• FES-TE SOCI ARA
Dissabte, 18 abril, 2026
  • Iniciar sessió
Viu Molins de Rei
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • FES-TE SOCI ARA
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
Viu Molins de Rei
FES-TE SOCI

La CUP nega haver-se reunit amb ERC per crear una candidatura unitària

David Guerrero
11/03/2011
a General, Política
EnviarCompartirTuitarEnviar

La CUP desmenteix que ERC s’hagi reunit amb ells per tractar d’arribar a un acord en la creació d’una coalició que agrupi a tots els partits independentistes. El partit de l’oposició considera a la nova coalició com “continuista” i lamenta que facin una “apropiació partidista de la Consulta per la Independència”.

Alex Maymó (CUP) conversa amistosament amb Toni de la Flor i Víctor Puntas (ERC) durant la Fira de la Candelera // David Guerrero

El “pal de paller de l’independentisme” d’Esquerra ha quedat coix perquè el propi partit així ho ha volgut. És el que es pot deduir després de que la CUP hagi emès un comunicat en el que assegura no haver estat convocats fins a aquesta mateixa setmana a una reunió per parlar de la possible coalició de totes les forces independentistes. La Candidatura d’Unitat Popular explica que “al marge de converses informals amb alguns membres, se’ns ha convocat de forma oficial a una reunió aquesta mateixa setmana per primera vegada”. Un plaç massa just per arribar a cap acord tenint en compte que aquest mateix diumenge Víctor Puntas serà proclamat com a candidat a l’alcaldia i que la intenció d’agrupar a totes les forces independentistes la va anunciar fa dos mesos.

No han estat iguals les relacions amb Esquerra Nacionalista de Molins de Rei (ENMR), amb els que si que s’han mantingut reunions. La CUP va convidar a Jordi Romeu i els seus a sumar-se al projecte polític de la CUP “argumentant quins continguts polítics hauria de tenir una candidatura unitària”, però com s’ha fet públic aquesta setmana, ENMR ha preferit unir-se amb ERC.

Des de la CUP es mostren convençuts de que la nova coalició ” no ha tingut mai la voluntat d’incloure-hi la CUP”. Per això, critiquen que ara es vulgui fer veure voluntat de diàleg després de “quatre anys de legislatura on no ha existit aquesta voluntat unitària”.

En el comunicat, la CUP explica que el seu partit “prioritza arribar a acords sobre programes polítics perquè la política s’ha de basar en propostes i programes concrets i no pas en personalismes”.La jove formació política es mostra taxativa: “la CUP no vol formar part de coalicions que no volen parlar de programa polític, perquè estan massa condicionades per interessos partidistes o per protagonismes personals”. La CUP durant aquestes últimes setmanes està confeccionant el seu programa a partir dels Punts de Trobada que està mantenint amb la ciutadania, tant a nivell sectorial com de barris. És l’únic partit que encara no ha confirmat la continuïtat del seu actual regidor com a cap de llista però ja adverteix que “la llista serà un clar reflex del creixent suport al nostre projecte“. Noves cares que s’incorporaran a la política local per “oferir una autèntica alternativa enfront a les polítiques continuistes”, segons la CUP.

La Consulta entra en campanya

L’acord entre ERC i Esquerra Nacionalista ha reconegut públicament voler recollir part del consens i de les persones que van formar part de “Molins Decideix!” durant la organització de la Consulta Popular sobre la Independència. Aquesta afirmació ha molestat als militants de la CUP, alguns d’ells molt implicats en la consulta. Volen que l’espai de treball conjunt que va sorgir es mantingui viu i per això s’han compromès a “no utilitzar la Consulta per interessos partidistes” i fan una crida: “esperem el mateix compromís dels altres partits polítics i que ningú faci una apropiació partidista de la Consulta”.

