• FES-TE SOCI ARA
Dilluns, 21 setembre, 2026
  • Iniciar sessió
Viu Molins de Rei
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • FES-TE SOCI ARA
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
Viu Molins de Rei
FES-TE SOCI

El Sindicat d’Habitatge denuncia que una petició de padró ha derivat en una citació policial

Aina Sanllehí Galera
11/11/2022 - 21:05
a Societat
EnviarCompartirTuitarEnviar

Segons assegura el col·lectiu, pocs dies després que dos veïns demanessin empadronar-se a l’Ajuntament de Molins de Rei, membres de la Policia Nacional es van adreçar al seu domicili i els van entregar una citació policial per assistir a comissaria.

Protesta del Sindicat d’Habitatge de Molins de Rei del 21 de març de 2021 // Arxiu – Jose Polo

El Sindicat d’Habitatge de Molins de Rei ha posat sobre la taula un presumpte cas de «vulneració del dret a l’empadronament». Els membres del col·lectiu denuncien que dos casos peticions per empadronar-se a Molins de Rei han esdevingut en un registre de la Policia Nacional en matèria d’estrangeria.

Segons el col·lectiu, pocs dies després que els veïns d’origen estranger demanessin el padró a l’Ajuntament, agents de la Policia Nacional acompanyats de la Guàrdia Urbana i un treballador social es van adreçar al seu domicili ocupat pel sindicat per fer comprovacions en relació amb la seva sol·licitud d’empadronament. A més, els van entregar una citació a comissaria que “molt sovint porta a procediments d’expulsió per a les persones en situació irregular”, asseguren els membres del sindicat. 

Consideren que el fet que la informació entregada per registrar-se al padró hagi arribat a la Policia Nacional és “una irregularitat” i “un assenyalament a tota la comunitat que es troba en situació irregular i en procés d’obtenir els papers”. El Sindicat d’Habitatge s’ha posat en contacte amb SOS Racisme que, segons asseguren, els ha confirmat que es tracta d’un “procediment irregular”. 

https://twitter.com/SindicatMolins/status/1590614948127776769

L’Ajuntament ha negat que en la visita al domicili també hi hagués assistit un treballador social i ha aclarit que en casos com aquests “no és que demanin (els cossos policials) informació a serveis socials”, sinó que “podria ser que, per un tema d’interès, serveis socials vulgui esbrinar condicions d’aquestes persones i li demani a la Guàrdia Urbana si efectivament la gent viu en aquell lloc”. Ara bé, detallen que és la Policia Nacional “qui té la competència en matèria d’estrangeria”. 

Així va respondre el regidor de Guàrdia Urbana i Protecció Civil, Miguel Zaragoza, a una pregunta que va formular el grup municipal de la CUP al darrer ple ordinari de l’Ajuntament en relació amb el cas: “Per què una comprovació de domicili que ha d’efectuar serveis socials esdevé un registre de la policia nacional?”, demanava el regidor de la CUP, Marc Vives. 

Denuncien una actuació «arbitrària i sense motius»

Així mateix, membres del sindicat denuncien que els cossos policials apareguessin acompanyats d’un gos i els preguntessin “de forma totalment arbitrària i sense motius” si tenien drogues “criminalitzant-los només pel fet de ser estrangers”. En aquest sentit, des del col·lectiu asseguren que seguiran “lluitant per garantir l’empadronament i fer que ningú més hagi de viure això”. 

Relacionats

Etiquetes: EmpadronamentGuàrdia UrbanaMarc VivesMiguel ZaragozaPolicia Nacionalserveis socialsSindicat d'Habitatge
EnviarCompartirTuitCompartir
Llum verda a incorporar un nou inspector de la Guàrdia Urbana

Llum verda a incorporar un nou inspector de la Guàrdia Urbana

14/08/2026
Dotze agents de Guàrdia Urbana, Protecció Civil i ADF per vetllar per la seguretat la nit de Sant Joan

Dotze agents de Guàrdia Urbana, Protecció Civil i ADF per vetllar per la seguretat la nit de Sant Joan

18/06/2026
Mor un motorista en un accident a l’encreuament de la carretera de Caldes amb el pont de la B-23

Mor un motorista en un accident a l’encreuament de la carretera de Caldes amb el pont de la B-23

21/04/2026
L’Ajuntament aprova nous complements salarials per a la Guàrdia Urbana i altres treballadors

Detingut un home per saltar-se diversos semàfors en vermell i fugir a gran velocitat

11/03/2026
L’Ajuntament aprova nous complements salarials per a la Guàrdia Urbana i altres treballadors

Detingut un home amb antecedents per furts durant un dispositiu policial preventiu

06/03/2026
Un incendi crema tres vehicles al carrer Àngel Guimerà

Un incendi crema tres vehicles al carrer Àngel Guimerà

12/02/2026
Article següent
Els Museus d'Esplugues

'Al Baix, ofertes flaix' proposa descomptes exclusius durant tres caps de setmana de novembre

