La colla castellera de Molins de Rei es planteja “consolidar els castells de 7” durant la temporada 2014 després d’un any de renovació profunda. Un altre objectiu és la incorporació de nous membres a l’entitat per poder afrontar els reptes castellers marcats.

L’assemblea anual dels Matossers de Molins de Rei, a la que van assistir una cinquantena de persones, ha servit per fer balanç de l’any passat i plantejar els objectius per aquest 2014. Tècnica i administrativament, la temporada 2013 ha significat “una profunda renovació en molts aspectes dins la colla”, segons informa la pròpia colla castellera a través d’un comunicat. Les innovacions introduïdes han donat resultats “molt positius”, expliquen els Matossers, ja que s’ha implicat més gent assumint responsabilitats organitzatives. A nivell purament casteller, la consecució d’un castell de 7 descarregat ha estat la major fita aconseguida durant la passada temporada.
Ara, la colla dirigida per Salva Prat com a cap de colla i presidida per David Fernàndez es planteja com a principal objectiu de 2014 la “consolidació del 3 i el 4 de 7”. Així doncs, es vol que el que la temporada passada va ser extraordinari es converteixi, enguany, en rutinari. D’altra banda, els Matossers també volen alleugerir el pilar de 5 per incloure l’agulla en els castells de 7 i recuperar el repte del 3 de 6 aixecat per sota.
Aquests bons propòsits seran més fàcils d’aconseguir si la colla augmenta els seus membres, un altre dels objectius de la colla castellera per aquest 2014. De fet, apunten que si la colla creix en nombre de membres actius podrien introduir objectius més ambiciosos com el 7 de 6 i el 5 de 7.

Escola de castells
Precisament per donar a conèixer els castells al municipi, els Matossers ja han iniciat la segona edició de l’escola de Castells, una activitat gratuïta sense inscripció prèvia on qualsevol persona pot provar la pràctica de fer castells acompanyat de la colla molinenca. Aquesta activitat està adreçada a totes les edats i es fa cada divendres a partir de les 20 hores al castellòdrom de la Federació Obrera fins el proper 21 de febrer, quan es farà el primer assaig general de la colla.