Els pressupostos participatius de barri han tancat les votacions amb un total de 1.060 participacions, un 19,3% més que a la convocatòria del 2019. No obstant això, el cens de la votació és molt petit respecte al d’unes eleccions.

La participació dels ciutadans en les votacions dels pressupostos participatius de barris ha augmentat un 19,3% respecte a l’any 2019. En total, s’ha tancat la convocatòria amb 1.060 vots totals, enfront dels 888 que es van registrar a l’anterior edició.
Del total de vots, 849 s’han registrat a través de correu electrònic i 211 de manera presencial als punts de votació que es van ubicar a tots els barris. Aquestes dades també mostren un augment de la participació online dels pressupostos, ja que augmenta un 44,8% respecte al 2019. Ara bé, la participació presencial baixa un 30%.
La regidora de Participació, Ainoa García, ha assegurat que des de l’Ajuntament estan molt satisfets dels resultats de participació obtinguts i remarquen “la bona qualitat de les propostes, que ben segur faran un pas endavant en les millores de tots els barris”.
Menor cens que en edicions anteriors
Les inscripcions al cens de procés participatiu és molt baixa si es compara amb la totalitat del cens electoral del municipi. Al procés participatiu es van inscriure 1.984 persones, respecte a les 19.080 del cens electoral, el que representa un 10,4% del total.
Del cens total de persones inscrites al procés participatiu, han votat un 53,43%, xifra que des de l’Ajuntament asseguren que és molt positiva. L’alcalde, Xavi Paz, valora els resultats “com a un èxit” i assegura que “ens indica que els molinencs i molinenques tenen ganes de participar i contribuir en el creixement i la millora del municipi”.
Cal destacar que en els processos anteriors es permetia que els adolescents d’entre 12 i 16 anys votessin. Aquest any s’ha limitat l’edat permesa de votació als majors de 16 anys. Aquest fet ha implicat que el total del cens hagi estat menor que en la convocatòria anterior, que estava al voltant de les 2.400 persones.
Centre Vila, el barri que més vots acumula
El Centre de la Vila ha estat el barri amb més participació, que ha sumat un total de 197 vots, seguit del barri del Canal, amb 135 vots, i del barri de la Granja, amb 109 vots. Enguany, un 80% del total dels vots s’han registrat de manera telemàtica, i el 20% restant de manera presencial.