La Marató de Donació de Sang de la Fira de la Candelera ha estat marcada per una reducció considerable de la seva durada, només fins al migdia. Tot i que el nombre d’aportacions ha baixat un cop més i segueix lluny dels registres de fa anys, la xifra ha quedat molt a prop dels 201 participants de l’any passat.

Un total de 189 persones es van acostar al Foment Cultural i Artístic per a fer la seva donació durant la Marató de Donació de Sang de la 163a Fira de la Candelera. Finalment, 156 de les aportacions van poder ser efectives i 31 no es van poder realitzar en aquesta jornada perquè en aquell moment no va ser possible. Aquesta ha estat la vuitena edició de la Marató de Donació de Sang del Baix Llobregat, realitzada el diumenge de Fira de la Candelera.
Des de les 9 del matí a les 3 de la tarda, la platea del teatre molinenc va esdevenir l’escenari on es duien a terme les donacions per al Banc de Sang i Teixits. Aquesta va ser la principal novetat, ja que en les anteriors edicions la Marató s’havia allargat durant tota la jornada fins al vespre. En les anteriors edicions eren molts pocs els donants que s’apropaven al Foment a la tarda i es concentraven tots al matí, i això ha provocat que decideixen reduir l’horari i fer-ho fins al migdia.
Les xifres d’aquesta edició de la Marató constaten la tendència a la baixa des de l’any 2011, quan es van registrar 433 donants. La reducció d’horari d’enguany ja convidava a pensar que el nombre final de participants disminuiria per aquesta precisa causa. Tot i que la marató va durar 5 hores menys aquest cop, només hi ha hagut 12 donants menys que l’any passat, quan van participar 201 persones, i cinc menys que fa dos anys.
Durant tot el matí, que va coincidir amb el moment de més afluència a la Fira, es va viure un gran ambient a les instal·lacions, que disposaven de serveis com refrigeri i regals per als donants. Per això els organitzadors de l’esdeveniment valoren com un èxit els resultats obtinguts. Més encara tenint en compte que fa poques setmanes es va fer una gran marató de donants a nivell català.
12 donants nous
A més a més, des de l’organització destaquen que aquesta ocasió va servir per a què 12 persones s’iniciessin en la donació de sang. Si es tenen en compte els grups d’edat, el gruix de població que més va donar va ser el grup d’entre 35 i 44 anys, amb un total de 61 aportacions. Els donants d’entre 45 i 54 anys van ser l’altre col·lectiu més destacat, amb 46 participacions. Pel que fa al sexe, el gènere masculí va tenir una col·laboració més abundant que el femení, amb 105 i 82 donacions respectivament.
Gràcies a la col·laboració conjunta del Banc de Sang i Teixits, l’Associació de Donants del Baix Llobregat, el Foment Cultural i Artístic, l’Ajuntament i la Creu Roja va ser possible que la Marató es realitzés un any més, per vuitena vegada consecutiva aprofitant la gran afluència de visitants que rep el municipi en aquesta data tan senyalada.
[sam id=”35″ codes=”true”]