L’esdeveniment, organitzat per Cal Dit, El Local i Creu Roja, consisteix en intercanviar aliments per un refresc el dimecres 10 de juliol entre les 10 del matí i les 8 del vespre al pati del Palau. Tot els productes recaptats aniran a parar al Punt de Suport a les Famílies de Creu Roja.
El dimecres 10 de juliol serà una jornada solidària a Molins de Rei. Cal Dit, El Local i Creu Roja s’han unit per organitzar el primer Refresc Solidari, que es durà a terme al Pati del Palau de Requesens. El mecanisme serà molt senzill: “qui es desplaci a portar aliments serà obsequiat amb un refresc a canvi”, explica Jordi Gutiérrez, de Cal Dit, en declaracions a Viu Molins de Rei. “És un incentiu per a que el molinencs s’animin a col·laborar”, remarca. L’activitat es durà a terme des de les 10 del matí fins a les 8 del vespre amb diferents activitats com actuacions musicals, monòlegs, inflables o exhibicions dels Matossers o del grup de percussió de la Colla de Diables Infantil. Una gran festa a l’aire lliure amb una vessant solidària.
“Vaig veure un documental per televisió que em va sensibilitzar molt i em vaig decidir a organitzar alguna cosa”, explica Suli Lemkadem, responsable d’El Local, en declaracions a aquesta redacció. “Al dia següent vaig proposar-li a la Creu Roja, que van estar encantats de l’iniciativa, i ràpidament els companys de Cal Dit també es van interessar”, relata.
Carles Solé, de Creu Roja Molins de Rei, explica a aquest diari que “vam començar a treballar tots plegats i bona part de les entitats la vila participaran”. Tothom posa els seu granet de sorra. Sonitrons amb la sonorització, Cardona oferint catering, Art Gràfic amb la difusió, Fruites Dachs que ha aportat un camió de fruita per refrescar l’ambient, Llop Gestió amb els inflables … i així un seguit d’empreses, entitats i persones de la vila. “Tot anirà a parar al banc d’aliments del Punt de Suport a les Families de Molins de Rei i, un cop aquí, des de Creu Roja ho distribuirem”, diu Solé.
“La intenció és consolidar aquesta iniciativa i que es faci cada any”, diu Gutierrez sobre l’activitat que també tindrà la col·laboració de la regidoria de Cooperació i Solidaritat de l’Ajuntament. “Hem aconseguit la col·laboració de diferents proveïdors i creiem que l’activitat pot créixer”, explica en Suli mostrant-se optimista abans de la primera edició del Refresc Solidari. “Passarem una bona jornada”, assegura confiat Solé. A Molins de Rei no només el Nadal és el moment de ser solidari.