• FES-TE SOCI ARA
Dimarts, 22 setembre, 2026
  • Iniciar sessió
Viu Molins de Rei
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • FES-TE SOCI ARA
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
Viu Molins de Rei
FES-TE SOCI

Crítiques a l’equip de govern per no municipalitzar el manteniment dels equipaments esportius

Roger Cuartielles
03/06/2021 - 13:36
a General, Política
EnviarCompartirTuitarEnviar

Part de l’oposició ha retret a l’equip de govern que no prevegi internalitzar el manteniment dels equipaments esportius. L’origen de les crítiques ha estat el nou contracte de consergeria, neteja i manteniment que l’equip de govern ha aprovat per als propers tres anys per un import de 754.333 euros.

Una empresa externa gestiona el manteniment i la neteja de les instal·lacions esportives municipals // Roger Cuartielles

Fa anys que el terme “municipalització” es pronuncia al ple municipal de Molins de Rei, sobretot a propòsit de l’empresa Molins Energia, que des d’aquest any ja és 100% municipal i que aquesta setmana ja ha incorporat un gerent per assumir el primer encàrrec: gestionar els parcs i jardins.

Però, Molins Energia tot just comença a caminar tímidament. Per això, la municipalització de serveis públics a l’Ajuntament, en realitat, és pràcticament anecdòtica.

De fet, des de l’oposició fa temps que reclamen a l’executiu de PSC i Junts per Molins que faci passes més valentes cap a la internalització de serveis. Creuen que és la manera d’assegurar que l’administració en faci un control més directe i també dignifiqui les condicions de molts treballadors, que en mans d’empreses externes sovint es veuen abocats a la precarietat.

Per a l’oposició, però, l’equip de govern sembla que no vol moure fitxa. Aquesta divergència de tempos i d’estratègia s’ha fet palesa de nou al ple municipal de maig, on l’executiu del PSC i Junts per Molins ha portat a aprovació el nou expedient de contractació del servei de consergeria, manteniment, coordinació i neteja de les instal·lacions municipals.

754.333 euros i un contracte de tres anys

És un expedient que el govern local ha fet per a una durada de tres anys i un import total de 754.333,18 euros. El primer tinent d’alcalde i regidor d’Esports, el juntaire Ramon Sánchez, ha explicat al ple que el contracte ha de servir per garantir que hi haurà servei de consergeria, manteniment i neteja en totes les franges horàries en què els equipaments esportius del municipi estan oberts, de 8h a 00h de dilluns a divendres, i de 8h a 22h, els caps de setmana.

“És un plec important que ha de servir per garantir les necessitats bàsiques d’equipaments com el Poliesportiu Municipal, La Sínia i el Ricard Ginebreda”, ha dit Sánchez, que ha dit que l’empresa que en sigui l’adjudicatària haurà de complir amb tots aquests serveis durant els tres anys de durada.

Des de l’oposició, però, partits com la CUP han criticat que el govern municipal no hagi aprofitat la redacció d’un nou expedient de contractació per fer més passes cap a la internalització del servei. “No s’ha presentat cap alternativa de municipalització, no entenem com és que tenint una empresa com Molins Energia el servei no es municipalitza”, ha dit la regidora Estefanía Castillo, que ha anunciat el vot en contra dels cupaires.

De fet, aquest ha estat l’argument de tots els partits de l’oposició. Des d’ERC, la regidora Núria Garriga també ha demanat a l’equip de govern fer passes cap a la internalització del servei, tot i que ha anunciat que hi votarien a favor perquè era un servei bàsic que s’havia de prestar.

La utilitat de Molins Energia

Per al regidor de Molins En Comú, Gerard Corredera, l’empresa municipal Molins Energia també es podria haver fet càrrec del contracte: “Si creien que encara no estava preparada, es podria haver fet un contracte de menys envergadura i durada”, ha suggerit i ha recordat que, sovint, l’externalització comporta la precarització del personal.

