Malgrat que el 2016 està sent especialment positiu en la reducció de l’atur, Molins de Rei ha vist com la dinàmica es trencava aquest mes d’agost. Ara mateix 1.237 veïns del municipi no tenen feina, 113 persones menys que quan va començar l’any.

El conjunt de l’any 2016 està sent força positiu pel que fa a l’ocupació. Molins de Rei iniciava l’any amb una taxa de l’ 11,6% al mes de gener, el que significa que fins el 31 d’agost hi ha 113 persones parades menys. La dinàmica positiva l’ha trencada aquest mes d’agost, on 1.020 persones han perdut la feina a tota la comarca, 20 d’elles a Molins de Rei.
El municipi es troba un 3,5 punts per sota de la taxa mitjana comarcal, i 3,7 punts per sota de la mitjana de Catalunya. Les dades que facilita el Consell Comarcal del Baix Llobregat situen la ciutat com la sisena amb la taxa d’atur més baixa, amb un 10,5% (5.729 persones). Els municipis amb més atur són Sant Vicenç dels Horts (17,4%) i Martorell (16,7%), i els que menys són Sant Just Desvern (8,4%) i Castellví de Rosanes (8,7%).
A més, les dades assenyalen que l’atur porta nom de dona. La taxa entre els homes és de l’8,4% (519 persones), i el de les dones és del 12,9% (718), una dinàmica que s’ha accentuat durant tots els anys de la present crisi econòmica.
D’altra banda, el col·lectiu més afectat és el de persones majors de 44 anys, que pateixen un 14,1% d’atur en front del 7,6% de les persones entre 25 i 44 anys.
Les dades conclouen que Molins de Rei afronta el darrer quadrimestre de l’any molt millor que l’any passat. A 31 d’agost de 2015, hi havia a la ciutat 216 persones aturades més que ara.