• FES-TE SOCI ARA
Dissabte, 05 setembre, 2026
  • Iniciar sessió
Viu Molins de Rei
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • FES-TE SOCI ARA
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
Viu Molins de Rei
FES-TE SOCI
VIU Empresa en col·laboració amb la Generalitat de Catalunya

El Govern impulsa la cultura als micropobles amb una nova línia d’ajuts

Viu Molins de Rei
14/09/2023 - 00:00
a General, VIU Empresa
EnviarCompartirTuitarEnviar

El Departament de Cultura destina 2,17 milions d’euros per facilitar la programació d’espectacles professionals d’arts en viu

Imatge del Festival Itinera, impulsat per l’Associació de Micropobles de Catalunya i Active, al micropoble Avellanes-Santa Linya (Lleida) // Arnau Pascual -Departament de Cultura

El Departament de Cultura vol fer arribar la cultura a tota la ciutadania de Catalunya i impulsar els sectors professionals. Per això ha creat una nova línia de subvencions per a la programació d’espectacles d’arts en viu de caràcter professional en municipis de fins a 1.000 habitants. La inversió prevista és de 2,17 M€.

Amb aquesta iniciativa, el Departament de Cultura respon a la demanda de l’Associació de Micropobles de Catalunya i reforça el suport econòmic al món local per tal d’assegurar que els ciutadans i ciutadanes de tot el país tenen accés a la programació cultural professional. A més, aquests ajuts també serveixen per donar un impuls als sectors de les arts escèniques i la música, perquè suposen noves oportunitats de contractació arreu de Catalunya.

La consellera de Cultura, Natàlia Garriga, destaca que amb aquesta nova política s’assoliran “dos objectius molt importants”. D’una banda, que “la gent es trobi la cultura a casa seva, a la plaça o al carrer” i, de l’altra, “professionalitzar aquests espectacles i promoure’n la contractació”. “A Catalunya hi ha 500 municipis de menys de 1.000 habitants i, per tant, podrem aconseguir 1.500 o 2.000 contractacions l’any vinent, aconseguint un increment molt important”, subratlla Garriga.

Podran acollir-se a aquesta nova línia de subvenció totes les entitats municipals descentralitzades (EMD) i els ajuntaments de municipis de Catalunya amb una població igual o inferior a 1.000 habitants que s’hi presentin. Aquesta nova línia permetrà als micropobles disposar d’un ajut del Departament de Cultura de fins a 4.500 € per al període 2023/2024, fins a arribar a la inversió total prevista de 2,17 M€.

L’import de la subvenció per a cada sol·licitud és del 90% de les despeses subvencionables, amb un màxim de 4.500 euros. 

El període de presentació de sol·licituds s’iniciarà el 13 de setembre fins al 3 d’octubre a les 14 hores. Es poden consultar les bases específiques al web del Departament de Cultura.

Cultura accessible per a tothom: un objectiu polític fet realitat

Aquesta legislatura, el Govern està impulsant la cultura arreu de tot el país, “parant atenció als diferents contextos territorials i també als agents que fins ara quedaven fora del prisma del Departament de Cultura”, explica la consellera Natàlia Garriga.

En aquest sentit, l’any passat ja va iniciar-se la innovadora línia de cultura comunitària i transformació social, que va tenir una gran acollida (es van subvencionar un total de 199 projectes impulsats per organitzacions culturals i també entitats del tercer sector, com ara projectes d’integració social o grups de dones, entre altres).

Enguany s’ha obert també la nova línia d’ajuts per a la programació d’espectacles en esdeveniments d’interès agroturístic, per tal de sumar la cultura als esdeveniments gastronòmics que es fan arreu de Catalunya. Aquesta línia, que es va presentar a principis d’agost i que es pot sol·licitar fins al 27 de setembre, es dirigeix als municipis que tenen menys de 150.000 habitants i és el resultat de la col·laboració entre els Departaments d’Empresa i Treball, Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural i Cultura.

Aquests ajuts són biennals i s’adrecen a ens locals, a entitats privades sense ànim de lucre i a empreses privades i cooperatives. 

S’han de programar un mínim de cinc espectacles d’arts en viu (arts escèniques o música) en el marc de l’esdeveniment agroturístic. Com a mínim, el 60% dels espectacles d’arts en viu objecte de la sol·licitud s’han de realitzar en espais vinculats a l’explotació agroalimentària del producte o en espais inclosos dins l’àmbit de la DO (Denominació d’Origen), la DOP (Denominació d’Origen Protegida) o la IGP (Indicació Geogràfica Protegida) corresponent, o bé han de comptar amb la presència activa dels productors i els agents vinculats al producte o a la DO, la DOP o la IGP corresponent.

Les línies de cultura comunitària, de foment de les arts en viu als micropobles, i d’incorporació de la cultura en esdeveniments d’interès agroturístic, formen part de l’estratègia comuna del Departament de Cultura per tal de millorar l’accés a la cultura, dins de la qual destaca l’elaboració de la nova llei de Drets Culturals, entre altres.