Relacionats

Etiquetes: Alex MaymóConsulta PopularCUPENMRERCEsquerraEsquerra NacionalistaindependentismeJordi RomeuVictor Puntas
EnviarCompartirTuitCompartir
Junqueras reivindica finançament per Rodalies i el Trambaix per travessar el Llobregat

Junqueras reivindica finançament per Rodalies i el Trambaix per travessar el Llobregat

01/02/2026
El dia de la mort de Franco a Molins de Rei

El dia de la mort de Franco a Molins de Rei

20/11/2025
ERC del Baix Llobregat “escalfa motors” per les municipals del 2027 a Molins de Rei

ERC del Baix Llobregat “escalfa motors” per les municipals del 2027 a Molins de Rei

22/09/2025
Marta Espona (ERC): “Molins de Rei fa sensació de deixadesa”

Marta Espona (ERC): “Molins de Rei fa sensació de deixadesa”

19/07/2025
Ricard Vinyets és escollit president de la secció local d’ERC

Ricard Vinyets és escollit president de la secció local d’ERC

15/07/2025
Marta Espona (ERC): “S’han d’implantar el màxim d’iniciatives que no siguin solament la construcció”

El govern sociocomú rebutja una moció d’ERC per millorar la planificació de l’educació infantil

12/07/2025
Article següent

El Festival de Cine de Terror s'escapa dels problemes derivats d'exhibir "A serbian film"

Més comentat 3

  1. Marc says:
    15 anys enrere

    Jo crec que la CUP fa molt ben fet. ERC i ENMR han estat al govern els últims anys, i després d'haver fet una oposició tan dura, no s'entendria que ara la CUP es sumés a una coalició sense un nou projecte polític. Es veu clarament que ERC només fa això per evitar la patacada a la municipals (és la mateixa estretègia que està buscant a tot arreu), però és una falsa intenció. En el fons no volen nous projectes, sinó només vots per mantenir les seves poltrones. Parlen d'una coalició però només volen que tothom se sumi al seu projecte, que ja té líders i un projecte tancat i caduc.

    Especialment em dol que ERC i ENMR aprofitin el tema de les consultes per intentar endur-se quatre vots. En aquestes consultes vam participar-hi molta gent que no estem afiliats a cap partit (ni volem)… aprofitar-se d'aquesta consulta és immoral.

    Respon
  2. sergi says:
    15 anys enrere

    jo crec que això no està bé fer-ho, si uns volen pactar i altres no és molt legitim i no cal anar embolicant la troca, cadscú que faci el que millor cregui. Per altre banda el pacte independentista o unitat, quin sentit té , això no és el parlament de catalunya, allà si que s'hauria de veure unitat, però a l'ajuntament de molins s'ha de parlar de politica local,i dels problemes de la gent de molins. Segurament el punt que uneix aquestes forces politiques és l'independencia, però no la manera de fer politica municipal.que és on hi huria de ser l'unitat,crec que si es va per aquesta banda jo almenys no la entenc.

    ho dic sincerament em sap greu que hi hagin aquestes acusacions que no porten enlloc i l'ùnic que fan es crear més distacia entre politics i les persones.

    sort a tots

    Respon
  3. Teresa says:
    15 anys enrere

    Era de prever la manifiesta repulsión de ERC hacia la CUP ya que a lo largo de los últimos 4 años , las relaciones de la CUP con el tripartito, en especial con ERC han sido repulsivas. Ahora queda en evidencia lo mentirosos de ERC en que no han contactado con la CUP por lo de palo de pajar,.. y es que la CUP , con su diarrea, ganas de hacerse el Robin Hood, falta de ambición para gobernar, posiblemente por no disponer de personal capacitado, y con sólo el interés de mantenerse en la oposición y de seguir menando la perdiz, lo tiene mal.
    Ciertamente, coincido con el Sr. Maymo, la nueva coalición de ERC con EN es “continuista” , ERC es capaz de alinearse con el mismísimo diablo, con los del barça, o con los Laporta si es preciso, y ahora se aseguran ya en Molins los sueldos a tiempo completo de 2 regidores.
    Tras la renuncia del aparejador jubilado especialista en lambordas móviles de la almendra y el químico investigador, todos estamos pendientes de la lista que presentará Víctor Puntas, ¿ será la Maritxell o la Francesca,….?, Ciertamente la nueva coalición no tiene en cuenta a los de la CUP por su falta de ambición.
    No coincido con Marc en que ERC+EN se vaya a dar el batacazo, Puntas y Romeo son viejos lobos, y son una buena baza en contra a los niñacos del PSOE y los de la CUP , Coincido en que en el fondo, no quieren nuevos proyectos, que en política local ya lo tienen todo inventado, y que sólo quieren mantenerse en sus poltronas.
    Coincido con Sergi, que eso de la independencia solo sirve para distraer al personal, que no tiene sentido plantearlo a nivel local, y que hay que plantearlo en el Parlamento Catalán y no en los ayuntamientos, con distracciones y pérdidas de tiempo en mociones y más mociones,.. sobre la prostitución o no de la mosca,….

