Els anticapitalistes critiquen que l’alcalde digués en una entrevista que desconeixia si l’empresa municipal Molins Energia assumiria el servei de jardineria amb treballadors municipals o si es contractaria una empresa externa. Des de la CUP insisteixen que l’objectiu de Molins Energia ha de ser “municipalitzar serveis públics”.

Molins Energia, que ja és una empresa íntegrament propietat de l’Ajuntament després que el consistori hagi comprat les accions que quedaven pendents, en principi hauria de començar a municipalitzar serveis com el de la jardineria en els propers mesos. Però unes declaracions de l’alcalde, Xavi Paz, a Ràdio Molins de Rei han descol·locat partits de l’oposició com la CUP.
Els cupaires es queixen en un comunicat que Paz digués a l’emissora municipal que desconeixia si el servei de jardineria –que és el primer encàrrec que s’ha compromès assumir Molins Energia– es desenvoluparia amb treballadors municipals o amb la subcontractació a una altra empresa.
“Ho hem d’acabar de decidir”, ha dit el batlle en dues ocasions. “Esperem que arribi el gerent i que comenci perquè si contractem un gerent i li diem ja tot com ha de ser… Contractarem un gerent, farem l’anàlisi amb el gerent i quins són els diferents escenaris que podem fer”, ha argumentat Paz.
Des de la CUP desaproven les declaracions de l’alcalde i creuen que si Molins Energia acaba subcontractant personal deixarà de tenir sentit com a projecte, ja que l’objectiu era “recuperar el control municipal directe dels serveis públics i no ser una plataforma per subcontractar empreses sense processos transparents”.
Fins i tot, consideren que tirar endavant aquest model podia arribar a ser considerat “corrupció” perquè permetria subcontractar “sense dur a terme els processos de transparència públics”.
La formació anticapitalista insisteix que Molins Energia ha de servir per fer que els serveis públics estiguin “completament municipalitzats”, amb uns treballadors que tinguin unes condicions laborals dignes i amb una gestió cent per cent pública que serveixi per fer un millor seguiment dels serveis públics des del consistori: “Si no és així, Molins Energia no té sentit perquè l’externalització ja l’està fent directament l’Ajuntament ara”, subratllen.

De fet, recorden que un estudi de viabilitat ja va demostrar que era possible municipalitzar el servei de manteniment de jardineria, així com el de manteniment de jocs infantils, que és l’altre encàrrec que el govern municipal va dir que assumiria Molins Energia.
Per això, demanen a l’executiu de PSC i Junts per Molins que doti l’empresa municipal d’una “gestió pública eficient” per fer processos de municipalització transparents i que serveixi també per assumir altres serveis que actualment presten empreses subcontractades com és el cas de les llars d’infants La Traca i El Molí, diuen.