El pla inclou diverses mesures dividides en 10 eixos. El document es va aprovar amb els vots a favor del PSC i Comuns. ERC, Ara Molins i Enlaira es van abstenir.

Al ple municipal del mes de gener es va aprovar el que va ser qualificat pel govern municipal un dels documents estratègics d’aquest mandat. Es tracta de l’Agenda Urbana de Molins de Rei, un pla d’acció que busca dissenyar un full de ruta estratègic per al municipi, amb una visió transversal i amb l’horitzó posat el 2030. L’objectiu de l’Agenda Urbana és posicionar el municipi el més alt possible a nivell de sostenibilitat en línia amb els objectius de desenvolupament sostenible i l’agenda 2030. El document es va aprovar amb els vots a favor del PSC i Comuns. Per la seva banda, l’oposició va criticar durament el document, apuntant que era un pla poc ambiciós i que el document inicial tenia errors que demostraven una falta de rigor en la seva redacció. Finalment ERC, Ara Molins i Enlaira es van abstenir.
En aquest aspecte, el regidor de Canvi Climàtic i Transició Energètica, Gerard Corredera, va explicar que l’Agenda Urbana “cohesiona polítiques autonòmiques, nacionals i europees a través d’accions locals”. De fet, va explicar que el document inclou diverses mesures dividides en 10 eixos, entre els quals es troben accions per minimitzar l’impacte del canvi climàtic, afavorir l’economia circular, afavorir la mobilitat sostenible o fomentar la cohesió social. A més, el govern municipal ha afegit un onzè eix que tracta sobre educació, cultura, esport i cooperació. Corredera, a més, va explicar que l’Agenda Urbana “s’ha desenvolupat fent una radiografia sobre les necessitats municipals en diferents àmbits” i també va esmentar que posteriorment, es va obrir un procés participatiu. De fet, aquest procés es va obrir a finals del passat 2024, en una sessió oberta a la ciutadania a la Federació Obrera. La sessió però, només va acollir a representants d’algunes entitats i als regidors i regidores, comptant amb poca participació ciutadana.
Molins de Rei, per tant, se suma a Gavà, Viladecans, Sant Boi, Esplugues, Sant Feliu, Martorell i Esparreguera, la resta de muncicipis del Baix Llobregat que ja tenen l’Agenda Urbana aprovada i en marxa.
ERC apunta que el document tenia errors “molt greus”
Durant el ple municipal, la regidora d’ERC, Txell Campmajó, va denunciar que l’Agenda Urbana presentada inicialment contenia errors greus que demostraven una falta de rigor en la seva elaboració. “Es notava que era un document de copiar i enganxar, amb referències a plans que no existeixen i descripcions errònies d’equipaments”, va afirmar. A més, Campmajó va posar de manifest que la redacció del document havia costat més de 17.000 euros a l’Ajuntament, una despesa que considerava “malgrat ser menor” inacceptable tenint en compte la qualitat del resultat. “És inadmissible que s’hagi fet aquesta despesa i ningú hagi revisat el document abans de presentar-lo”, va afegir.
La regidora també va criticar que hagués estat el seu grup municipal qui detectés els errors i hagués hagut de fer les esmenes pertinents. “Si nosaltres no ens l’haguéssim llegit detalladament, s’hauria aprovat tal com estava, amb totes les errades”, va lamentar. Tot i això, des d’ERC celebren que, gràcies a la seva intervenció, s’hagin corregit les incorreccions abans de l’aprovació definitiva del text. “Celebrem que finalment s’hagin esmenat, però els errors s’haurien d’haver detectat i corretgit prèviament”, va concloure Campmajó.
Ara Molins diu que hauria de ser un projecte més ambiciós
El portaveu d’Ara Molins, Ramon Sánchez, en la mateixa línia d’ERC, va expressar la seva preocupació per les mancances de l’Agenda Urbana presentada, afirmant que el document “neix molt coix” i que no està a l’altura del que hauria de ser un projecte d’aquest tipus. “Crec que hauria de ser un projecte més ambiciós. Moltes de les coses que es projecten ja estan recollides des de fa molt de temps i l’Agenda Urbana ens hauria d’haver posat en un lloc més avançat”, va destacar Sánchez, criticant la manca de novetat en les propostes presentades.
A més, el portaveu d’Ara Molins va posar en dubte el procés participatiu que ha acompanyat l’elaboració del document, remarcant que la implicació ciutadana ha estat pràcticament inexistent. “Només el 0,14% dels participants han estat ciutadans, per tant, és un percentatge irrisori”, va apuntar. També va assenyalar que el pla necessita incorporar més innovació per afrontar els reptes del municipi amb una visió de futur més clara i ambiciosa.
Penós qu el PAM Pla Acció Municipal o també anomenat Pla de Accio Mandat 2024 -2027 no sigui conegut i per lo tant ignorat per la ciutadania de Molins ded Rei , en part per la manca d’ennteniment de l’argot polític que s’util·litza al descriur-lo als documents i ala plens.
El pla PAM , inclou 10 eixos i va ser aprobat al ple municipal del 30 de gener del 2025, catalogat com un dels documents estratègics d’aquest mandat.
