• FES-TE SOCI ARA
Dilluns, 20 juliol, 2026
  • Iniciar sessió
Viu Molins de Rei
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • FES-TE SOCI ARA
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
Viu Molins de Rei
FES-TE SOCI

L’oposició insta el govern sociocomú a intensificar la recerca de finançament públic per la residència

Samar Elansari
16/05/2025
a Societat
EnviarCompartirTuitarEnviar

Des de l’oposició defensen que és imprescindible aconseguir finançament públic d’altres administracions per a la nova residència de gent gran per evitar que l’Ajuntament hagi d’assumir tot el cost i s’endeuti en excés en detriment d’altres equipaments o projectes municipals.

Recreació virtual del que serà l’edifici de la nova residència // BTA – Arxiu

Els partits de l’oposició demanen al govern municipal, format pel PSC i Molins en Comú, a buscar finançament públic d’altres administracions per fer realitat la nova residència per a gent gran. Aquesta petició es produeix arran de l’anunci de la cessió d’un solar per part de l’Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts al Departament de Drets Socials i Inclusió, amb l’objectiu de construir-hi una residència pública. Cal recordar que al passat ple del mes d’abril l’Ajuntament va acordar per unanimitat construir la futura residència de gent gran amb recursos propis.

A Molins de Rei fa més de deu anys que es reclama una nova residència pública, una demanda motivada per la manca de places disponibles, ja que l’únic centre públic actual, la llar d’avis Josep Mestre, només en disposa de 30. Tot i que la petició s’ha mantingut al llarg dels successius mandats municipals, el projecte continua sense materialitzar-se. En aquest context, la notícia que la Generalitat participarà activament en la construcció d’una residència a Sant Vicenç dels Horts no ha caigut bé entre alguns dels veïns i veïnes de Molins de Rei.

Mentre el govern municipal reafirma el seu compromís de continuar reclamant el suport de la Generalitat per fer realitat la nova residència, els grups de l’oposició demanen que es faci un pas més en ferm. En concret, exigeixen que el govern sociocomú garanteixi l’impuls del projecte i asseguri la captació de finançament públic per avançar en la seva construcció sense més dilacions.

Finançament públic d’altres administracions per evitar endeutar l’Ajuntament

La portaveu d’ERC, Marta Espona, ha explicat que és important aconseguit finançament públic per fer possible la construcció de la nova residència. En aquest aspecte, Espona ha alertat que, si no s’aconsegueix el suport econòmic necessari, l’Ajuntament es veurà obligat a assumir el cost íntegrament, cosa que podria afectar negativament altres projectes i serveis del municipi. “El que cal és buscar el màxim finançament possible, fos com fos, perquè si no, l’Ajuntament s’haurà d’endeutar i això caurà en detriment d’altres equipaments”, ha afirmat. Igualment, en aquest aspecte, ha donat el seu vot de confiança al govern municipal tot apuntant que «crec que ho podran aconseguir perquè, entre altres aspectes, el Govern de la Generalitat i el de Molins de Rei són del mateix partit».

Igualment, Espona ha apuntat que el projecte ja va tard i ha denunciat que, independentment de qui ha governat l’Ajuntament, la construcció de l’equipament no s’ha aconseguit desencallar. “Nosaltres el que volem saber és per què ha anat tan lent. Hi ha hagut un munt d’aturades per culpa d’uns i altres, que a ulls de la ciutadania són molt difícils d’explicar”, ha denunciat. Espona, en aquest sentit, ha suggerit que, davant dels problemes que s’han acumulat al llarg del temps, potser caldria reformular el conveni per explorar si es pot renegociar i aconseguir que la Generalitat participi també en la construcció, com ha fet amb el municipi veí.

Assegurar les places residencials públiques

El portaveu d’Ara Molins, Ramon Sánchez, ha defensat que la construcció de la nova residència de gent gran és un projecte “innegociable” per al municipi, independentment del que passi a Sant Vicenç dels Horts. No obstant això, ha expressat preocupació pel que fa a les places, dient que “el que realment ens preocupa és que obrin abans més places públiques a Sant Vicenç que a Molins de Rei”. A més, en la mateixa línia que ERC, també ha afirmat que cal buscar finançament públic «com sigui» ja que sinó «es pot doblar l’endeutament de l’Ajuntament». Sánchez ha insistit que el govern local hauria de fer valdre que comparteix color polític amb el govern de la Generalitat i hauria de treballar activament per aconseguir el suport econòmic necessari així com assegurar les places residencials públiques. “Crec que ho aconseguiran, però cal que ho demanin”, ha sentenciat.

Finalment, des d’Enlaira, el seu portaveu, Pep Dagà, ha coincidit en la necessitat de garantir finançament públic per evitar un endeutament que considera excessiu per al municipi. “No podem hipotecar a Molins de Rei”, ha afirmat, tot avisant que, si l’Ajuntament ha d’assumir sol el cost de la residència, es posarà en risc la viabilitat d’altres projectes importants per al poble. Dagà també ha expressat dubtes sobre el futur funcionament de l’equipament, i ha alertat que potser no es garantirà la prioritat d’accés per als veïns i veïnes de Molins. Per normativa, la proximitat és un dels criteris, no pas l’únic, en l’atorgament de places en les residències. També entren factors com el grau de dependència o la situació econòmica de les famílies.

