• FES-TE SOCI ARA
Dissabte, 02 maig, 2026
  • Iniciar sessió
Viu Molins de Rei
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • FES-TE SOCI ARA
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
Viu Molins de Rei
FES-TE SOCI

Reobre de nou el pas entre vies de l’estació

María Samblás
01/04/2021
a General, Societat
EnviarCompartirTuitarEnviar

Arran de la decisió de Renfe i Adif de reduir la velocitat dels trens que passin per les estacions de Molins de Rei, Sant Feliu i Mollet Sant Fost, s’ha realitzat un canvi de cartells i ara ja no es prohibirà el pas entre vies. Es tracta d’una solució provisional a un problema que afectava sobretot a persones amb mobilitat reduïda que no podien canviar d’andana per la falta d’ascensors.

A partir d’aquest divendres, es podrà tornar a creuar el pas entre vies // María Samblás

Solució provisional a un problema que afectava sobretot a les persones amb discapacitat física que volguessin agafar un tren a les estacions de Molins de Rei, Sant Feliu i Mollet Sant Fost. Fa una setmana, Renfe i Adif arribaven a un acord amb els ajuntaments de les tres localitats afectades per a què els trens reduïssin la velocitat en arribar a aquestes estacions, i així permetre de nou creuar les vies. Aquest dijous s’han canviat els cartells de prohibició i s’ha instal·lat un focus que il·lumina tot el pas a nivell, així com un mirall convex per facilitar el creuament.

I és que fins aquest divendres 2 d’abril estava totalment prohibit utilitzar el pas de cautxú entre andanes per un enduriment de les mesures que es recollia en el Reial Decret 929/2020, del 27 d’octubre, on s’afirmava que “Renfe ha de dur a terme les actuacions necessàries per procedir al tancament de l’accés dels passos a nivell entre via existents a les estacions de Sant Feliu de Llobregat i Molins de Rei“. Els passos es van tancar i només es podien fer servir per l’activitat ferroviària o pels serveis d’emergència. Per garantir aquest fet, Renfe va dotar les estacions de personal que informés als viatgers de la nova situació.

El tancament del pas entre vies afectava a les persones que necessiten una cadira de rodes

Aquesta situació vulnerava els drets de les persones amb mobilitat reduïda, sobretot de les que fan servir cadira de rodes, ja que no tenien cap altra manera de fer un canvi d’andana que utilitzant el pas a nivell. En el cas de l’estació de Molins de Rei, per l’inexistència d’ascensors. L’única manera de creuar entre andanes és usant el pas inferior al que només es pot accedir amb escales. Un fet que canviarà quan es realitzin, definitivament, les obres de remodelació de l’estació que actualment estan en l’aire després que l’empresa que les havia de fer renunciés al projecte fa un any.

Els cartells ja no prohibeixen l’accés al pas // María Samblás

Els ajuntaments afectats es van reunir amb Renfe per trobar una solució

La indignació va arribar quan Renfe va rebre queixes de diferents veïns i l’única solució que se’ls hi entregava era desplaçar-se fins a una estació que sí que comptés amb ascensors o rampes, fer allà el canvi d’andana i continuar amb el viatge; augmentant així el temps del recorregut del viatger. Aleshores els ajuntaments dels tres municipis afectats es van reunir amb la directora de Rodalies de Catalunya, Mayte Castillo, per intentar trobar una solució.

Entitats com l’Associació per la Promoció del Transport Públic (PTP), la Federació ECOM de persones amb discapacitat física i orgànica, Enreda’t, i l’entitat de vianants Catalunya Camina també es van organitzar per fer una queixa formal a Renfe i Adif per mirar de recuperar els creuaments entre andanes, almenys provisionalment.

També s’ha instal·lat un focus per il·luminar el pas i un mirall convex // María Samblás

A partir d’ara, els cartells ja no prohibiran l’accés al pas a nivell

La solució, finalment, es trobava fa una setmana després d’haver arribat a un acord que garanteixi seguretat i accessibilitat alhora. Els trens, quan passin per les estacions de Molins de Rei, Sant Feliu i Mollet Sant Fost, reduiran la seva velocitat per permetre que les persones amb mobilitat reduïda puguin creuar les andanes sense por i sense haver de fer ús dels passos subterranis. La mesura s’aplicarà a partir d’aquest divendres a Molins, un cop s’ha dut a terme un canvi de la senyalització en l’estació: Els cartells ja no indicaran la prohibició en l’ús dels passos a nivell sinó que recomanaran un creuament de les vies amb precaució.

Segons apunten fonts de Renfe en declaracions a Viu Molins de Rei, a partir d’ara la velocitat dels trens tindrà “una limitació que permet catalogar el pas com a ‘utilitzable amb precaució’”, i el personal de seguretat que fins ara prohibia l’accés al pas de cautxú de l’estació, seguirà estant durant els propers dies per informar i també per ajudar a creuar.

