L’opció C (voreres amples) ha estat la més votada amb un 35,74% dels vots. Les tres propostes queden gairebé empatades.

Les avingudes de Barcelona i València deixaran de ser una carretera per convertir-se en un passeig. Així ho ha votat una majoria (molt ajustada) de veïns de Molins de Rei. 659 persones (un 35,74%) han triat l’opció C, que proposa eliminar un dels dos carrils destinats a aparcament i fer servir aquest espai per eixamplar les voreres. Cada vorera creixerà 1,10 metres, passant dels 3,40 actuals aproximadament fins als 4,50 metres.
Pel que fa als carrils destinats a circulació, quedaran exactament igual que ara: dos carrils de 3,35 metres cadascun. Ara tocarà treballar en un projecte definitiu, però en principi els aparcaments es concentraran només a la banda més propera al Centre Vila, on també està previst que hi hagi els contenidors, tot i que l’Ajuntament es va comprometre a estudiar posar-ne també a l’altra banda i a trobar ubicacions alternatives per a les 58 places d’aparcament que es treuen.
Aquesta serà l’opció que es farà perquè ha estat la més votada, però per molt poc. L’opció A, que proposava mantenir la configuració actual, s’ha quedat a 44 vots de la victòria: n’ha obtingut 616, cosa que representa un 33,41%. I l’opció B, que plantejava fer un carril bici, ha tingut 569 vots, un 30,86%. Els vots en blanc han estat 10, un 0,5%.
La victòria de les voreres amples s’ha viscut amb certa sorpresa a l’escrutini públic a la sala de plens de l’Ajuntament. El suport públic s’havia concentrat en les altres dues opcions: la A en el cas de la immensa majoria de botiguers de la Carretera i la B en el cas de tots els partits de l’oposició.
“És l’única opció que no havia rebut suport organitzat. Ha guanyat l’opció de la gent que creu que la Carretera ha de ser un lloc de trobada, agradable, de passeig, amb voreres més amples i amb un espai públic de qualitat”, ha valorat el primer tinent d’alcalde, el socialista Xavi Paz. Uns resultats “molt més ajustats del que esperàvem”, segons l’alcalde, Joan Ramon Casals (CDC).
8,82% de participació
Han votat 1.854 persones de les 21.012 que ho podien fer, cosa que representa un 8,82% de participació. “Aquests processos es consideren un èxit si mobilitzen a un 3% de la població”, ha assegurat la regidora de Participació, Laura Soto (CDC), per qui “s’han superat totes les expectatives”. L’alcalde ha afegit que el procés ha servit al govern per “aprendre molt” i serà “molt útil de cara al futur”.
La xifra del 8,82% és molt superior al que havia aconseguit el mateix Ajuntament amb els pressupostos participatius, quan es va mobilitzar només un 2,5% del cens, amb la meitat dels vots provinents d’alumnes dels instituts. Amb la mateixa eina de vot que s’ha fet servir per a aquestes votacions, Eikratos, fa una setmana es van fer unes votacions similars a Mollerussa amb una participació lleugerament superior: un 10% del cens. Un altre projecte comparable, salvant les distàncies, és el referèndum de la Diagonal de Barcelona del 2010, que es troba a més distància: va votar un 12,17% del cens. En canvi, ha superat la participació en la consulta que l’equip de Manuela Carmena ha fet per preguntar sobre la mobilitat de Madrid, on ha votat un 7,85% del cens.
Encara que les votacions han quedat molt ajustades, el cens de botiguers no empadronats a Molins de Rei, que finalment no s’ha inclòs en els resultats, no hauria tingut cap efecte. Només cinc persones han participat per aquesta via, tots ells decantant-se per l’opció A.
Tot i que la plataforma de vot ho permetia, no es podrà saber si els veïns de la Carretera preferien una opció diferent. El responsable d’Ekratos, l’eina que s’ha fet servir per les votacions, ha dit que és possible enregistrar el domicili del votant amb finalitats estadístiques, però com que l’Ajuntament no ho va demanar no es podrà saber.