Relacionats

Etiquetes: Ara MolinsEnlaira MolinsERCERC Molins de ReiJosep DagàMarta EsponaNova residència de Gent GranRamon Sànchez
EnviarCompartirTuitCompartir
La Generalitat es compromet a obrir la nova residència amb la meitat de les places públiques

La Generalitat es compromet a obrir la nova residència amb la meitat de les places públiques

15/07/2026
El govern municipal dona marxa enrere en la construcció d’un nou poliesportiu a la carpa Mariona

ERC sol·licita la creació de pistes de sorra per ampliar l’oferta esportiva de Molins de Rei

29/06/2026
MMM tanca la planta de producció de Molins de Rei i acomiada 34 treballadors

ERC reclama una sortida digna pels treballadors d’MMM

25/06/2026
Comencen les obres de la nova residència amb els treballs previs a l’edificació

Comencen les obres de la nova residència amb els treballs previs a l’edificació

26/05/2026
Oriol Junqueras defensa teixir llaços en una trobada amb la comunitat paraguaiana

Oriol Junqueras defensa teixir llaços en una trobada amb la comunitat paraguaiana

13/05/2026
El curs escolar comença amb 216 alumnes menys que l’any anterior

ERC ajorna una moció sobre la millora de les escoles per buscar l’acord amb el govern municipal

11/05/2026
Article següent
Solar de la granja

Butlletí I Els pactes de la residència

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

A la portada

Més de 700 persones celebren a la Ricard Ginebreda la victòria d’Espanya a la final del Mundial
Societat

Més de 700 persones celebren a la Ricard Ginebreda la victòria d’Espanya a la final del Mundial

Samar Elansari
20/07/2026
José Reyes guanya els premis Clic! dedicats a la renaturalització
Cultura

L’esport de competició pren protagonisme a la 28a edició dels premis Clic!

Viu Molins de Rei
18/07/2026
L’Ajuntament instal·larà dues pantalles gegants per veure la final del Mundial entre Espanya i Argentina
Societat

L’Ajuntament instal·larà dues pantalles gegants per veure la final del Mundial entre Espanya i Argentina

Samar Elansari
17/07/2026

VIU Empresa

Els Préstecs Emancipació s’amplien fins als 40 anys per facilitar la compra del primer habitatge
VIU Empresa

Els Préstecs Emancipació s’amplien fins als 40 anys per facilitar la compra del primer habitatge

Viu Molins de Rei
17/07/2026
Refugis climàtics: els espais on protegir-se de la calor a Molins de Rei
VIU Empresa

Refugis climàtics: els espais on protegir-se de la calor a Molins de Rei

Viu Molins de Rei
15/07/2026
Un model empresarial que innova, creix i s’obre al món
VIU Empresa

Un model empresarial que innova, creix i s’obre al món

Viu Molins de Rei
26/06/2026

SALUT I DOLOR

Logo Centre Casals

Tecnologia d’avantguarda per millorar la salut i reduir el dolor

Dra. Montse Casals - Centre Casals
29/08/2025

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Laura Gàlvez
13/06/2025

VIU+

Xavi Paz tornarà a ser el candidat del PSC i vol aprofundir en un pacte progressista

Xavi Paz tornarà a ser el candidat del PSC i vol aprofundir en un pacte progressista

10/07/2026
El parc Pont de la Cadena per fi comença a florir, però segueix amb desperfectes

El parc Pont de la Cadena per fi comença a florir, però segueix amb desperfectes

25/05/2026

Antonio Carmona (Renfe) diu que la nova represa de les obres de l’estació és la definitiva

07/05/2026
Més

La nostra independència depèn de tu. Per poder fer el periodisme local que Molins de Rei necessita ens cal el teu suport econòmic.

FES-TE SOCI de Viu Molins de Rei

ANUNCIA'T al Viu Molins de Rei


  • Avís legal

  • Política de cookies


Contacte

Viu Molins de Rei és el diari local de Molins de Rei. Pots saber més sobre nosaltres i posar en contacte amb l'equip del diari en aquesta pàgina:

QUI SOM

Amb el suport de:

Viu Molins de Rei

Formem part de la catalunyametropolitana.cat

Llicència

Viu Molins de Rei

Viu Molins de Rei és propietat de Associació Viu Comunicació i està subjecte a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 No adaptada de Creative Commons.

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Inicia sessió o crea un compte i accedeix a tots els continguts

Inicia sessió al teu compte a continuació

Contrasenya oblidada?

Recupera la teva contrasenya

Introdueix el teu nom d'usuari o adreça de correu electrònic per restablir la contrasenya.

Iniciar sessió
  • Iniciar sessió
  • Cistella de la compra
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Not enough quota to unlock this post
Desbloqueig restant : 0
Confirmes que vols cancel·lar la subscripció?