamització de comerç i mercats per “analitzar les mancances” actuals i poder “fer els canvis necessaris” per millorar el context actual. I és amb l’arribada del comerç electrònic, entre altres factors, que el comerç local, en certa manera, ha de reinventar-se per sobreviure. “Deien que la tele mataria a la ràdio i el mòbil a la tele, i al final molts escoltem la ràdio a través del mòbil”, va dir el candidat del PSC Molins de Rei, Xavi Paz, partidari d’aliar-se amb aquests canvis tecnològics i no veure’ls com un enemic.

El candidat de la CUP, Carles Ros, va mostrar-se contrari a les polítiques urbanístiques que faciliten l’arribada de “grans superfícies”. “El comerç local aporta compromís mediambiental i compromís social”, va reblar. Una postura que van compartir, entre altres, Manel Monllaó, de Molins de Rei per la República Primàries Catalunya: “No podem dir que protegim el comerç local si treballem per l’arribada d’un Lidl”, va advertir per mostrar-se partidari de “pacificar” el Centre Vila però “sense la desaparició de les zones de càrrega i descàrrega”.

La Sala Gòtica es va omplir // Jose Polo

Gerard Corredera, de Molins en Comú, va anar més enllà i va dir que era favorable a implantar les famoses “superilles” de Barcelona a Molins de Rei. Són espais urbans que es guanyen per l’ús recreatiu i social de la ciutadania, estudiats i elogiats per diferents universitats internacionals i, al mateix temps, també criticats per alguns veïns de la capital catalana. Corredera també va expressar que era el moment d’afrontar la “transformació digital del comerç”.

“Potser hem d’incorporar el comerç online al de proximitat”, va indicar l’alcaldable d’ERC, Marcel López, que va afegir que Molins de Rei necessita tornar a ser “referent” del seu entorn en aquest àmbit. “No només hi ha comerç al Centre Vila, també n’hi ha als barris”, va recordar Ana Aroca, de Molins Camina Podem, disposada a aturar l’arribada de grans superfícies.

Alguns dels partits aposten per incrementar l’IBI -l’impost més important que recapta l’Ajuntament, a aquestes grans superfícies. Un d’ells és el Moviment 15 Arcades, comandat pel jove Joan Albert Fabra, que va proposar la creació d’una “moneda digital local” per fomentar que els “diners es gastin a Molins de Rei” similar al Rec de Barcelona, que circula a l’Eix Besòs, o la Grama de Santa Coloma de Gramenet.

“L’Ajuntament us ha de posar les coses fàcils”, va dir-li l’alcaldable del Partit Popular, Antonio Valverde, als comerciants assistents a la Sala Gòtica, que estava plena per a l’ocasió però amb àmplia majoria de membres de les llistes i simpatitzants dels partits. Valverde va posar sobre la taula la idea d’instal·lar “pantalles d’informació” sobre els comerços pel carrer. A l’acte no hi va assistir Ciutadans.

En definitiva un catàleg d’idees per preservar un actiu de Molins de Rei com és el seu comerç de proximitat. Després del 26 de maig, caldrà passar de les paraules als fets.

Relacionats

Etiquetes: Bot-MolBotMolCUP Molins de Reidebat Botmol municipals 2019debat electoraldebat electoral Molins de Reieleccions municipalsEleccions Municipals 2019ERC Molins de ReiJoan Albert FabraJunts per MolinsMarcel LópezMolins Camina PodemMolins de Rei per la República Primàries CatalunyaPP Molins de ReiPrimàries Molins de ReiPSC Molins de ReiUnió de BotiguersUnió de Botiguers de Molins de Rei
EnviarCompartirTuitCompartir
La plantació de verd al parc Pont de la Cadena comença amb 20 mesos de retard

La CUP diu que Molins de Rei està perdent espais verds

10/03/2026

La CUP rebutja l’aposta de l’àrea metropolitana per la gestió privada de l’aigua a Molins de Rei i set municipis més

02/03/2026
Marta Espona repetirà com a cap de llista d’ERC a les pròximes municipals

Marta Espona repetirà com a cap de llista d’ERC a les pròximes municipals

24/02/2026
La CUP critica l’ús del parc del Baix Llobregat com a aparcament provisional

La CUP critica l’ús del parc del Baix Llobregat com a aparcament provisional

15/01/2026
L’Ajuntament inverteix 285.000 euros en una nova màquina de neteja viària

L’Ajuntament inverteix 285.000 euros en una nova màquina de neteja viària

30/12/2025
Un altre punt de vista i altres idees

Idees nadalenques

23/12/2025
Article següent
Gerard Corredera (Molins En Comú): “No podem tenir més desgoverns”

Gerard Corredera (Molins En Comú): "No podem tenir més desgoverns"

