• FES-TE SOCI ARA
Dijous, 18 agost, 2022
  • Iniciar sessió
  • Registre

No hi ha productes a la cistella.

Viu Molins de Rei
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • Agenda
  • Farmàcia de guàrdia
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • FES-TE SOCI ARA
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • Agenda
  • Farmàcia de guàrdia
Sense resultats
Veure tots els resultats
Viu Molins de Rei
FES-TE SOCI

L’Ajuntament demana a les administracions instal·lar pantalles acústiques a l’autopista per reduir el soroll

Rut Font
14/12/2020
EnviarCompartirTuitarEnviar

Segons un estudi de l’AMB uns 2.000 veïns que viuen a prop de l’AP-2 i la B-23 estan exposats a uns nivells de contaminació acústica perjudicials per a la seva salut. L’Ajuntament va aprovar sol·licitar a la Generalitat i a l’Estat la instal·lació de pantalles acústiques per esmortir el soroll, però alguns veïns hi volen arbres perquè són més estètics i ecològics.

Soroll procedent de l’autopista des d’un edifici del barri del Canal // Rut Font

[Per poder fer periodisme de Km 0 necessitem el teu suport. Fes-te soci i ajuda’ns a fer possible un diari digital de proximitat]

Els veïns dels carrers que toquen a l’autopista conviuen amb la contaminació acústica procedent del trànsit. De fet, existeixen estudis que demostren que els veïns del barri del Canal, la Granja i del Centre Vila estan exposats a més decibels dels permesos per límits saludables. Segons l’Organització Mundial de la Salut, una exposició superior als 52 decibels en horari diürn i als 45 durant la nit és perjudicial per a la salut.

El 2007 ACESA, l’empresa concessionària de l’AP2, va diagnosticar que 1.200 persones del barri de la Granja estaven exposats a nivells superiors a 55 decibels, per sobre del llindar legal, que la Generalitat marca en els 53 decibels.

Noves pantalles acústiques a l'autopista
El soroll de l’autopista perjudica la salut de 2.000 molinencs // Anna Bermejo

A partir d’aquest estudi, l’Estat va aprovar el 2008 una modificació dels pressupostos generals per incloure 500.000 euros destinats a instal·lar pantalles acústiques al llindar entre l’AP2 i la Granja. Tot i això, més de 10 anys després encara no s’ha fet efectiva cap actuació.

De fet, u projecte de l’Àrea Metropolitana anomenat Plans Específics de Zones de Conflicte Acústic va constatar el 2014 que uns 2.000 molinencs veïns d’aquests tres barris estan afectats per l’excés de soroll. Fins i tot, alguns edificis estan exposats a més de 70 decibles a la nit.

L’AMB va recomanar llavors instal·lar 700 metres de pantalles acústiques d’entre tres i set metres per reduir-ne l’exposició. En dades del 2014, la instal·lació de les pantalles tindria un cost d’entre 462.000 i 1.197.000, en funció del model, i beneficiaria 971 veïns.

Els edificis amb punts rosats estan exposats a més de 70 dBA i els grocs a més de 55 // AMB

Com a solució al problema, l’Ajuntament va aprovar per unanimitat al ple de novembre una moció presentada per Molins Camina i Molins en Comú que demana a la Generalitat i a l’Estat la instal·lació d’aquests 700 metres de pantalles acústiques. Tot i així, alguns veïns consultats per Viu Molins de Rei, creuen que és millor plantar-hi arbres.

Arbres o pantalles?

Alguns veïns de l’avinguda de Caldes prefereixen que s’hi plantin arbres perquè, segons diuen, també serveixen per esmortir el soroll. Fina Cabestany és una de les veïnes que viu a l’avinguda i explica que té doble finestra a totes les habitacions, però que quan les obre és com si tingués “els camions dins de casa”.

Cabestany diu que fa 20 anys el veïnat ja va demanar a l’Ajuntament que es plantessin avets per reduir el soroll: “En van posar sis i funcionaven molt bé, però no els han cuidat i ara només en queden un o dos que a sobre estan malalts”.

Per això, considera que els arbres són una millor opció i creu que posar pantalles seria com tenir “un mur davant de casa”. “Ens queda la carretera i l’autopista molt a prop, semblaria que estem tancats en una presó. Vull arbres com Déu mana i ben cuidats”, conclou.

La Maria Dolores García, una altra veïna que viu a un dels edificis més exposats al soroll segons un estudi de l’AMB, també pensa com la Fina. “Quan teníem els arbres se sentia la meitat que ara. És més ecològic, més estètic i segur que més barat”, explica García.

A més, ella creu que les pantalles no evitaran que el soroll arribi a l’àtic del seu bloc de pisos: “Jo visc als pisos més baixos, però he pujat als àtics i és molt pitjor”.

Noves pantalles acústiques a l'autopista
Sortida de la B-23, davant del barri del Canal // Anna Bermejo

Al barri del Canal també hi havia arbres que esmortien el soroll, però els van talar perquè les ventades els feien caure. La Pilar Merino viu davant de la B-23 des de fa 37 anys i diu que sempre han tingut soroll, però que la situació va empitjorar quan van ampliar els carrils: “Des de llavors el soroll rebota al ciment i puja cap amunt”.

