El carrer Riera Mariona ja s’ha obert al trànsit. La seva inauguració es va celebrar amb una xocolatada popular que va posar fi a nou anys de barreres. Els cotxes circulen, les noves places d’aparcament ja s’ocupen i s’han fet efectius els canvis de circulació en la zona.

Després de nou anys tancat, l’obertura del carrer Riera Mariona ja és una realitat. Alguns no s’ho creien fins que diumenge, a les 12 del migdia, les autoritats locals i els representants veïnals feien pinya per retirar la tanca que barrava el pas simbòlicament fins aquell moment. Ho van fer després d’una xocolatada popular que va aplegar a unes 200 persones a conèixer de primera mà el resultat de les obres d’urbanització, que han complert els terminis indicats després de treballar a bon ritme durant les dues últimes setmanes.

L’alcalde Xavi Paz va dir orgullós que“mai 150 metres havien canviat tant” i va valorar l’obertura del carrer com la consecució del “compromís de resoldre una demanda històrica“. Per a Paz, era “una obra paralitzada que el nou equip de govern ha prioritzat” i va destacar la difícil situació que es van trobar a l’entorn de la Riera Mariona. “La primera reunió amb els veïns va ser molt difícil, però amb el temps ens hem entès fàcilment”, va explicar Paz.
Tot i això, segons ha pogut saber Viu Molins de Rei un grup de veïns del carrer Amadeu Vives està recollint signatures per mostrar el seu rebuig a la circulació única del carrer i queixar-se de la manca d’informació i participació veïnal. Fonts municipals asseguren que a les reunions s’ha convidat als ciutadans de tot l’entorn de Riera Mariona.
Més aparcament i canvis de mobilitat

Amb unes voreres més amples i places d’aparcament, nou anys després van tornar a circular els vehicles pel carrer Riera Mariona, permetent de nou als veïns de les Conserves arribar al seu barri directament des de l’avinguda de Barcelona. A més, l’obertura del carrer ha permès fer un actuació més integral als barris de les Conserves i de Riera Bonet per millorar la mobilitat interna i facilitar la sortida de vehicles des de la part oest de la vila.
Si la via d’entrada directa és el carrer Riera Mariona, ara la via de sortida és el carrer de Juli Garreta a través del carrer Amadeu Vives, que ha passat a ser d’un sol sentit direcció Sant Feliu de Llobregat entre Riera Mariona i Juli Garreta. El tram entre el carrer Sant Sebastià i Juli Garreta també és d’un sol sentit, en aquest cas en direcció Centre Vila.

Convertir Amadeu Vives en un carrer d’un sol sentit ha permès crear 35 places d’aparcament lliure en aquest carrer i 20 més al carrer Riera Mariona, a més d’una zona per a motos. El carrer inaugurat, de set metres d’amplada en total, consta d’aparcament als dos costats en línia per evitar la sensació d’amplada i evitar així que els cotxes entrin a gran velocitat. Les voreres si que són més amples: sis metres a un costat i tres a l’altra, com ja es va explicar abans de l’obertura del carrer.
Felicitats a l´equip de govern que ha fet possible d´una vegada per totes l´apertura dáquest carrer, aquest nou govern una vegada mes, demostra que sap fer be i rapid les coses.
No se si el senyors de lánterior govern troben ara que no era tant dificil, o es que n´hi havia alguns altres interessos? senyor Puntas suposso que voste sap de que parlo…
En fi no enturviem un acte festiu amb personatges del passat, Felicitats Xavi!! Bona feina! i a seguir treballant per una Molins com Ddeu mana.
Sort que no vols "enturviar un acte festiu amb amb personatges del passat", deunidó…
El q no van conseguir ni Arcas ni Puntas en 9 anys ho ha fet possible en menys de 6 mesos de mandat Xavi Paz .No cal afegir res més. Felicitats Alcalde per la feina ràpida i ben feta!!
Només dir que part de l'obra (la canalització que va per sota) ho van fer l'anterior equip de govern. Això si, una vergonya que hagin trigat 9 anys!!!
El nou equip de govern ha fet la part de l'obra més fàcil però recordem que fan el que han de fer, que per això cobren!!!