• FES-TE SOCI ARA
Dimecres, 03 juny, 2026
  • Iniciar sessió
Viu Molins de Rei
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • FES-TE SOCI ARA
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
Viu Molins de Rei
FES-TE SOCI

Els veïns de Vallpineda i la Rierada s’oposen als nous preus del subministrament del servei d’aigua

Samar Elansari
25/01/2024
a Societat
EnviarCompartirTuitarEnviar

Els veïns dels barris de muntanya reclamen una solució davant el gran augment dels preus de les cisternes d’aigua, provocat per la finalització del contracte del consistori amb Aqualia. A més, estudien emprendre mesures legals contra l’Ajuntament. El consistori estudia una alternativa per assumir el servei.

Camió de transport d’aigua potable // Jose Polo

El passat 31 de desembre va finalitzar el contracte entre l’Ajuntament i Aqualia, l’empresa que gestiona el subministrament d’aigua a Molins de Rei. L’acord de continuïtat del contracte que es va signar per aquest 2024 entre l’empresa i el consistori no ha renovat les condicions amb les quals l’empresa abastia d’aigua potable als veïns i veïnes dels barris de Vallpineda i La Rierada. En aquest sentit, els residents d’aquests barris pagaven fins a finals d’any 55 euros per cada cuba d’aigua -10.000 litres-, ja que només abonaven al voltant del 40% del preu total. Ara, amb el nou acord de continuïtat del contracte els habitants dels barris hauran de pagar el 100% del preu de les cubes, que ronda al voltant dels 130 euros els 10.000 litres d’aigua.

Davant la situació, els veïns i veïnes de Vallpineda han emès un comunicat explicant que l’Ajuntament va decidir finalitzar amb el seu pagament del transport de l’aigua potable i acusen el consistori de deixar «desemparada a una part de la seva població». En aquest sentit, apunten que el barri, sense urbanitzar, encara no disposa de xarxa d’aigua ni de clavegueram i acusen el consistori de falta de compromís per tal d’urbanitzar els barris de Collserola. A més, la presidenta de l’associació de veïns de Vallpineda, Lluïsa Núñez, explica que els residents del barri «no hem rebut un avís oficial de finalització del contracte» i ha apuntat que estan estudiant «portar l’Ajuntament de Molins de Rei als jutjats i al Síndic de Greuges».

Els veïns del barri de La Rierada, també afectats respecte a l’augment del preu de les cubes d’aigua potable, s’hi sumen als residents de Vallpineda en aquesta reivindicació. El president de l’associació de veïns del barri, explica a Viu Molins de Rei estar intentant d’arribar a una solució amb l’Ajuntament per tal de mitigar el cost del servei amb algun tipus de d’ajud. Igual que els residents de Vallpineda recriminen al consistori «la manca de comunicació», ja que asseguren que els van avisar de la situació «només tres setmanes abans de la finalització del contracte amb Aqualia».

L’Ajuntament estudia una alternativa per poder assumir aquest servei

Al ple del passat mes de desembre es va donar llum verda a l’acord de continuïtat del servei d’abastament d’aigua amb l’empresa Aqualia. El contracte amb l’empresa que gestiona el subministrament es va iniciar l’1 de gener de 1999 per un període de 25 anys, finalitzant el 31 de desembre de 2023. La prolongació del contracte amb l’empresa s’ha renovat de manera transitòria, ja que recentment el servei ha deixat de ser competència municipal i ha passat a mans de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB).

Per poder abastir amb aigua potable als veïns i veïnes dels barris de muntanya, l’alcalde, Xavi Paz, ha explicat en declaracions a Ràdio Molins de Rei que el contracte amb l’empresa es feia d’una manera «alegal», perquè els residents d’aquests barris no paguessin l’import complet del preu dels tancs d’aigua. Paz explica que aquest mecanisme, de fet, no era una subvenció, sinó que «hi havia una excepció del preu de la cuba pel servei de l’aigua. El proveïdor cobrava una part al veí i una altra part al balanç econòmic del servei de l’aigua d’Aqualia».

Amb l’acord de continuïtat del servei per aquest 2024, Xavi Paz afirma que «no se’ns permet continuar d’aquesta manera» i és per això que a partir de l’1 de gener d’enguany els veïns i veïnes han començat a pagar el preu complet de les cubes d’aigua potable. En aquest sentit, l’alcalde, apunta en declaracions a l’emissora local que des de l’Ajuntament estan estudiant una alternativa per poder «assumir el servei, de quina manera fer-ho al més ràpidament possible i amb garanties jurídiques per al consistori». Xavi Paz, però, comenta que la solució definitiva «passa per la urbanització dels barris de muntanya».