Sí que es pot saber el número de votants per sexe: un 52’91% de dones i un 47’09% d’homes. També que un 70% dels vots s’han fet per internet i que les franges d’edat que més han anat a votar són entre els 36 i els 55 anys, i els que menys, de 16 a 25 anys.
Yo voté en blanco, y mi opinion es la de NO HACER NADA hasta que no se hayan solucionado los endémicos problemas de aparcamiento y de trafico que sufre Molins de Rei , y no empezar la casa por el tejado. ¿No ha habido suficiente circo en los cambios de métodos de votación, en todo eso? , ¿Ya empezamos con los pucherazos de siempre, como con las votaciones de la Festa de la Radio?, ¿No se tienen cuenta los votos en blanco en el recuento?
Si haguessis vist el vídeo o fet el exercici de sumar els vots de les 3 opcions i aquest resultat restar-lo del total de votants sabries que han votat en blanc 10 persones. Un cop més parles per no callar en lloc d’aportar idees que serveixin per alguna cosa positiva.
Y per saber-ho, tinc que resar un rosari tambè? , A qui voleu enganyar? , Qué us fa por, que ha guanyat l’opció C amb 35% amb un 64 % en contra?
Com a veïna de l’avinguda de València, estic encantada!!
Ya veremos si lo estará también cuando tengamos que pagar los 6 millones de €IU (mil millones de Ptas) que entre todos deberemos pagar, los follones de tráfico que va a haber, le recalifiquen los del Cadastro la zona de su piso y le aumenten el recibo del IBI ….. por que … de algún lugar deberán salir las misas ?, ¿ No?
Molt millor aquesta opció que no pas la de mantenir la configuració actual. Me’n alegro. Tot i així, hem perdut una gran oportunitat per començar a fer de Molins un poble encara més acollidor: fer un carril bici a la carretera hagués sigut un molt bon primer pas. Fer-ne un al carrer Jacint Verdaguer i al passeig del Terraplè seria el segon. I finalment, que deixin de circular cotxes pel carrer de baix i construïm aparcaments a les entrades en lloc d’edificis (com per exemple al descampat entrant a la esquerra per Jacint Verdaguer). Aprofitem la gran oferta comercial que tenim i fem del centre un lloc sense cotxes, segur per passejar i del tot acollidor pel nosaltres i els nostres veïns. Per seguir viva Molins ha de ser encara més una referència per qui vulgui anar de compres pel Baix Llobregat.
Alex Maymo Lopes , De su réplica en el Facebook , Ya veremos lo que opina de esos 40 minuts , cuando tenga 70 años y le fallen las piernas, o vaya en una silla de ruedas… Ho dic a mode de reflexió , No nos sirve para nada las opiniones baratas y sin fundamento de un jurista en paro ahora camarero en Barrina, Per la zona del nou Institut o al polígon del Pla és fàcil aparcar? , Y en la ladera izquierda del Llobregat no? Si Molins de Rei hi ha 17.000 vehicles que paguem el seu impost de circulació que penosament, al final, es destina a sous dels politics locals,d’entre ells 4 de la CUP, és un signe de progrés , i al progrés no es pot fenar i cada cop n’hi haurà més. Abans de fer la casa per la taulada , gastar 6 milions de € ( 10000 millions de ptas) reventar els carrers principals per ser més amables pels vianants que no hi viuen , per no sol•lucionar el greu problema de transit que te Molins de Rei . Desconfiem dels nostres gestós publics , La inoperància y sinvergüenceria de la politica local (CIU) en no dar solución a los paneles solares, los descalifica definitivamente. No queremos partidos que frenen el progreso , ¡ La CUP-Molins nunca mais!! Los ciudadanos pagamos el impuesto de circulación y no queremos que sea més dificil aparcar aprop de casa i no aceptem que no hi hagi solucions, De no ser así , nos sentimos robados , Que nos devuelvan el dinero del impuesto de circulación.