Més comentat 1

  1. dclosa says:
    7 anys enrere

    Malt moment ha escollit el Botmol per organitzar un debat amb els alcaldables que no son profesionals d’el sector, que sols van aportar ocurrències sense sentit, per potenciar el comerç i per suposat tots els alcaldables van coincidir en la necessitat de protegir el comerç de proximitat, bla , bla , bla…
    Ramon Sánchez, : · un pla de dinamització de comerç i mercats per “analitzar les mancances” actuals i poder “fer els canvis necessaris” per millorar el context actual, : BLA , BLA BLA….
    Xavi Paz : “Deien que la tele mataria a la ràdio i el mòbil a la tele, i al final molts escoltem la ràdio a través del mòbil”, : EL QUE ESCOLTEN ELS JOVES PEL MÖBIL ÉS MÜSICA, i NO ESCOLTEN LA PENOSA RADIO MUNICIPAL DE MOLINS DE REI. .
    Carles Ros, : No a “grans superfícies”. : NO AL PROGRÉS “El comerç local aporta compromís mediambiental”?
    Manel Monllaó, NO AL NOU Lidl”, NO AL PROGRÉS !
    Gerard Corredera : fer “superilles” per l’ús recreatiu i social de la ciutadania, estudiats i elogiats per diferents universitats internacionals i“transformació digital del comerç”, BLA , BLA , BLA…. .
    Marcel López : “incorporar el comerç online ”, Molins de Rei tornar a ser “referent”, NOSTALGIA DE TEMPS PASSATS …
    Ana Aroca : OBVIAMENT , “No només hi ha comerç al Centre Vila, també n’hi ha als barri DE INCRESA i LLAVE DE ORO”, i aturar l’arribada de grans superfícies, NO AL PROGRÉS !
    Joan Albert Fabra : INVENT DEL TBO , d’una “moneda digital local”
    Antonio Valverde : L’Ajuntament ha de posar les coses fàcils”, UN INVENT DEL TBO pantalles d’informació” sobre els comerços pel carrer
    En definitiva ,un NO AL PROGRÉS i incrementar l’IBI a grans superfícies. , que després del 26 de maig, tot passarà al no res, uns comerços locals amb preus molt cars, un Mercat Municipal “en liquidació” i al comerç local a la baixa ( excepte el xinès i el pakistaní) tal com està ara…..

    Respon

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

A la portada

Economia

Sis empreses es presenten al concurs de gestió de l’aigua a Molins de Rei i set municipis més

Samar Elansari
16/04/2026
Les jornades tècniques de turisme de Catalunya reflexionen sobre el potencial del patrimoni al museu del Renaixement
Economia

Les jornades tècniques de turisme de Catalunya reflexionen sobre el potencial del patrimoni al museu del Renaixement

Samar Elansari
16/04/2026
La comunitat educativa de l’escola Pont de la Cadena urgeix la reforma del pati
Societat

La comunitat educativa de l’escola Pont de la Cadena urgeix la reforma del pati

Samar Elansari
15/04/2026

VIU Empresa

Les neteges tècniques industrials guanyen pes en una indústria cada cop més complexa
VIU Empresa

Les neteges tècniques industrials guanyen pes en una indústria cada cop més complexa

Viu Molins de Rei
07/04/2026
Com és el model d’habitatge públic metropolità? Més assequible, sostenible i de qualitat
VIU Empresa

Com és el model d’habitatge públic metropolità? Més assequible, sostenible i de qualitat

Viu Molins de Rei
17/12/2025
El respecte a la diversitat, protagonista de la Mostra de Cinema Espiritual de Catalunya
VIU Empresa

El respecte a la diversitat, protagonista de la Mostra de Cinema Espiritual de Catalunya

Viu Molins de Rei
19/11/2025

SALUT I DOLOR

Logo Centre Casals

Tecnologia d’avantguarda per millorar la salut i reduir el dolor

Dra. Montse Casals - Centre Casals
29/08/2025

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Laura Gàlvez
13/06/2025

VIU+

Molins de Rei supera els 27.000 habitants el 2025

Molins de Rei supera els 27.000 habitants el 2025

10/04/2026
Una auditoria acredita les mancances en el servei de neteja i recollida de residus

Una auditoria acredita les mancances en el servei de neteja i recollida de residus

08/03/2026

El nou pla urbanístic metropolità preveu millors connexions amb Quatre Camins i Sant Cugat

27/02/2026
Més

La nostra independència depèn de tu. Per poder fer el periodisme local que Molins de Rei necessita ens cal el teu suport econòmic.

FES-TE SOCI de Viu Molins de Rei

ANUNCIA'T al Viu Molins de Rei


  • Avís legal

  • Política de cookies


Contacte

Viu Molins de Rei és el diari local de Molins de Rei. Pots saber més sobre nosaltres i posar en contacte amb l'equip del diari en aquesta pàgina:

QUI SOM

Amb el suport de:

Viu Molins de Rei

Formem part de la catalunyametropolitana.cat

Llicència

Viu Molins de Rei

Viu Molins de Rei és propietat de Associació Viu Comunicació i està subjecte a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 No adaptada de Creative Commons.

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Inicia sessió o crea un compte i accedeix a tots els continguts

Inicia sessió al teu compte a continuació

Contrasenya oblidada?

Recupera la teva contrasenya

Introdueix el teu nom d'usuari o adreça de correu electrònic per restablir la contrasenya.

Iniciar sessió
  • Iniciar sessió
  • Cistella de la compra
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Segur que vols desbloquejar aquesta publicació?
Desbloqueig restant : 0
Confirmes que vols cancel·lar la subscripció?