Els comuns titllen la situació d'»incomprensible»

Per la seva banda, Molins en Comú Podem, que governa amb el PSC a l’Ajuntament, ha dit que és «lamentable que l’Ajuntament hagi mantingut aquesta situació irregular durant tants anys i no l’hagi regularitzat». A través d’un comunicat, han titllat d‘»incomprensible» que, sabent que la concessió finalitzava el 31 de desembre, «no s’hagi resolt ja fa anys i s’hagi creat una situació d’incertesa i desassossec als veïns afectats».

«Entenem que els veïns tenen dret personal i social a rebre el subministrament d’aigua potable mitjançant cisternes, mentre que no disposin de subministrament ordinari a través de canonades», han afegit els comuns en el seu text. «L’Ajuntament han de regularitzar amb caràcter d’urgència aquesta situació i s’ha de trobar un sistema just i equitatiu per distribuir el cost d’aquest servei», han rematat. Per últim, els comuns remarquen que l’Ajuntament «ha de controlar el consum d’aigua dels usuaris afectats per evitar un ús inadequat».

Relacionats

Etiquetes: Aqualiabarris de muntanyala RieradaMolins En Comú PodemVallpinedaXavi Paz
EnviarCompartirTuitCompartir
Molins de Rei s’adhereix al Pacte Nacional per la Llengua 

Molins de Rei s’adhereix al Pacte Nacional per la Llengua 

02/06/2026
Les famílies del Club Atletisme Molins denuncien falta de manteniment de l’espai d’entrenament

El govern sociocomú aposta per una zona d’atletisme a la Gravera

15/05/2026
Les jornades tècniques de turisme de Catalunya reflexionen sobre el potencial del patrimoni al museu del Renaixement

Les jornades tècniques de turisme de Catalunya reflexionen sobre el potencial del patrimoni al museu del Renaixement

16/04/2026
2024. L’any de l’aigua a Molins de Rei

El rebut de l’aigua pujarà un 3,3% a partir del 2026

16/12/2025
El minut a minut del ple extraordinari d’ordenances fiscals per al 2026

L’oposició s’abstè en el debat d’ordenances fiscals

24/10/2025
Lluís Posada evoca els sons de la Festa Major en la recuperació del pregó

Lluís Posada evoca els sons de la Festa Major en la recuperació del pregó

24/09/2025
Article següent
El minut a minut del ple municipal de l’Ajuntament de Molins de Rei de gener del 2024

El minut a minut del ple municipal de l'Ajuntament de Molins de Rei de gener del 2024

Més comentat 2

  1. Yenny says:
    2 anys enrere

    lo que es mas incomprensible es la actitud del alcalde que no parece estar consiente de la posición en la que esta poniendo a mas de 200 familias con un servicio tan esencial como es el agua, en la ultima Reunión tuvo el descaro de decirnos que si alguien tenia un problema con esto que contactara con la seguridad social.
    Lo que quedo claro en la Reunión con el alcalde es que esta administración ha tenido una negligencia administrativa de proporciones descomunales y es incapaz de comunicarse, corregir o tomar medidas con la eficiencia que competen al caso o esta usando la situación como un chantaje a los vecinos para imponer una urbanización que no cumple con la normativa ambiental aplicable al entorno natural del parque del corserola y que además incluye unos rublos de parcelas particulares que no deberían ser asumidos por la comunidad

    Respon
  2. dclosa says:
    2 anys enrere

    Certament, la ciutadania, afortunadament , encara la manca de mitjans de comunicació a Molins de Rei , estava al corrent que el passat 31 de desembre va finalitzar el contracte entre l’Ajuntament i Aqualia, l’empresa que gestiona el subministrament d’aigua a Molins de Rei. L’acord de continuïtat provisional del contracte que es va signar per aquest 2024 entre l’empresa i el consistori fins que la AMB s’en faci càrrec del suministrament d’aigua a Molins de Rei. peró no s’ha renovat les condicions amb les quals l’empresa abastia d’aigua potable amb cubes de 10 m3 , als veïns i veïnes dels barris de Vallpineda i La Rierada i que només abonaven al voltant del 40% del preu total. PREGUNTES : De on es aquesta aigua ? , Qui paga la resta del 60% del preu , sols és del transport , l’Ajuntament o a càrrec del balanç economic de Aqualia. ? .
    Veïns i veïnes de Vallpineda acusen a l’Ajuntament i l’ajuntament (pilotes fora) els hi torna la pilota de que és un barri sense urbanitzar que no paga el IBI municipal , i que encara no disposa de xarxa d’aigua ni de clavegueram . La presidenta de l’associació de veïns de Vallpineda és Lluïsa Núñez ? , Qui és el president de l’associació de veïns de La Rierada ? , Vergonyosa la gestió de l’actual ajuntament que no han donat avís oficial a temps de finalització del contracte.
    L’Ajuntament «estudia» una alternativa per poder assumir aquest servei ?, Molinsinvers no te cubes ?
    Vergonyosa la gestió de les regiduries de Molins en Comú Podem, que governa amb el PSC a l’Ajuntament, Lucas Silvano Ferro Solé ha dit que és “lamentable que l’Ajuntament hagi mantingut aquesta situació irregular durant tants anys, iclus els governs de ICV (Ivan Arcas) , ERC ( Victor Puntas) , Ciu ( Casals) i no l’hagin regularitzat”.
    L’alcade Xavi Paz Penche (PSC) , té respostes per tot , i la solució serà el 23 de febrer , una reunió conjunta de veïns, Ajuntament, amb Aqualia i amb la AMB, però que creu que no tots els veïns opinen el mateix , que els veïns ja sabien a on anaven a viure i les seves deficiències , que les l’opinios dels veïn de La Rierada i Vallpineda son diferentes i que no tots pensen el mateix.

