
Parlar de La Rierada és molt fàcil per a mi perquè ha format part de la meva vida des de molt abans de néixer. Els meus avis materns, en els anys 50, van llogar una casa que pertanyia a una senyora de Sarrià (Barcelona). La proximitat de Sarrià (on vivia la meva família) amb La Rierada era el lloc somiat per ells perquè la meva mare i les meves ties gaudissin de la naturalesa els caps de setmana i tot l’estiu. La meva mare va començar a estimar aquesta terra amb 15 anys i, quan va conèixer al meu pare, li ‘va traspassar’ aquest sentiment. Tant era l’amor que sentien per ‘el seu’ Rierada que, una vegada casats, no van dubtar a comprar un terreny al senyor Castellvi per a construir la seva pròpia casa. Era 1963, jo tenia tres anys i la meva germana segona, un. En aquells dies ja es parlava d’urbanitzar la zona perquè era impensable que no existís clavegueram ni aigua directa, entre altres serveis estant tan prop de Molins de Rei i de Barcelona. Com era qüestió de poc temps de posar en ‘ordre’ tot, el meu pare va retirar un metre la tanca cap a la casa pensant en la col·locació de voreres i clavegueram. I aquí estem, lamentablement seixanta anys després està tot igual.
Urbanitzar La Rierada és un dret de totes les persones que vivim i un deure històric amb els nostres avantpassats que van fer créixer i construir aquest pedaçet meravellós de Molins de Rei envoltat del Parc de Collserola. No és de rebut que en el segle XXI aquest ‘barri de muntanya’ de Molins de Rei (com li denominen ara) estigui sense urbanitzar. Som molts, diria la majoria, de veïns que volem tenir en condicions les nostres cases. I, per descomptat, respectant el medi ambient. Si triem ser aquí era per a gaudir de la naturalesa i no per a destruir-la, només volem posar ‘ordre’ urbanístic. No pot ser que uns veïns precisin de cubes per a tenir aigua, uns altres la treguin del pou natural de la seva casa i hi hagi fosses sèptiques que precisen d’una altra mena de cubes… Si se’m permet, és un ‘esperpent’. El que nosaltres volem és que es compleixin els drets legals. És de justícia.
Molt es parla de fer de La Rierada una macrourbanització. Els veïns amb les cases fetes volem urbanitzar la zona i els propietaris que tenen terrenys, volen construir. Dos desitjos lògics i alhora compatibles sempre amb el màxim respecte al medi ambient. Jo tinc tant dret d’urbanitzar la meva zona perquè ja tinc la meva casa feta, com els propietaris de terrenys, fer-se una casa en ells. Ningú és més que ningú aquí. La Rierada no és una moneda de pagament per a res ni per a ningú. Mereix ser agraïda amb ella, perquè ens ha donat molt, i amb els qui fa molts anys es van enamorar d’ella. A ells els hem de lluitar per a seguir el que un dia van somiar i van iniciar.
Mª Carmen Juárez, veïna de La Rierada i número 16 a la llista del PSC a Molins de Rei
Sra, Juarez, Em sembla molt be tot el que diu però : Tothom de la Rierada està disposat a pagar i pot pagar, les plusvalues que suposssarà l’urbanització de la zona amb clavegueram , aigua corrent , etectrificació , voravies , enllumenat, pavimentació e carrers , etc, etc. Tot això ho tenim que pagar els molinencs urbanites?, Estem al corrent de que amb hi han molts interesos , molts propietaris que es ferant d’or, molta especulació , una macrourbanitazació , etc… Comprar un terreny al senyor Castellvi el 1960 , suposava ja legalitzar la construcció de una casa ?, Quant paguen ara d’ IBI les cases i les parceles ? , Podran pagar el nou IBI?
Molt be Sra. Juarez!!! Totalment d’acord amb vostè, s’ha de Urbanitzar perquè els veïns visquin com persones i estigui tot ordenat, en aquest cas urbanitzar vol dir posar ordre i mirar més pel medi ambient que no pas no fer-ho. Tall i com es ara, en qualsevol moment es pot produir un desastre tenint en compte que no hi ha clavegueram…. ni res…
Les veus que fan correr el mot de macrourbanitzacio són falses, no hi ha prevista cap macro res, només que els veïns volen viure com la resta de molinencs, com persones.
A veure si hi pot fer alguna cosa desde dins l’Ajuntament.
Moltes gràcies I molta sort!!
Joan , Grácies per la seva aportació, en un moment que sembla que la ciutadania de Molins de Rei de cop i volta s’ha tornat amorfa i ja no sap escriure, ni fer cap comentari. Quin desastre pot provocar el no tindre clavegueram com no han tingut fins ara ? , Quantes parcel·les previstes a la Rierada i quantes de Vallpineda ? , Quant podria valdre una parcel·la de 400 m2 amb tots els serveis ? , Quant val una parcel·la de 400 m2 a Sant Bartomeu ? , Quin serià el valor total de l’operació ? , Jo crec que hi ha suficients diners i compradors amb ganes, el que no hi ha son voluntats de fer-ho i molts especuladors…….
També recomanem, si es possible que ho arribin a trobar a “programes” de la Radio Ajuntament FM 91.2 (podscast) , les etrevistes que fa Viu Molins als candidats 2023, encara que el 91.2 en aparells digitals no es pot sintonitzar (ho sap algú, el perqué ? ) , Pegassus ?