L’alcalde Xavi Paz ha valorat satisfactòriament el desenllaç d’aquest fet en un comunicat, on afirmava que “no hem d’oblidar mai que l’accessibilitat a qualsevol servei públic no és un privilegi sinó un dret” i ha afegit que “s’ha de continuar treballant des de les administracions públiques per garantir aquests drets i estar al costat de tots els ciutadans i ciutadanes que ens necessiten”.

Relacionats

Etiquetes: Adifestació de RenfeEstació Molins de Reiestació renfeMollet del Valléspas a nivellpas entre viesRenfeRenfe RodaliesSant Feliu
EnviarCompartirTuitCompartir
Renfe reprèn la reforma de l’estació per tercer cop amb un increment de tres milions sobre l’anterior licitació

Renfe reprèn la reforma de l’estació per tercer cop amb un increment de tres milions sobre l’anterior licitació

27/11/2025
Enlaira Molins presenta una moció per preservar l’estació de tren

Estació de Molins de Rei: crònica d’una incompetència no confessada

27/08/2025
L’ANC es desmarca d’altres movilitzacions i defensa la independència per solucionar Rodalies

L’ANC es desmarca d’altres movilitzacions i defensa la independència per solucionar Rodalies

26/03/2025
El ferrocarril de Catalunya va endavant

El ferrocarril de Catalunya va endavant

14/03/2025
Un bus s’estavella contra l’hotel Calasanz provocant sis ferits

Un bus s’estavella contra l’hotel Calasanz provocant sis ferits

02/07/2024
Renfe Rodalies de Catalunya

Estiu sense trens en direcció El Papiol per les obres del corredor mediterrani

12/06/2024
Article següent

El risc de rebrot baixa però continua sent elevat a les portes dels festius de Setmana Santa

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

A la portada

Els reptes del Museu del Renaixement un any després de l’obertura
Política

L’Ajuntament porta la Generalitat als tribunals per una subvenció del museu del Renaixement

Samar Elansari
30/04/2026
Gerard Furest alerta sobre el retrocés del català en una xerrada a la Federació Obrera
Política

Gerard Furest alerta sobre el retrocés del català en una xerrada a la Federació Obrera

Samar Elansari
30/04/2026
El museu del Renaixement renova els gravats exposats amb una nova selecció del museu de Lleida
Cultura

El museu del Renaixement renova els gravats exposats amb una nova selecció del museu de Lleida

Samar Elansari
30/04/2026

VIU Empresa

Les neteges tècniques industrials guanyen pes en una indústria cada cop més complexa
VIU Empresa

Les neteges tècniques industrials guanyen pes en una indústria cada cop més complexa

Viu Molins de Rei
07/04/2026
Com és el model d’habitatge públic metropolità? Més assequible, sostenible i de qualitat
VIU Empresa

Com és el model d’habitatge públic metropolità? Més assequible, sostenible i de qualitat

Viu Molins de Rei
17/12/2025
El respecte a la diversitat, protagonista de la Mostra de Cinema Espiritual de Catalunya
VIU Empresa

El respecte a la diversitat, protagonista de la Mostra de Cinema Espiritual de Catalunya

Viu Molins de Rei
19/11/2025

SALUT I DOLOR

Logo Centre Casals

Tecnologia d’avantguarda per millorar la salut i reduir el dolor

Dra. Montse Casals - Centre Casals
29/08/2025

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Laura Gàlvez
13/06/2025

VIU+

Els veïns dels barris de muntanya dubten de l’efectivitat del tancament de Collserola i el viuen amb relativa normalitat

Els veïns dels barris de muntanya dubten de l’efectivitat del tancament de Collserola i el viuen amb relativa normalitat

24/04/2026
Els carrers s’omplen de llibres, roses i cultura en un Sant Jordi marcat pel bon temps

Sortegem dotze llibres d’autors locals per la diada de Sant Jordi

22/04/2026
Molins de Rei supera els 27.000 habitants el 2025

Molins de Rei supera els 27.000 habitants el 2025

10/04/2026
Més

La nostra independència depèn de tu. Per poder fer el periodisme local que Molins de Rei necessita ens cal el teu suport econòmic.

FES-TE SOCI de Viu Molins de Rei

ANUNCIA'T al Viu Molins de Rei


  • Avís legal

  • Política de cookies


Contacte

Viu Molins de Rei és el diari local de Molins de Rei. Pots saber més sobre nosaltres i posar en contacte amb l'equip del diari en aquesta pàgina:

QUI SOM

Amb el suport de:

Viu Molins de Rei

Formem part de la catalunyametropolitana.cat

Llicència

Viu Molins de Rei

Viu Molins de Rei és propietat de Associació Viu Comunicació i està subjecte a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 No adaptada de Creative Commons.

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Inicia sessió o crea un compte i accedeix a tots els continguts

Inicia sessió al teu compte a continuació

Contrasenya oblidada?

Recupera la teva contrasenya

Introdueix el teu nom d'usuari o adreça de correu electrònic per restablir la contrasenya.

Iniciar sessió
  • Iniciar sessió
  • Cistella de la compra
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Segur que vols desbloquejar aquesta publicació?
Desbloqueig restant : 0
Confirmes que vols cancel·lar la subscripció?