La colla castellera de Molins de Rei agraeix la col·laboració econòmica de les més de 150 persones que, com una gran pinya, han finançat la primera edició del conte infantil ‘Jan, Puges?’. La presentació a la Federació Obrera del llibre que transmet els valors dels castellers ha estat un èxit.

“No només de castells viu un casteller”, aquesta sentència, del president de la colla, David Fernàndez, es va constatar el passat dimecres a la presentació del llibre dels Matossers. Després de veure com els Matossers van fer un taller de castells a la presó de Wad-Ras o totes les hores del conte invertides a través de les quals va néixer ‘Jan, Puges’, queda palès que per la colla, els castells més sòlids no són només els que es construeixen en una plaça o un dia d’assaig.
La Federació Obrera, plena de gom a gom, va demostrar que els castellers, poc a poc, ha anat agafant força al poble. El secret més ben guardat dels Matossers de Molins de Rei, la pinya, és el que ha fet possible que el dimarts 24 de setembre es presentés en públic la primera edició en paper de llibre ‘Jan, puges?’. “Un somni”, deia l’autora, Anna Zamora, “que no hagués estat possible sense la cooperació desinteressada i altruïsta de moltes persones implicades en el projecte”. Agraïments als mecenes, que van poder fer-se amb totes les recompenses, i que gràcies a ells s’ha pogut costejar el preu de tenir un llibre propi.
En declaracions a Viu Molins de Rei, la il·lustradora, Càrol Garcia, i l’autora han definit el procés de creació com “intensos i sorprenents: no ens imaginàvem que s’arribés a fer tan gran” i amb la pressió del Verkami “a contrarrellotge”. L’objectiu del conte: fer difusió del fet casteller i trencar mites, en una comarca -el Baix Llobregat- mancada de tradició castellera. De fet, segons el president, David Fernàndez, explicar el conte a la Biblioteca Pau Vila els ha servit per engrandir la colla, perquè, per fer un castell, “tots som necessaris, petits i grans”.

Uns castells que eduquen
El conte explica la història de’n Jan, un nen de Molins de Rei, que descobreix els castells per casualitat en una Festa Major, i s’endinsa en el món de la colla. Viu aventures i reptes fins aconseguir carregar el seu primer castell en una història que busca transmetre valors com “la superació, el treball en equip, la confiança i, sobretot saber que necessites confiar en els altres per aconseguir els reptes que et proposes”, tal i com explicava Zamora, també mestra i castellera.
[sam id=”43″ codes=”true”]