Durant el mes de setembre s’entregaran els 26 habitatges de protecció oficial que es van assignar fa tres anys. Quatre d’aquests pisos seran per als veïns de Sant Pere de Romaní, que esperen ser reallotjats des del 2007.

L’Ajuntament de Molins de Rei ha anunciat la finalització de la fase 1 de les obres d’urbanització del barri de Les Guardioles. Els primers habitatges públics s’entregaran al setembre, aproximadament 26 pisos de protecció oficial, quatre d’ells destinades als veïns del carrer Sant Pere de Romaní que esperen des del 2007 a ser reallotjats després que els seus habitatges quedessin inhabitables per múltimples patologies.
L’alcalde Xavi Paz ha destacat, en roda de premsa, “la importància cabdal del nou barri de Les Guardioles“, perquè des de l’any 2004 a Molins de Rei no s’ha lliurat cap habitatge públic, i ara el municipi “està en disposició de fer entrega de nou habitatge de protecció oficial de propietat, i també farem habitatge públic de lloguer.”
Paz ha volgut recordar que més de la meitat dels habitatges que hi haurà al nou barri de Les Guardioles seran de titularitat pública: 363 davant les 317 que seran privades, del total de 680 habitatges construïts.
Des del consistori també s’ha volgut destacar que Les Guardioles serà el barri de connexió entre Les Conserves i Riera Bonet -en un futur també comunicarà amb el barri de l’Àngel- i que alhora facilitarà la relació de Molins de Rei amb l’entorn natural de Collserola.
La primera fase d’obres ha costat 9,5 milions d’euros
El projecte d’urbanització, finançat per l’Àrea Metropolitana de Barcelona a través de l’Institut Metropolità de Promoció del Sòl (IMPSOL) i en col·laboració amb l’Ajuntament, ha tingut un cost de 9,5 milions d’euros i, a banda de fer els habitatges, també s’ha centrat en urbanitzar el barri.
Per exemple, durant aquesta primera fase d’obres que ha durat cinc anys s’han creat espais de lleure urbans a través de plataformes naturals. També s’ha construït el pas de vianants sota la vida del tren de l’Avinguda Mancomunitat i s’ha remodelat el carrer amb la creació d’una vorera de 15 metres d’amplada, un carril bici i més arbrat.
La segona fase d’obres, que es preveu que comenci el 2021, serà la que se centrarà a connectar el nou barri amb el de l’Àngel. També està previst que de cara al segon trimestre de l’any vinent s’entreguin els 56 habitatges protegits que s’estan construint a la parcel·la propietat de l’IMPSOL, que és al costat dels pisos que començaran a rebre veïns a partir del setembre.
Les Guardioles, un nou barri en ment des del 2001
De fet, la urbanització d’aquest barri té una llarga història. La data de la signatura del conveni entre l’Ajuntament i la Mancomunitat de Municipis de l’Àrea Metropolitana de Barcelona -l’actual AMB- per fer possible Les Guardioles es va signar el 31 de juliol del 2008.
Però la idea de crear un nou barri a Molins de Rei ja s’havia posat damunt la taula. L’any 2001 el consistori va encarregar la redacció d’un avanç de planejament i els estudis de viabilitat del sector de Les Guardioles i el 2005 es va fer la redacció puntual de la modificació del Pla General Metropolità i del Pla Parcial Urbanístic, que no es va aprovar fins dos anys més tard.
Però quan semblava que tot estava lligat per començar a posar la primera pedra del nou barri, l’esclat de la crisi econòmica va aturar el projecte, i no va ser fins fa cinc anys que es van tornar a donar les primerses passes per urbanitzar els terrenys definitivament.
Quan es va produir la roda de premsa en “petit comitè”? , Quin ha estat el cost PVP dels pisos de protecció oficial i quan i a on s’han publicat ?, Quan i a on es van fer les adjudicacions dels pisos ?, I havia condicionants per accedir-hi ? , Transparència municipal ?