El municipi celebra primera edició de la festa dels llibres d’estiu batejada com a ‘Llibrestiu’. La festivitat ha tingut poca afluència de gent malgrat que les llibreries han instal·lat paradetes als carrers i s’han organitzat activitats culturals.
Molins de Rei ha estrenat aquest dijous la primera edició de la Festa dels Llibres d’estiu batejada com a ‘Llibrestiu’. Una nova data assenyalada que, tot i resultar prometedora per al sector del llibre després d’una època de vendes complicades arran de la pandèmia, ha comptat amb poca afluència de gent als carrers del municipi.
Malgrat que les llibreries i papereries de la localitat han instal·lat parades a fora al carrer i han ofert descomptes de fins el 5% en totes les lectures, no hi ha hagut un clar augment en l’afluència de clients.
Hi coincideixen la majoria de llibreries de Molins de Rei. Des de la llibreria Arola creuen que, en ser la primera edició, poca gent ha estat al cas de la jornada. Tot i així, consideren que el fet de tenir una parada “ha estat un reclam que ha fet que nous clients entressin a la botiga”. Per això esperen que la festivitat es consolidi i cada cop sigui més multitudinària.

Una festivitat amb activitats culturals al carrer
Per a la llibreria Barba, la nova festivitat també és important per donar vida al municipi: “Més que un dia per vendre una gran quantitat de llibres, ho veiem com una activitat encarada a dinamitzar el poble”, expliquen.
En aquest sentit, creuen que cal diferenciar l’abast que tenen jornades com aquestes a Molins de Rei respecte al que ha pogut tenir a d’altres municipis més grans, on sí que s’han fet més presentacions de llibres i actes culturals.
Tot i això, la primera edició del ‘Llibrestiu’ també ha comptat amb activitats culturals que han amenitzat la jornada. La plaça del Palau ha acollit tallers de manualitats per a infants, a la plaça de la Creu hi ha hagut música en directe i al pati de la Federació Obrera ha tingut lloc un contacontes a càrrec de Susagna Navó.

El sector del llibre, esperançat amb la nova festa
El ‘Llibrestiu’, que s’ha celebrat per primera vegada a diversos municipis de Catalunya, ha coincidit en un moment en què Molins de Rei -com la resta del país- té una incidència de Covid-19 disparada. També ha arribat gairebé tres mesos després d’un Sant Jordi amb llibres exhaurits.
Tot i així, el sector llibreter de Molins de Rei confia que la festa ha arribat per quedar-se i espera que en properes edicions el ‘Llibrestiu’ serveixi per incentivar l’hàbit de la lectura durant les vacances d’estiu, que és el període en què més s’acostuma a llegir.