Generalitat de Catalunya Sempre endavant

Relacionats

Etiquetes: Contingut Patrocinat
EnviarCompartirTuitCompartir
Miró i Picasso, la gran exposició de la temporada

Miró i Picasso, la gran exposició de la temporada

15/12/2023
fregadora en un passadís de supermercat

Innovació i sostenibilitat, la nova era de la neteja professional

09/10/2023

Veritas, feliços d’apropar “menjar de veritat” a les famílies de Molins de Rei

06/10/2023
La Fundació ”la Caixa” publica un glossari participatiu per conscienciari evitar el llenguatge edatista

La Fundació ”la Caixa” publica un glossari participatiu per conscienciari evitar el llenguatge edatista

21/07/2023
Salut injecta 110 M€ per reduir esperes en les visites al CAP, proves diagnòstiques i intervencions quirúrgiques

Salut injecta 110 M€ per reduir esperes en les visites al CAP, proves diagnòstiques i intervencions quirúrgiques

30/03/2023
Coca de taronja del Pa Negre // Jordi Julià

Coques tradicionals i innovadores es troben per Sant Joan

17/06/2022
Article següent
L’avís de prova de Protecció Civil arriba a Molins de Rei amb tranquil·litat

L’avís de prova de Protecció Civil arriba a Molins de Rei amb tranquil·litat

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

A la portada

Els veïns dels barris de muntanya dubten de l’efectivitat del tancament de Collserola i el viuen amb relativa normalitat
Portada

La Generalitat confirma un nou positiu de pesta porcina en un senglar a Molins de Rei

Samar Elansari
05/09/2026
Troben un cadàver en avançat estat de descomposició prop del camí de Can Rabella
Societat

Troben un cadàver en avançat estat de descomposició prop del camí de Can Rabella

Samar Elansari
04/09/2026
El Memorial Josep Maria Salas obre la convocatòria de candidatures per a la seva onzena edició
Cultura

El Memorial Josep Maria Salas obre la convocatòria de candidatures per a la seva onzena edició

Viu Molins de Rei
03/09/2026

VIU Empresa

L’idCAT Mòbil, nova porta d’entrada a La Meva Salut
VIU Empresa

L’idCAT Mòbil, nova porta d’entrada a La Meva Salut

Viu Molins de Rei
28/08/2026
Quan et trobes malament: urgències, CAP, CUAP o 061?
VIU Empresa

Quan et trobes malament: urgències, CAP, CUAP o 061?

Viu Molins de Rei
11/08/2026
piscina municipal
VIU Empresa

Sis consells per protegir-se de la calor i gaudir de l’estiu amb seguretat

Viu Molins de Rei
22/07/2026

SALUT I DOLOR

Logo Centre Casals

Tecnologia d’avantguarda per millorar la salut i reduir el dolor

Dra. Montse Casals - Centre Casals
29/08/2025

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Laura Gàlvez
13/06/2025

VIU+

Xavi Paz tornarà a ser el candidat del PSC i vol aprofundir en un pacte progressista

Xavi Paz tornarà a ser el candidat del PSC i vol aprofundir en un pacte progressista

10/07/2026
El parc Pont de la Cadena per fi comença a florir, però segueix amb desperfectes

El parc Pont de la Cadena per fi comença a florir, però segueix amb desperfectes

25/05/2026

Antonio Carmona (Renfe) diu que la nova represa de les obres de l’estació és la definitiva

07/05/2026
Més

La nostra independència depèn de tu. Per poder fer el periodisme local que Molins de Rei necessita ens cal el teu suport econòmic.

FES-TE SOCI de Viu Molins de Rei

ANUNCIA'T al Viu Molins de Rei

Contacte

Viu Molins de Rei és el diari local de Molins de Rei. Pots saber més sobre nosaltres i posar en contacte amb l'equip del diari en aquesta pàgina:

QUI SOM

Membre de:

Formem part de la catalunyametropolitana.cat

Amb el suport de:

Viu Molins de Rei

Copyright

Viu Molins de Rei és propietat de l'Associació Viu Comunicació. Tots els continguts d'aquest lloc web (textos, fotografies, imatges, dissenys i altres materials) són propietat de l'Associació Viu Comunicació o dels seus autors, i estan protegits per la legislació de propietat intel·lectual vigent. Queda prohibida la seva reproducció, distribució, comunicació pública o transformació, total o parcial, sense l'autorització expressa i per escrit dels titulars dels drets, excepte en els casos previstos per la llei.

  • Avís legal
  • Política de cookies

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Inicia sessió o crea un compte i accedeix a tots els continguts

Inicia sessió al teu compte a continuació

Contrasenya oblidada?

Recupera la teva contrasenya

Introdueix el teu nom d'usuari o adreça de correu electrònic per restablir la contrasenya.

Iniciar sessió
  • Iniciar sessió
  • Cistella de la compra
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Not enough quota to unlock this post
Desbloqueig restant : 0
Confirmes que vols cancel·lar la subscripció?