La Fiscalía de Barcelona ha denunciat al director del Festival de Cine de Sitges per exhibir “A serbian film”, una pel·lícula que la organització del Festival de Cine de Terror de Molins de Rei va decidir retirar a última hora per evitar problemes.
El director del Festival de Cine de Sitges, Ángel Sala, ha estat imputat per un delicte d’exhibició de pornografia infantil per permetre l’exhibició de “A serbian film” al seu festival. Segons la fiscalia, hi ha dues imatges que suposadament van més enllà del que és legal: la violació d’un nadó i una escena de sexe amb un menor de cinc anys.
El Festival de Cine de Terror de Molins de Rei tenia previst emetre la pel·lícula durant la tradicional marató de 12 hores de terror, però 24 hores abans de la seva exhibició va ser retirada i substituïda per un altre film amb la intenció d’evitar problemes com els que ara està patint un dels responsables del Festival de Sitges. El que va portar als molinencs a prendre la decisió va ser que aquella mateixa setmana havia estat suspesa cautelarment la seva projecció per decisió judicial al Festival de Donosti.
A Molins de Rei no van arribar ordres judicials, però si trucades d’altes instàncies. El director del Festival de Cine de Terror de Molins, Albert Galera, va explicar en el seu moment a Viu Molins de Rei que havien rebut pressions institucionals per retirar la pel·lícula i va qualificar la seva prohibició de “retrocés cultural a èpoques més fosques“.
Suport dels molinencs
La direcció del Festival de Cine de Terror de Molins de Rei ha emès un comunicat en el que mostra el seu suport a Ángel Sala. Els organitzadors molinencs es sumen d’aquesta manera a un manifest publicat per diferents festivals cinematogràfics d’arreu d’Espanya. “Ens identifiquem plenament amb aquesta injusta persecució”, asseguren els responsables del festival molinenc i lamenten que “d’ara endavant, pugui convertir-se en un referent perillós per a qualsevol programador”, fent una crida a canviar la llei si realment és aquest el problema. D’aquesta manera, el Festival de Cine de Terror alerta als seus companys del sector que “ens pot fer caure en la temuda (auto)censura a l’hora de decidir títols per als nostres Festivals, cosa que evidentment aniria en detriment dels espectadors i de la pròpia creació artística”. Un avís que es produeix mesos després de que el mateix Festival de Cine de Terror de Molins de Rei s’hagués d’autocensurar per evitar trobar-se en la mateixa tessitura que es troba aquests dies el director del Festival de Sitges.
La afirmacion “El que va portar als molinencs a prendre la decisió va ser que la setmana anterior havia estat suspesa cautelarment la seva projecció per decisió judicial al Festival de Donosti.” es TOTALMENTE falsa. La película fue cautelarmente detenida en la proyeccion del VIERNES 5 DE NOVIEMBRE DE 2010 A LAS 23:30, y estava prevista para poner en el festival de cine de terror de molins de rei, 24 horas despues, por lo que no es 1 semana como pone en la noticia. Rectifiquenlo ya.