Més comentat 2

  1. dclosa says:
    4 anys enrere

    Todo esto ocurrió pocs dies després de empadronar-se a l’Ajuntament de Molins de Rei, y fué cuando membres de la Policia Nacional es van adreçar al seu domicili i els van entregar una citació policial per assistir a comissaria.
    En mismísimo alcalde de Molins de Rei Xavi Paz Penche (PSC) ( muntanya amunt) ha reafirmat a el programa del dimecres dia 16 a Radio Ajuntament 91.2, les declaracions del regidor de Guardia Urbana i Protecció Civil , Miguel Zaragoza Alonso (PSC) al ple , i a les preguntes del ciutadà Marc J. que todo es un lio de los polñiticos y que nos sabremos quin fué primero , si el huevo o la gallina , : 1) que ha sido ll’Ajuntament quien ha enviado a la Policia Nacional , 2) que la Policia Nacional habia sido requerido por la Guarfia Urbana para hacer una instección de estranjeria , i no l’inversa 3) que en la visita al domicili també hi hagués assistit un treballador social , 4) que “no és que demanin (els cossos policials) informació a serveis socials”, sinó que “podria ser que, per un tema d’interès de serveis socials qui vulgui esbrinar condicions d’aquestes persones i li demani a la Guàrdia Urbana am gos inclós, de si efectivament la gent viu en aquell lloc”. Ara bé, detallen que és la Policia Nacional “qui té la competència en matèria d’estrangeria”. El alcalde desmiente de que haya existido una situación irregular de la GU o de empadronament, 1) que empadronament vió algo raro en los datos y simplemente quiso averiguar la veracidad de los datos de empadronament de aquella persona , 2) empadronament solicitó los servicios de la GU , 3) la GU detecta una situación que no és de su competencia, 4) la GU lo tranmite al Cuerpo Nacional de Policia , 5) lq Policia Nacional analiza el comunicado y para saber la dirección , solicita acompañamiento de la GU para una 2ª visita , CONCLUSION : a) la GU no persigue a nadie, b) la documentación presentada no era correcta ( falta de verdad) , c) la 1ª vista la hizo la GU y averiguó deficiencias que comunicó a la Policia Nacional , d) La policia nacional hace una 2ª visita para verificar temas de extranjeria. Si el Sindicato cree que hay una vulneración que presente una denuncia….

    Respon
  2. dclosa says:
    4 anys enrere

    Las clarificaciones del Sr. Roger Romero , trabajador social , experto 20 años en temas sociales , en la Radio Municipal del dia 23 en el programa del alcalde Javi Paz Penche (PSC) no aclara , ni el uno ni el otro lo que ha sucedido. ¿ Ha habido ya el inicio de expulsión de los individuos o no ?

    Respon

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

A la portada

Els Castellers d’Esparreguera, els de Badalona i els del Poble-sec acompanyen els Matossers en la diada castellera de Festa Major
Cultura

Els Castellers d’Esparreguera, els de Badalona i els del Poble-sec acompanyen els Matossers en la diada castellera de Festa Major

Samar Elansari
20/09/2026
Més de 60 ciclistes desafien la pujada del carrer Balmes en la Peniescalada
Cultura

Més de 60 ciclistes desafien la pujada del carrer Balmes en la Peniescalada

Samar Elansari
20/09/2026
El correfoc infantil de Festa Major, en imatges 
Cultura

El correfoc infantil de Festa Major, en imatges 

Samar Elansari
19/09/2026

VIU Empresa

L’idCAT Mòbil, nova porta d’entrada a La Meva Salut
VIU Empresa

L’idCAT Mòbil, nova porta d’entrada a La Meva Salut

Viu Molins de Rei
28/08/2026
Quan et trobes malament: urgències, CAP, CUAP o 061?
VIU Empresa

Quan et trobes malament: urgències, CAP, CUAP o 061?

Viu Molins de Rei
11/08/2026
piscina municipal
VIU Empresa

Sis consells per protegir-se de la calor i gaudir de l’estiu amb seguretat

Viu Molins de Rei
22/07/2026

SALUT I DOLOR

Logo Centre Casals

Tecnologia d’avantguarda per millorar la salut i reduir el dolor

Dra. Montse Casals - Centre Casals
29/08/2025

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Laura Gàlvez
13/06/2025

VIU+

L’Ajuntament treu a concurs la creació d’un mur vegetal a l’avinguda de Caldes

L’Ajuntament treu a concurs la creació d’un mur vegetal a l’avinguda de Caldes

16/09/2026
Xavi Paz tornarà a ser el candidat del PSC i vol aprofundir en un pacte progressista

Xavi Paz tornarà a ser el candidat del PSC i vol aprofundir en un pacte progressista

10/07/2026
El parc Pont de la Cadena per fi comença a florir, però segueix amb desperfectes

El parc Pont de la Cadena per fi comença a florir, però segueix amb desperfectes

25/05/2026
Més

La nostra independència depèn de tu. Per poder fer el periodisme local que Molins de Rei necessita ens cal el teu suport econòmic.

FES-TE SOCI de Viu Molins de Rei

ANUNCIA'T al Viu Molins de Rei

Contacte

Viu Molins de Rei és el diari local de Molins de Rei. Pots saber més sobre nosaltres i posar en contacte amb l'equip del diari en aquesta pàgina:

QUI SOM

Membre de:

Formem part de la catalunyametropolitana.cat

Amb el suport de:

Viu Molins de Rei

Copyright

Viu Molins de Rei és propietat de l'Associació Viu Comunicació. Tots els continguts d'aquest lloc web (textos, fotografies, imatges, dissenys i altres materials) són propietat de l'Associació Viu Comunicació o dels seus autors, i estan protegits per la legislació de propietat intel·lectual vigent. Queda prohibida la seva reproducció, distribució, comunicació pública o transformació, total o parcial, sense l'autorització expressa i per escrit dels titulars dels drets, excepte en els casos previstos per la llei.

  • Avís legal
  • Política de cookies

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Inicia sessió o crea un compte i accedeix a tots els continguts

Inicia sessió al teu compte a continuació

Contrasenya oblidada?

Recupera la teva contrasenya

Introdueix el teu nom d'usuari o adreça de correu electrònic per restablir la contrasenya.

Iniciar sessió
  • Iniciar sessió
  • Cistella de la compra
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Not enough quota to unlock this post
Desbloqueig restant : 0
Confirmes que vols cancel·lar la subscripció?