L’entitat Violeta ha organitzat una festa per commemorar el Dia Internacional de l’Orgull LGTBI a la plaça de l’Ajuntament aquest divendres al vespre amb dos discjòqueis. Una cinquantena de persones hi ha assistit.
Per primera vegada, Molins de Rei ha celebrat el Dia Internacional de l’Orgull LGTBI amb una festa. L’entitat Violeta, que lluita per donar visibilitat als LGTBI als municipis, ha portat música a la plaça de l’Ajuntament aquest divendres al vespre, de la mà de dos discjòqueis, i ha aplegat una cinquantena de persones.
El president de Violeta, Luis Serrano, ha explicat que el nom de l’entitat que presideix no és casual, ja que “el dictador Francisco Franco” anomenava als LGTBI “violetes” i els enviava “als dos camps de concentració que hi havia a Espanya”. “Volem fer memòria històrica i no oblidar”, ha sentenciat Serrano.
En aquest sentit, el president de l’entitat ha lamentat que els drets que s’han aconseguit durant dècades de lluita “ara estan en perill” a causa dels “feixistes de VOX”. Segons Serrano, el dia de l’Orgull és per “recordar” allò que han assolit i que no volen perdre. “Els drets aconseguits no ens els trauran”, ha manifestat.

50 anys de la revolta Stonewall
L’entitat Violeta va constituir-se a Molins de Rei el maig del 2017 i compta amb un punt d’atenció cada dimecres de les 18:00 hores a les 20:00 hores a la Federació Obrera. La secretària de l’associació al municipi, Puri Gutiérrez, s’ha encarregat de la lectura del manifest.
El text ha destacat que el dia de l’Orgull LGTBI commemora els fets del 28 de juny del 1969 a la ciutat de Nova York. Fa 50 anys, un grup de persones van manifestar-se per denunciar la repressió que havia patit la comunitat LGTBI en una batuda policial al bar Stonewall Inn.
A través del manifest, Gutiérrez ha posat èmfasi en els drets que el col·lectiu LGTBI ha aconseguit en els darrers 40 anys, com que l’Organització Mundial de la Salut deixi de considerar l’homosexualitat una malaltia mental, o que Espanya elimini el delicte d’homosexualitat de la llei “de perillositat i rehabilitació social”.
La secretària de Violeta ha acabat la lectura del manifest posant el focus en la lluita de la gent gran LGTBI, i el passat “no molt amable amb la diversitat sexual” d’on venim. Gutiérrez ha explicat que a ella li “va costar molt sortir de l’armari”, perquè “no hi havia punts de visibilitat”. “Que ningú ens torni a tancar a l’armari i que la gent jove sàpiga d’on ve aquesta llibertat que tenim, que no deixi de lluitar per aquests drets que hem aconseguit”, ha desitjat.

Pla municipal i servei d’atenció integral LGTBI
“Visibilitat, rebuig a l’exclusió i el dret a viure en pau, això és el que promou el dia de l’Orgull”, ha afirmat la regidora de Feminismes i LGTBI, Jessica Revestido. La socialista ha afegit que també es busca “trencar els estereotips”, “reivindicar la llibertat de les persones per estimar i viure la seva diversitat sexual”, i lluitar “contra la LGTBIfòbia”.
La regidora ha comentat que, des de l’Ajuntament, treballaran perquè això “sigui una realitat”, elaborant el “pla municipal LGTBI” i potenciant el “servei d’atenció integral LGTBI”. “Volem aconseguir que Molins de Rei sigui una vila ideal perquè hi visqui qualsevol persona de la diversitat sexual que sigui”, ha assegurat.

Més comentat 2