Tot i així, Corredera ha dit que s’abstindria perquè “és un servei que l’Ajuntament ha de garantir i no som a temps de canviar-ho”. Regidors com Ana Aroca, de Molins Camina Podem, han estat més crítics amb l’executiu municipal: “El que molesta és l’absència de debat, el mandat anterior hi havia una comissió per debatre el model de contractació, però ara no hi és”, ha lamentat Aroca.

El primer tinent d’alcalde i regidor d’Esports, Ramon Sánchez, no ha negat que la municipalització de serveis no sigui quelcom que està sobre la taula del govern, però creu que “ara no toca”, sobretot perquè “Molins Energia comença a caminar i no podia assumir un contracte d’aquestes característiques”.

Sánchez també ha defensat la gestió de l’empresa privada que actualment es fa càrrec del servei: “No ens ha donat cap problema i va tractar molt bé els treballadors durant la pandèmia”, ha dit en referència als comentaris de Corredera.

Aroca insisteix que és una qüestió política

Les paraules de Sánchez no han agradat al regidor dels comuns que, de seguida, li ha etzibat que “tractar bé els treballadors és un deure de totes les empreses, no un mèrit”. Des de les files de Molins Camina Podem, Aroca també li ha respost que no fes “demagògia” i ha insistit que, a banda de Molins Energia, hi ha altres vies d’internalització que l’equip de govern no està fent servir.

Aroca ha insistit que és una diferència de model polític i que el motiu de fons és que l’equip de govern no és afí a les municipalitzacions: “Vostès fan les contractacions a la junta de govern local perquè l’oposició no els fiscalitzi, i vigilin perquè no ho estan fent gens bé segons l’interventor”, els ha dit.

La regidora els ha recordat quina és la situació en què es troba la llar d’infants El Molí on, segons ha dit, el personal es troba en una situació molt precària fruit de l’externalització: “I no tenen cap proposta per millorar-ho, m’equivoco?”.

Sánchez: «Molins Energia encara no està preparada»

Sánchez ha respost que l’equip de govern i l’Ajuntament fiscalitzen els serveis i ha repetit que Molins Energia no es podia fer càrrec de la gestió dels equipaments municipals perquè “encara no està preparada”.

La contractació externa de la consergeria, el manteniment i la neteja dels equipaments municipals s’ha acabat aprovant amb els vots a favor de PSC, Junts per Molins, ERC i Cs. La CUP i Molins Camina Podem hi han votat en contra i Molins en Comú s’ha abstingut.

Contingut relacionat:

La CUP lamenta que Paz no descarti externalitzar serveis des de Molins Energia

Relacionats

Etiquetes: Ajuntament de Molins de Reimanteniment equipaments esportiusmanteniment instal·lacions esportivesMolins de Reimunicipalitzaciómunicipalització de serveis públicsple municipalple municipal maig 2021ple municipal molins de rei
EnviarCompartirTuitCompartir
Un homenatge fa valdre la perseverança i la dedicació de Joan Janés al municipi i el CN Molins de Rei

Molins de Rei dedicarà un espai a Joan Janés, històric impulsor de l’esport i l’associacionisme

27/08/2026
Els reptes del Museu del Renaixement un any després de l’obertura

L’Ajuntament renova el conveni de la càtedra d’estudis del Renaixement fins al 2028

25/08/2026
El Club Natació continuarà gestionant la piscina municipal fins al 2043

El Club Natació continuarà gestionant la piscina municipal fins al 2043

19/08/2026
Llum verda a incorporar un nou inspector de la Guàrdia Urbana

Llum verda a incorporar un nou inspector de la Guàrdia Urbana

14/08/2026
El minut a minut del ple municipal de Molins de Rei del mes de juliol del 2026

El minut a minut del ple municipal de Molins de Rei del mes de juliol del 2026

30/07/2026
L’Ajuntament es compromet a acompanyar els treballadors d’MMM en la recerca de noves oportunitats laborals

L’Ajuntament es compromet a acompanyar els treballadors d’MMM en la recerca de noves oportunitats laborals