    Respon

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

A la portada

Rosa Vendrell demana a l’Ajuntament “dignificar” la memòria de Margarida Xirgu
Cultura

Rosa Vendrell demana a l’Ajuntament “dignificar” la memòria de Margarida Xirgu

Samar Elansari
17/04/2026
El polígon del Pla acollirà un nou centre de dades d’una vintena que es volen instal·lar a Catalunya
Economia

El polígon del Pla acollirà un nou centre de dades d’una vintena que es volen instal·lar a Catalunya

Samar Elansari
17/04/2026
Lluís Carrasco rescata la memòria de Badia del Vallès a la novel·la “Cor de formigó, ànima de lluita”
Cultura

Lluís Carrasco rescata la memòria de Badia del Vallès a la novel·la “Cor de formigó, ànima de lluita”

Samar Elansari
17/04/2026

VIU Empresa

Les neteges tècniques industrials guanyen pes en una indústria cada cop més complexa
VIU Empresa

Les neteges tècniques industrials guanyen pes en una indústria cada cop més complexa

Viu Molins de Rei
07/04/2026
Com és el model d’habitatge públic metropolità? Més assequible, sostenible i de qualitat
VIU Empresa

Com és el model d’habitatge públic metropolità? Més assequible, sostenible i de qualitat

Viu Molins de Rei
17/12/2025
El respecte a la diversitat, protagonista de la Mostra de Cinema Espiritual de Catalunya
VIU Empresa

El respecte a la diversitat, protagonista de la Mostra de Cinema Espiritual de Catalunya

Viu Molins de Rei
19/11/2025

SALUT I DOLOR

Logo Centre Casals

Tecnologia d’avantguarda per millorar la salut i reduir el dolor

Dra. Montse Casals - Centre Casals
29/08/2025

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Laura Gàlvez
13/06/2025

VIU+

Molins de Rei supera els 27.000 habitants el 2025

Molins de Rei supera els 27.000 habitants el 2025

10/04/2026
Una auditoria acredita les mancances en el servei de neteja i recollida de residus

Una auditoria acredita les mancances en el servei de neteja i recollida de residus

08/03/2026

El nou pla urbanístic metropolità preveu millors connexions amb Quatre Camins i Sant Cugat

27/02/2026
Més

La nostra independència depèn de tu. Per poder fer el periodisme local que Molins de Rei necessita ens cal el teu suport econòmic.

FES-TE SOCI de Viu Molins de Rei

ANUNCIA'T al Viu Molins de Rei


  • Avís legal

  • Política de cookies


Contacte

Viu Molins de Rei és el diari local de Molins de Rei. Pots saber més sobre nosaltres i posar en contacte amb l'equip del diari en aquesta pàgina:

QUI SOM

Amb el suport de:

Viu Molins de Rei

Formem part de la catalunyametropolitana.cat

Llicència

Viu Molins de Rei

Viu Molins de Rei és propietat de Associació Viu Comunicació i està subjecte a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 No adaptada de Creative Commons.

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Inicia sessió o crea un compte i accedeix a tots els continguts

Inicia sessió al teu compte a continuació

Contrasenya oblidada?

Recupera la teva contrasenya

Introdueix el teu nom d'usuari o adreça de correu electrònic per restablir la contrasenya.

Iniciar sessió
  • Iniciar sessió
  • Cistella de la compra
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Segur que vols desbloquejar aquesta publicació?
Desbloqueig restant : 0
Confirmes que vols cancel·lar la subscripció?