PAM és igual a la Agenda Urbana de Molins de Rei ? , Hi ha quelcom full de ruta que no siguin estratègic per al municipi? , Hi ha quelcom Pla que no sigui transversal ? , Que vol dir “sostenibilitat” ? : La sostenibilitat és un concepte econòmic, social i ecològic complex entorn de les relacions entre la ciutadania i el medi ambient i actuar per poder mantenir-lo indefinidament.
Menys mal que , l’oposició de Molins de Rei fa alguna cosa , com el criticar durament el document PAM apuntant que era un pla poc ambiciós, que el document inicial tenia errors que demostraven una falta de rigor, un ” copiar y pegar” del mateix document d’altres municipis, ERC, Ara Molins ( Juns x Cat ) i Enlaira (Junts Compromis Muncipal ) es van abstenir.
Menys mal que a Molins tenim un regidor e Canvi Climàtic i Transició Energètica, Gerard Corredera, i que que l’Agenda Urbana ,compren ajudes autonòmiques, nacionals i europees a través d’els ajuntaments , . Total 10 eixos : canvi climàtic, economia circular (modelo de producción y consumo que implica compartir, arrendar, reutilizar, reparar, renovar y reciclar los materiales y productos del ayuntamiednto ( coches, muebles , máquinas..) durante el mayor tiempo posible) ., mobilitat sostenible, fomentar la cohesió social : evitar la exclusión y marginalidad de la ciudadania, educació, cultura, esport i cooperació.
Despres de la presentació que es va fer del PAM i l’Agenda Urbana “ amb una radiografia sobre les necessitats municipals i que posteriorment, es va obrir un procés participatiu a finals del passat 2024, en una sessió oberta a la ciutadania a la Federació Obrera , i que a la sessió per manca de anunci a la Raio Molins , només hi va acollir representants d’algunes entitats i als regidors i regidores, comptant amb poca participació ciutadana, Una mostra més del despreniment de la ciutania de Molins de Rei a les actuacions politiques muncicipal
ERC apunta que el document tenia errors “molt greus” , Txell Campmajó Garcia , falta de rigor en la seva elaboració , inadmisible , que demostra del pendoleso i dedscontrol , ja que document havia costat més de 17.000 euros a l’Ajuntament, i inadmissible que s’hagi fet aquesta despesa i ningú hagi revisat el document abans de presentar-lo.
Ara Molins ( Juns x Cat ) diu que hauria de ser un projecte més ambiciós , moltes de les coses que es projecten ja estan recollides des de fa molt de temps i l’Agenda Urbana ens hauria d’haver posat en un lloc més avançat.
Ramón Sánchez Gil (Ara), que a hores d’ara i amb tot el morro encara no ha presentat la “Declaració de bens patrimonials, declaració d’incompatibilitats , i aplicació del codi de conucte·¡” , a la Web de l’Ajuntament , criticant la manca de novetat del PAM en les propostes presentades. No és d’estranyar que la implicació ciutadana hagui estat pràcticament inexistent, per manca de publicitar-ho a la Radio Municipal .
Recalcar les declaracións que feia el portaveu de Ara-Molins en Ramón Sánchez Gil el dia14 de febrer en que es pronunciaba soble les deficiencies de gestió del actual equip de govern PSC+Comuns , una d’elles , la construcció de una pista d’atletisme , presentada al seu dia per ViuMolins per en Joan Albert Fabra Barrios (Ara) , la construcció de una pista d’atletiesme a la zona alta de Les Guardioles i que l’alcade el dia 13 inidicaba que era descabellat per contaminació luminica del focus , també es va pronunciar sobre l’instancia que va presentar fa 3 mesos a l’Ajuntament la Presidenta d’atletisme que desde e 1 d’octubre está esperant resposta , sobre una reunio amb la Presidenta Federació Catalana d’Atletisme , extremadamet greu que no es dongui resposta , Maria Casals ho pot confirmar que en Sanchez quan era alcalde no va tardar mes de 3 semanes en respondre, tot i no estant a dedicació complerta, l’alcalde te temps per anar a Madrid pero no tingui temps per respondre a una instancia . El no fer la pista a les Guardioles no es pot justificar dient que no per contaminació lumínica
La pista polieportiva Pont de la Cadena es una pista , peró no és un pabelló i comportará problemes amb altres escoles i de pressupost de remodelació del jardí. La reubicació de la pista de petanca del barri del Canal ja estava prevista al 2023. Els números de la piscina municipal son els mateixos d’abans i es te de refer el Conveni , amb la piscina , El actual cap d’esports es en Josep Ramoneda que está a punt de jubilar-se i el marrón pasará al nou cap d’esports ? , El bar del Josep Raig està apuntalat sense lavabos i el regidor d’esports Gerar Corredera Rebula (Comuns) no en savia res. Les petites coses de Molins de Rei queden abandonades . Moltes licitacions fallides : arbres al Pont de la Cadena Restitució del parquet al Poliesportio , molts directors, molts gerents ,
Quan es va presentar l’Agenda Urbana hi havien molts “copiar i pegar ” de la de Sant Fedliu , ningú s’ho revisa i van possant a amics del partit , amb sous estratosférics, per no fer res…
Segons declracions de l’alcalde el dia 20 febrer . S’ha incorporat : un Gerent i renovat els Caps de Servei