• FES-TE SOCI ARA
Dimarts, 21 abril, 2026
  • Iniciar sessió
Viu Molins de Rei
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • FES-TE SOCI ARA
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
Viu Molins de Rei
FES-TE SOCI

Botellots, agressions i vandalisme a la Festa Major

María Samblás
04/10/2021
a General, Societat
EnviarCompartirTuitarEnviar

Els cossos policials tenen constància d’una ganivetada, diverses baralles i diferents actes vandàlics com el trencament de dues parades d’autobús i un banc. Tot i que alguns dels incidents es van concentrar a la zona del parc de la Mariona, el botellot més multitudinari es va desenvolupar a la plaça de l’1 d’octubre.

Viu Molins de Rei també informa sobre l’altra cara de la Festa Major 2021. Si vols que continuem informant sobre queixes veïnals uneix-te a la comunitat de socis i sòcies.

Centenars de persones fent botellot a la plaça 1 d’octubre // Cedit

Els carrers de Molins de Rei s’han convertit durant les nits del segon cap de setmana de Festa Major en l’escenari d’agressions, botellots i trencament de mobiliari urbà tot i el reforç del dispositiu policial. Centenars de persones es van concentrar a diferents punts del municipi, sobretot a la plaça 1 d’octubre, a la plaça de la Llibertat i al parc de la Mariona. També es van detectar botellots al parc del Baix Llobregat i al barri de la Granja. La policia va rebre al voltant de 30 avisos tant la nit de divendres com la de dissabte.

Tot i que es podien veure persones a diferents carrers i places, l’incident més greu es van detectar al parc de la Mariona. La Guàrdia Urbana té constància d’una ganivetada al carrer Menéndez Pelayo, segons informen fonts municipals a Viu Molins de Rei. Els fets van passar la nit de dissabte a diumenge i l’agredit va ser atès pels sanitaris. La víctima va ser ferit lleu. A banda d’això, es van produir com a mínim tres baralles més. Una d’elles a la cantonada entre el passeig del Terraplè i l’avinguda València.

Concentració de persones fent botellot durant la festa major // Cedida

Durant les dues nits, a més, es van desenvolupar diferents actes vandàlics. Segons les mateixes fonts, grups de joves van trencar dues parades d’autobús -una a la Mariona i l’altra al parc del Pont de la Cadena-, dos arbres -també a la Mariona- i, per últim, un banc del passeig del Terraplè.

En aquest sentit, un grup de persones va intentar trencar els vidres del Forn del Pont, situat a l’avinguda València durant la matinada del dissabte. “Quasi a les 6 del matí van començar a donar puntades de peu a la botiga, però era dins i en veure’m van marxar”, ha explicat el responsable de l’establiment, Josep Sabater, a Ràdio Molins de Rei.

https://twitter.com/Efimrcde/status/1445078263240577029

D’altra banda, en un vídeo que ha circulat per les xarxes socials es pot veure una altra agressió també a l’avinguda València. En un moment, un dels agressors diu “vine, marica”. Les fonts consultades no tenen constància de moment de cap denúncia per agressions homòfobes.

On s’ha comptabilitzat més aglomeracions ha estat al botellot de la plaça l’1 d’octubre i la plaça de la Llibertat. Segons explica a Viu Molins de Rei la Nati, una veïna de la zona, “va haver-hi soroll fins a les sis del matí i no vaig poder dormir en tota la nit”. A més, el carrer on resideix va aparèixer l’endemà ple de pixums i, fins i tot, amb fems humans.

Una parada de bus trencada amb els vidres encara al terra // Jose Polo

“Entenc que tothom té dret a divertir-se, però les pixades i els excrements sobren. L’Ajuntament ho hauria d’haver previst i hauria d’haver col·locat lavabos portàtils”, lamenta la veïna. A més, la plaça de l’1 d’octubre i els carrers del costat també van acabar la nit de dissabte a diumenge plens de brutícia, residus i restes d’ampolles de vidre i llaunes. L’endemà, es van reforçar els serveis de neteja. No obstant això, en diversos punts de Molins de Rei dilluns encara es podien observar alguns vidres trencats.

El regidor de Guàrdia Urbana defensa l’actuació municipal

En referència a l’actuació del cos policial, els comandaments dels Mossos d’Esquadra i la Guàrdia Urbana es van decantar per mantenir el control dels assistents. Des de l’Ajuntament, consideren que els pitjors incidents van ser “casos aïllats”: “Crec que els serveis han funcionat correctament. Podríem intentar dissuadir a la gent què estava a l’1 d’octubre? Sí, però haurien acabat a una altra banda on seria difícil controlar-los”, assegura a aquesta redacció Miguel Zaragoza, regidor de Guàrdia Urbana i Protecció Civil. Concretament en aquesta zona hi havia patrulles policials a les entrades de les places.

Todos tenemos ganas de #normalidad, pero hay maneras de divertirse respetando a los vecinos, el entorno, las #normas y limitaciones. Tras dos noches de #botellones en #molinsderei con la @GU_Molinsderei avisada @xavipaz @AjMolinsdeRei @Cultura_MdR pic.twitter.com/cmnJXTmIGT

— Injusticias Las Justas (@Injusticias_j) October 3, 2021

Tot i que en general segons Zaragoza no hi va haver conflictes greus entre els assistents i la policia, com va passar a l’última edició de les Festes de la Mercè de Barcelona, la nit de divendres alguns dels joves concentrats van llençar ampolles de vidre als mossos i a la policia local. Els agents es van decantar per no intervenir. Per la seva banda, el primer tinent d’alcalde, Ramon Sánchez ha reconegut a Ràdio Molins de Rei que la concentració de persones va arribar a xifres que “no tocaven” i que van fer “tot el possible per controlar la manada de gent”.

