L’alcalde de Molins de Rei acusa als partits de l’oposició de “pensar en les eleccions municipals i no els interessos de Molins de Rei”. El govern municipal format per CiU i PSC presenta una proposta de pressupostos per l’any 2015 marcades per la inversió en la nova biblioteca i el barri de Les Guardioles.

O amb mi o en contra de Molins de Rei. Segons l’alcalde, Joan Ramon Casals (CiU), les forces polítiques de l’oposició que votin en contra dels pressupostos 2015 estaran “pensant en les eleccions municipals” i aquelles que facilitin l’aprovació ho faran “pensant en els interessos de la gent de Molins de Rei”. És a dir, segons Casals, o es dóna suport a la proposta del govern municipal o s’està en contra de Molins de Rei per interessos partidistes.
Aquesta contundent reacció arriba després d’una aprovació in extremis de les ordenances on, si tots els regidors de l’oposició haguessin estat disponibles en el ple extraordinari, no s’haurien aprovat. “Encara esperem les explicacions d’ERC, Iniciativa i la CUP per votar en contra de les ordenances”, va recriminar Casals durant la roda de premsa de presentació de pressupostos on va explicar que si les ordenances no haguessin tirat endavant s’haurien apujat els impostos un 6% en un context marcat per la crisi econòmica.
Casals va acusar als partits d’esquerres de l’oposició de “pactar amb el PP” per no donar suport al govern sociovergent quan van ser ells qui van pactar amb el PP al 2011 i al 2012. Fins i tot, Emilio Ramos, l’únic regidor popular a Molins de Rei, va ser nomenat representant molinenc a l’Àrea Metropolitana de Barcelona, càrrec que va abandonar al mes de juny després de la pressió de tota l’oposició en bloc.
Els pressupostos de la nova biblioteca i Les Guardioles
La proposta de pressupostos municipals presentada pel govern té dos punts destacats en el capítol d’inversions: la rehabilitació de l’edifici del Molí, on estarà la nova biblioteca Pau Vila, i la urbanització del barri de Les Guardioles, un dels temes que l’Ajuntament té pendent de resoldre des de fa anys. Segons Casals totes dues són “inversions estratègiques pel desenvolupament de la vila”.
Segons el primer tinent d’alcalde, Xavi Paz (PSC), aquests pressupostos seran recordats com “els pressupostos de la nova biblioteca” perquè “després de molts anys contemplem una partida molt important per començar un dels projectes més indiscutiblement necessaris”. De fet, les inversions fan que el pressupost municipal pugi més d’un 11%, passant dels 26.140.379 euros del 2014 als 29.140.379 euros del 2015.
Proposta continuista
El regidor de Finances, Miguel Zaragoza (PSC), va titllar els pressupostos de “continuistes perquè els números de l’Ajuntament estan sanejats”. Casals va assegurar que aquesta proposta significa “consolidar les polítiques innovadores que hem anat fent”. Segons Paz, els pressupostos del 2015 exemplifiquen “el canvi a millor” que segons ell estan protagonitzant “també en matèria econòmica”.
Durant la presentació dels números, l’equip de govern va mostrar-se satisfet d’haver reduït el deute de l’Ajuntament, d’haver baixat el termini de pagament a proveïdors a 30 dies quan estava a 140 i d’haver mantingut tots els llocs de treball municipals. Les dades específiques del pressupost seran accessibles a través del web municipal.
li va dir “la sartén al cazo”