26/06/2026
Article següent
Vacunació a la Federació Obrera

Els molinencs amb la primera dosi ja són més de 10.000

Més comentat 2

  1. Retroping: El minut a minut del ple municipal de setembre | Viu Molins de Rei
  2. Retroping: S’adjudica la gestió externa dels equipaments esportius tot i les demandes de part de l’oposició | Viu Molins de Rei

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

A la portada

2.445 corredors omplen els carrers en una cursa de Sant Miquel marcada pel bon ambient
Esports

2.445 corredors omplen els carrers en una cursa de Sant Miquel marcada pel bon ambient

Samar Elansari
21/09/2026
Paelles per a tots els gustos omplen la plaça de l’Església de la mà de l’Ateneu Mulei
Cultura

Paelles per a tots els gustos omplen la plaça de l’Església de la mà de l’Ateneu Mulei

Samar Elansari
21/09/2026
Els Castellers d’Esparreguera, els de Badalona i els del Poble-sec acompanyen els Matossers en la diada castellera de Festa Major
Cultura

Els Castellers d’Esparreguera, els de Badalona i els del Poble-sec acompanyen els Matossers en la diada castellera de Festa Major

Samar Elansari
20/09/2026

VIU Empresa

L’idCAT Mòbil, nova porta d’entrada a La Meva Salut
VIU Empresa

L’idCAT Mòbil, nova porta d’entrada a La Meva Salut

Viu Molins de Rei
28/08/2026
Quan et trobes malament: urgències, CAP, CUAP o 061?
VIU Empresa

Quan et trobes malament: urgències, CAP, CUAP o 061?

Viu Molins de Rei
11/08/2026
piscina municipal
VIU Empresa

Sis consells per protegir-se de la calor i gaudir de l’estiu amb seguretat

Viu Molins de Rei
22/07/2026

SALUT I DOLOR

Logo Centre Casals

Tecnologia d’avantguarda per millorar la salut i reduir el dolor

Dra. Montse Casals - Centre Casals
29/08/2025

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Laura Gàlvez
13/06/2025

VIU+

L’Ajuntament treu a concurs la creació d’un mur vegetal a l’avinguda de Caldes

L’Ajuntament treu a concurs la creació d’un mur vegetal a l’avinguda de Caldes

16/09/2026
Xavi Paz tornarà a ser el candidat del PSC i vol aprofundir en un pacte progressista

Xavi Paz tornarà a ser el candidat del PSC i vol aprofundir en un pacte progressista

10/07/2026
El parc Pont de la Cadena per fi comença a florir, però segueix amb desperfectes

El parc Pont de la Cadena per fi comença a florir, però segueix amb desperfectes

25/05/2026
Més

La nostra independència depèn de tu. Per poder fer el periodisme local que Molins de Rei necessita ens cal el teu suport econòmic.

FES-TE SOCI de Viu Molins de Rei

ANUNCIA'T al Viu Molins de Rei

Contacte

Viu Molins de Rei és el diari local de Molins de Rei. Pots saber més sobre nosaltres i posar en contacte amb l'equip del diari en aquesta pàgina:

QUI SOM

Membre de:

Formem part de la catalunyametropolitana.cat

Amb el suport de:

Viu Molins de Rei

Copyright

Viu Molins de Rei és propietat de l'Associació Viu Comunicació. Tots els continguts d'aquest lloc web (textos, fotografies, imatges, dissenys i altres materials) són propietat de l'Associació Viu Comunicació o dels seus autors, i estan protegits per la legislació de propietat intel·lectual vigent. Queda prohibida la seva reproducció, distribució, comunicació pública o transformació, total o parcial, sense l'autorització expressa i per escrit dels titulars dels drets, excepte en els casos previstos per la llei.

  • Avís legal
  • Política de cookies

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Inicia sessió o crea un compte i accedeix a tots els continguts

Inicia sessió al teu compte a continuació

Contrasenya oblidada?

Recupera la teva contrasenya

Introdueix el teu nom d'usuari o adreça de correu electrònic per restablir la contrasenya.

Iniciar sessió
  • Iniciar sessió
  • Cistella de la compra
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Not enough quota to unlock this post
Desbloqueig restant : 0
Confirmes que vols cancel·lar la subscripció?