El PSC i Junts per Molins proposen uns comptes municipals per al 2023 de gairebé 35,6 milions d’euros, el que suposa una baixada del 0,47% respecte al 2022. Seran debatuts aquest dimecres al ple.

El govern municipal format pel PSC i Junts per Molins proposa uns pressupostos per a l’any 2023 amb un volum molt similar als de l’any 2022. Concretament, la xifra del 2023 és de 35,6 milions d’euros, que suposa una baixada del 0,47% amb respecte el 2022. Tot plegat en un escenari on la inflació i l’encariment del preu de la llum també afecta els ajuntaments. Aquest dimecres es farà el debat amb la resta de formacions polítiques en un ple municipal extraordinari, en el qual la sociovergència té majoria absoluta.
La suma total d’aquesta quantitat pressupostària prové majoritàriament, en un 57,72%, dels impostos i les aportacions dels molinencs i molinenques. També d’altres administracions (31,82%) i dels nous préstecs per finançament d’inversions (9,36%). Per altra banda, la major part del pressupost va destinada a l’atenció a les persones (31,06%) i als serveis públics (24,08%).
Augment de la despesa ordinària
Tot i aquest petit descens en el pressupost general, hi haurà un augment en la despesa ordinària d’1,3 milions d’euros respecte al 2022. Aquest increment s’ha produït, sobretot, a les àrees de Sostenibilitat i Territori (9,1%), de Serveis a les Persones (4,2%) i a l’àmbit de Seguretat Ciutadana (5,2%). Són 31,6 milions d’euros mentre que el curs econòmic anterior es va quedar en 30,3 milions.
Els pressupostos s’han ramificat en tres eixos principals: polítiques socials, lluita contra el canvi climàtic i millores en els serveis. 2,1 milions d’euros aniran a parar al primer eix. Per exemple, als ajuts socials (370.000 €), polítiques d’habitatge (167.000 €) i suport a les famílies i inclusió social (increment de 34.000 €). Pel Pla Local d’Adaptació al Canvi Climàtic (PLACC) s’han reservat 439.000 euros, un 48% més que el 2022. Finalment, a la millora dels serveis es destinen 740.000 euros. En aquest punt, el govern ha destacat l’augment de 273.000 euros a la millora del servei d’escoles bressol, la dotació de 130.000 euros per a l’obertura del Museu del Renaixement i de 12.000 euros per la millora del bus urbà, entre d’altres.
Segons ha dit el regidor de Finances del consistori en roda de premsa, Jordi Ensenyat, l’objectiu és “donar resposta a la crisi energètica i millorar els serveis essencials”.
Tancar les inversions del mandat
Al capítol d’inversions, s’ha fet èmfasi, també, a les destinades nous equipaments, fent especial menció a la construcció d’una llar d’avis a la localitat (despeses preliminars de 261.000 euros per aquest 2023), que hauria d’estar acabada a finals del 2025. És un tema endarrerit des de fa molt de temps entre tràmits burocràtics entre l’Ajuntament i la Generalitat. També hi ha gairebé 269.000 euros a la riera de Vallvidrera.
“És un pressupost que tanca les grans inversions d’aquest mandat i que marcarà un abans i un després al municipi”, ha considerat el primer tinent d’alcalde, Ramon Sánchez, citant la rehabilitació del Palau de Requesens i l’edifici del Molí. “Haurà estat el mandat en el qual s’hauran invertit més diners a les últimes dècades”, ha afegit l’alcalde, Xavi Paz.