Segons Zaragoza, les causes de les aglomeracions van ser l’obertura “a mig gas” de l’oci nocturn i el fet que molts joves es van quedar als carrers després de les activitats programades per les festivitats, a banda de l’assistència de persones de fora del municipi. “Hi ha grups de persones d’entre 16 i 21 anys que no saben que fer, saben que és Festa Major i van a muntar-se ells la festa”, explica el regidor. Per aquest motiu, la Guàrdia Urbana mantindrà el reforç policial aquest cap de setmana com a precaució, ja que és la festa de la Tardor de Sant Feliu de Llobregat.

Relacionats

Etiquetes: botellotFesta MajorFesta Major 2021Festa Major de Molins de 2021Festa Major de Sant MiquelFesta Major de Sant Miquel 2021Festa Major Molins de ReiganivetadaGuàrdia UrbanaMiguel ZaragozaMolins de ReiMossos d'EsquadraParc de la Marionaplaça 1 d'octubrevandalisme
EnviarCompartirTuitCompartir
L’Ajuntament aprova nous complements salarials per a la Guàrdia Urbana i altres treballadors

Detingut un home per saltar-se diversos semàfors en vermell i fugir a gran velocitat

11/03/2026
L’Ajuntament aprova nous complements salarials per a la Guàrdia Urbana i altres treballadors

Detingut un home amb antecedents per furts durant un dispositiu policial preventiu

06/03/2026
Tres detinguts a Molins de Rei per cometre furts a Martorell i Rubí

Tres detinguts a Molins de Rei per cometre furts a Martorell i Rubí

20/02/2026
Un incendi crema tres vehicles al carrer Àngel Guimerà

Un incendi crema tres vehicles al carrer Àngel Guimerà

12/02/2026
Un vehicle bolca en xocar contra una jardinera a l’avinguda Barcelona

Un vehicle bolca en xocar contra una jardinera a l’avinguda Barcelona

26/01/2026
Un home de 42 anys mor a ganivetades al carrer Foment

El jutge envia a presó sense fiança un dels detinguts per la mort violenta d’un home al carrer Foment

25/12/2025
Article següent
Els Matossers tornen a alçar-se per la Festa Major

Els Matossers tornen a alçar-se per la Festa Major

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

A la portada

Les obres de l’estació de tren també crearan un nou pas inferior
Societat

Les obres de l’estació de tren també crearan un nou pas inferior

Samar Elansari
20/04/2026
ERC insta l’Ajuntament a organitzar actes en record de la República i reforçar la memòria històrica
Política

ERC insta l’Ajuntament a organitzar actes en record de la República i reforçar la memòria històrica

Samar Elansari
20/04/2026
Rosa Vendrell demana a l’Ajuntament “dignificar” la memòria de Margarida Xirgu
Cultura

Rosa Vendrell demana a l’Ajuntament “dignificar” la memòria de Margarida Xirgu

Samar Elansari
17/04/2026

VIU Empresa

Les neteges tècniques industrials guanyen pes en una indústria cada cop més complexa
VIU Empresa

Les neteges tècniques industrials guanyen pes en una indústria cada cop més complexa

Viu Molins de Rei
07/04/2026
Com és el model d’habitatge públic metropolità? Més assequible, sostenible i de qualitat
VIU Empresa

Com és el model d’habitatge públic metropolità? Més assequible, sostenible i de qualitat

Viu Molins de Rei
17/12/2025
El respecte a la diversitat, protagonista de la Mostra de Cinema Espiritual de Catalunya
VIU Empresa

El respecte a la diversitat, protagonista de la Mostra de Cinema Espiritual de Catalunya

Viu Molins de Rei
19/11/2025

SALUT I DOLOR

Logo Centre Casals

Tecnologia d’avantguarda per millorar la salut i reduir el dolor

Dra. Montse Casals - Centre Casals
29/08/2025

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Laura Gàlvez
13/06/2025

VIU+

Molins de Rei supera els 27.000 habitants el 2025

Molins de Rei supera els 27.000 habitants el 2025

10/04/2026
Una auditoria acredita les mancances en el servei de neteja i recollida de residus

Una auditoria acredita les mancances en el servei de neteja i recollida de residus

08/03/2026

El nou pla urbanístic metropolità preveu millors connexions amb Quatre Camins i Sant Cugat

27/02/2026
Més

La nostra independència depèn de tu. Per poder fer el periodisme local que Molins de Rei necessita ens cal el teu suport econòmic.

FES-TE SOCI de Viu Molins de Rei

ANUNCIA'T al Viu Molins de Rei


  • Avís legal

  • Política de cookies


Contacte

Viu Molins de Rei és el diari local de Molins de Rei. Pots saber més sobre nosaltres i posar en contacte amb l'equip del diari en aquesta pàgina:

QUI SOM

Amb el suport de:

Viu Molins de Rei

Formem part de la catalunyametropolitana.cat

Llicència

Viu Molins de Rei

Viu Molins de Rei és propietat de Associació Viu Comunicació i està subjecte a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 No adaptada de Creative Commons.

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Inicia sessió o crea un compte i accedeix a tots els continguts

Inicia sessió al teu compte a continuació

Contrasenya oblidada?

Recupera la teva contrasenya

Introdueix el teu nom d'usuari o adreça de correu electrònic per restablir la contrasenya.

Iniciar sessió
  • Iniciar sessió
  • Cistella de la compra
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Segur que vols desbloquejar aquesta publicació?
Desbloqueig restant : 0
Confirmes que vols cancel·lar la subscripció?