Merino estaria d’acord amb qualsevol solució que reduís el soroll, ja sigui les pantalles o els arbres. “És una llàstima perquè tinc un balcó molt maco, però no el faig servir perquè el soroll és molt desagradable”, afegeix.

A dos blocs de distància viu en Francesc Castellví, qui assegura que està acostumat al soroll, però creu que cal posar remei a la contaminació acústica. “Entre els arbres i les pantalles em quedo amb els arbres, però estaria content amb qualsevol solució per reduir la contaminació”, afegeix.

Fer pressió a la Generalitat i a l’Estat

Per altra banda, els representants polítics del municipi creuen que és necessari fer efectiva la instal·lació de les pantalles acústiques. Gerard Corredera, regidor de Molins en Comú, ha presentat la moció al ple destacant els efectes negatius que la contaminació acústica té en la salut dels molinencs. De fet, el representant dels comuns és un dels veïns afectats per la contaminació.

Gerard Corredera durant l’exposició de la moció al ple de novembre // Captura de pantalla

Corredera creu que és el moment idoni perquè el consistori faci pressió a la resta d’administracions: “S’està preparant una actuació similar a Sant Joan Despí i s’està negociant el traspàs de la B-23 a la Generalitat”.

Per altra banda, també volen actualitzar la partida del 2008 als pressupostos generals de l’Estat. Ja aprovats al Congrés de Diputats, volen incloure als pressupostos d’aquest any la despesa necessària per posar les pantalles al barri del Canal.

Pel que fa a la resta de formacions, tant la CUP com ERC han proposat demanar, també, incloure pantalles a l’altra banda de l’autopista per protegir la fauna dels Aiguamolls.

Al seu torn, el regidor del PSC, Miguel Zaragoza ha declarat que es tracta d’una de les grans mancances del municipi envers l’autopista. Laia Cassauba, de Ciutadans, ha anat més enllà i ha afirmat que un excés de soroll ambiental pot anar en contra de drets fonamentals, segons una sentència del Tribunal Constitucional

Per últim, el regidor de Junts per Molins, Ramon Sánchez, ha explicat que va viure al barri de la Granja durant un temps i que una actuació com aquesta és “absolutament necessària per al descans de tothom”. “No només és l’autopista, també se sent l’AVE i els trens de mercaderies, sobretot a l’estiu”, conclou.

[Per poder fer periodisme de Km 0 necessitem el teu suport. Fes-te soci i ajuda’ns a fer possible un diari digital de proximitat]

EnviarCompartirTuitCompartir

RelacionatArticles

L’espai dedicat a Clara Campoamor estarà al costat del Molí

L’espai dedicat a Clara Campoamor estarà al costat del Molí

16/08/2022
Sant Pere de Rodes

Descobreix Catalunya

12/08/2022
Tret d’inici a cinc mesos d’obres a la plaça de l’1 d’Octubre

Tret d’inici a cinc mesos d’obres a la plaça de l’1 d’Octubre

11/08/2022
Un incendi crema una hectàrea a la zona dels aiguamolls

Un incendi crema una hectàrea a la zona dels aiguamolls

05/08/2022
Un policia local publica un llibre per ajudar en els exàmens d’accés a la Guàrdia Urbana

Un policia local publica un llibre per ajudar en els exàmens d’accés a la Guàrdia Urbana

04/08/2022
Els baixos del Molí inicien la rehabilitació per consolidar-se com un espai polivalent

Els baixos del Molí inicien la rehabilitació per consolidar-se com un espai polivalent

03/08/2022
Article següent
Sense acord en una moció de la CUP sobre la violència masclista durant la Covid

Sense acord en una moció de la CUP sobre la violència masclista durant la Covid

Més comentat 1

  1. Retroping: Veïns que viuen a tocar de la C-1413 volen tornar a tenir arbres com a barrera acústica | Viu Molins de Rei

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Missió

La nostra independència depèn de tu. Per poder fer el periodisme local que Molins de Rei necessita ens cal el teu suport econòmic.

FES-TE SOCI de Viu Molins de Rei

ANUNCIA'T al Viu Molins de Rei

Contacte

Viu Molins de Rei és el diari local de Molins de Rei. Aquí pots saber més sobre nosaltres. També et pots posar en contacte amb l'equip del diari.

QUI SOM

Amb el suport de:

Viu Molins de Rei

Llicència

Viu Molins de Rei

Viu Molins de Rei és propietat de Viu Comunicació SCP i està subjecte a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 No adaptada de Creative Commons.

© 2022 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

  • Iniciar sessió
  • Registra't
  • Cistella de la compra
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • Agenda
  • Farmàcia de guàrdia

© 2022 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Inicia sessió o crea un compte i accedeix a tots els continguts

Inicia sessió al teu compte a continuació

Contrasenya oblidada? Registra't

Crea el teu compte i subscriu-te

Omple els formularis següents per registrar-te

Tots els camps són obligatoris. Iniciar sessió

Recupera la teva contrasenya

Introdueix el teu nom d'usuari o adreça de correu electrònic per restablir la contrasenya.

Iniciar sessió
Segur que vols desbloquejar aquesta publicació?
Desbloqueig restant : 0
Confirmes que vols cancel·lar la subscripció?
X