El partit encapçalat per Ramon Sánchez ha realitzat una enquesta a 194 comerços per copsar l’opinió dels comerciants sobre diferents temes com l’aparcament o els impostos. Amb els resultats obtinguts asseguren que podran aplicar mesures més concretes per al sector. Proposen impulsar l’aparcament a la plaça de la Llibertat per poder dinamitzar el comerç.

Ara Molins ha presentat aquest dimarts una enquesta realitzada a 194 comerços del municipi on s’avaluen diferents aspectes, com ara si l’aparcament és beneficiós pel sector, per poder “arribar a conclusions” i “resoldre els problemes que pateix el comerç”. El candidat a l’alcaldia del partit, Ramon Sánchez, acompanyat del número 5 de la llista, Jesús Cardona, han donat els resultats i han exposat algunes de les propostes que desenvoluparà el partit per “dinamitzar el sector” a més d’assegurar que aquestes enquestes “ens serviran per treballar en mesures concretes per fer front a la problemàtica”.
Segons aquesta enquesta feta pel partit, la principal problemàtica lligada al comerç a Molins de Rei és la dificultat d’aparcament que hi ha en les zones properes al Centre Vila. L’enquesta diu que un 16,5% dels comerciants creuen que peatonalitzar el Centre Vila seria molt positiu, un 20,1% positiu, un 31,4% perjudicial i un 23,2% ho desconeixen. En aquest sentit, Jesús Cardona, que és l’antic president del Botmol, ha explicat que malgrat que és una problemàtica arrossegada de fa anys, molts comerciants han començat a veure la pacificació com una empenta al comerç local i ha argumentat que a l’enquesta “el 36,51% dels comerciants han titllat de positiu o molt positiu” l’impacte que tindrien els establiments si es transformessin els carrers en zones de vianants.
En tot cas, Ara Molins aposta per construir places d’aparcament sobretot a la plaça de la Llibertat, que Sánchez la defineix com un “eix troncal” per al comerç. Per dinamitzar l’aparcament a la plaça, Sánchez ha argumentat que en el projecte dels pisos que està en procés d’adjudicació “integrarem dues plantes de pàrquing soterrani”, una destinada als veïns i una altra destinada a aparcament públic. A més, també aposten per modificar el pla d’usos de la plaça per “implantar més places d’aparcament”.
Potenciar la seguretat i la neteja dels carrers
Una de les dades reflectides en l’enquesta és que el 59,27% dels comerços enquestats consideren que es paguen massa impostos pels serveis que després reben. Davant aquesta dada, Ara Molins afirma que si arriben a govern “ens comprometem a no apujar els impostos per sobre de l’IPC”. Per altra banda, un dels altres punts que destaquen és la necessitat d’augmentar la seguretat. A l’enquesta, en una escala de l’1 al 5, els comerciants enquestats aproven amb un 2,75 la seguretat al municipi dada que, segons opina Cardona, “és molt justa” i, per tant, des del partit asseguren que potenciaran “la presència de la Guàrdia Urbana als carrers per millorar aquesta sensació d’inseguretat”.
Per altra banda, des d’Ara Molins han explicat sentir-se preocupats “per la percepció de neteja dels carrers”. Els comerciants enquestats valoren en una mitjana d’1,95 sobre 5 punts l’incivisme i la neteja al municipi. En aquest sentit, Ramon Sánchez, ha explicat que cal potenciar els serveis de neteja, així com fomentar a què les persones “tinguin cura de l’entorn” i intentar aplicar ordenances més restrictives davant els actes incívics.