Segons el col·lectiu, el consistori és l’encarregat de garantir l’accés al subministrament d’aigua. L’Ajuntament assegura que necessiten el permís del propietari del pis, el BBVA, qui no l’ha donat.
Una família porta set mesos amb l’aigua corrent tallada, segons denuncia el Sindicat d’Habitatge. És el cas de l’Estefany, que viu amb la seva parella i la seva filla de 3 anys en situació d’irregularitat i en procés de desnonament. La veïna va venir a viure a Molins de Rei fa dos anys en una habitació rellogada, però el llogater va desaparèixer i va ser llavors quan va saber que el pis tenia una ordre de desnonament. Va ser víctima d’una estafa.
Aqualia, l’empresa gestora de l’aigua al municipi, va tallar el subministrament i va desinstal·lar el comptador d’aigua del pis per aquesta irregularitat, que, legalment, impedeix tenir un contracte del servei.
Tal com exposa el sindicat en un comunicat, la llei 24/2015 del Parlament de Catalunya responsabilitza a les administracions públiques de “garantir el dret d’accés als subministraments bàsics, d’aigua potable, de gas i d’electricitat a les persones i unitats familiars en risc d’exclusió social”.
Per aquesta normativa, és feina de l’Ajuntament recuperar el subministrament a aquesta família, qui ja té un informe de vulnerabilitat.
Permís del propietari
Tot i això, l’Ajuntament assegura que necessiten el permís del propietari per donar d’alta el subministrament d’aigua. El pis de l’Estefany és propietat del banc BBVA, amb qui està negociant un lloguer social, i qui, de moment, no ha donat el vistiplau per reprendre el servei.
Davant d’això, la regidora de Serveis Socials, Jessica Revestido, assegura en declaracions a Viu Molins de Rei que els serveis jurídics de l’Ajuntament estan valorant com abordar la situació. Paral·lelament, el consistori està preparant un reglament per poder posar comptadors socials a aquesta família, si s’escau, i altres persones en situació de vulnerabilitat.
El sindicat exigeix que es reprengui el servei
El Sindicat d’Habitatge acusa el govern municipal de no actuar i de “rentar-se les mans” davant d’un “clar cas de pobresa energètica”. Per intentar trobar una solució, el col·lectiu demana als Serveis Socials i a la regidoria d’Habitatge redactar un informe de risc d’exclusió per aquests veïns, parlar amb Aqualia perquè reprengui el servei i fer qualsevol altra gestió, tràmit o autorització corresponent.
Des de l’Ajuntament, Revestido assegura que seguiran treballant i fent contactes amb el propietari del pis.
Per altra banda, manté que ja han ofert alguna alternativa habitacional temporal. En moltes ocasions, s’ofereixen pisos temporals compartits. D’altra banda, també s’han brindat les dutxes de la Creu Roja a aquesta família.
Més comentat 1