    Respon

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

A la portada

Mor Maria Alè Doñate, la regidora d’Educació de la recuperació de la democràcia a Molins de Rei
Societat

Mor Maria Alè Doñate, la regidora d’Educació de la recuperació de la democràcia a Molins de Rei

Samar Elansari
02/06/2026
Molins de Rei s’adhereix al Pacte Nacional per la Llengua 
Cultura

Molins de Rei s’adhereix al Pacte Nacional per la Llengua 

Samar Elansari
02/06/2026
Aliança Catalana marca l’estratègia comarcal per les municipals a la Federació Obrera
Política

Aliança Catalana marca l’estratègia comarcal per les municipals a la Federació Obrera

Samar Elansari
02/06/2026

VIU Empresa

OMODA & JAECOO fa vibrar Sant Boi durant la jornada SHS Fever Night i celebra el client 50.000 a Espanya
VIU Empresa

OMODA & JAECOO fa vibrar Sant Boi durant la jornada SHS Fever Night i celebra el client 50.000 a Espanya

Viu Molins de Rei
23/05/2026
Les neteges tècniques industrials guanyen pes en una indústria cada cop més complexa
VIU Empresa

Les neteges tècniques industrials guanyen pes en una indústria cada cop més complexa

Viu Molins de Rei
07/04/2026
Com és el model d’habitatge públic metropolità? Més assequible, sostenible i de qualitat
VIU Empresa

Com és el model d’habitatge públic metropolità? Més assequible, sostenible i de qualitat

Viu Molins de Rei
17/12/2025

SALUT I DOLOR

Logo Centre Casals

Tecnologia d’avantguarda per millorar la salut i reduir el dolor

Dra. Montse Casals - Centre Casals
29/08/2025

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Laura Gàlvez
13/06/2025

VIU+

El parc Pont de la Cadena per fi comença a florir, però segueix amb desperfectes

El parc Pont de la Cadena per fi comença a florir, però segueix amb desperfectes

25/05/2026

Antonio Carmona (Renfe) diu que la nova represa de les obres de l’estació és la definitiva

07/05/2026
Els veïns dels barris de muntanya dubten de l’efectivitat del tancament de Collserola i el viuen amb relativa normalitat

Els veïns dels barris de muntanya dubten de l’efectivitat del tancament de Collserola i el viuen amb relativa normalitat

24/04/2026
Més

La nostra independència depèn de tu. Per poder fer el periodisme local que Molins de Rei necessita ens cal el teu suport econòmic.

FES-TE SOCI de Viu Molins de Rei

ANUNCIA'T al Viu Molins de Rei


  • Avís legal

  • Política de cookies


Contacte

Viu Molins de Rei és el diari local de Molins de Rei. Pots saber més sobre nosaltres i posar en contacte amb l'equip del diari en aquesta pàgina:

QUI SOM

Amb el suport de:

Viu Molins de Rei

Formem part de la catalunyametropolitana.cat

Llicència

Viu Molins de Rei

Viu Molins de Rei és propietat de Associació Viu Comunicació i està subjecte a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 No adaptada de Creative Commons.

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Inicia sessió o crea un compte i accedeix a tots els continguts

Inicia sessió al teu compte a continuació

Contrasenya oblidada?

Recupera la teva contrasenya

Introdueix el teu nom d'usuari o adreça de correu electrònic per restablir la contrasenya.

Iniciar sessió
  • Iniciar sessió
  • Cistella de la compra
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Not enough quota to unlock this post
Desbloqueig restant : 0
Confirmes que vols cancel·lar la subscripció?