El socialista Xavi Paz acusa l’alcalde de “no donar la cara” per comunicar-los que trencava la sociovergència. Admet que ICV i ERC, antics socis de CiU, ja el van alertar de la “deslleialtat” de Casals. “Em sap greu donar-los la raó, ha fet un trencament unilateral del pacte”, lamenta Paz.

L’alcalde de Molins de Rei, Joan Ramon Casals (CDC), va comunicar al PSC que, després de sis anys, trencava el pacte de govern local amb unes “formes lamentables”. Així ho ha afirmat Xavi Paz, ara portaveu del grup municipal socialista i fins aquest dimarts primer tinent d’alcalde de Molins de Rei. “Lamentem que no s’hagi donat la cara i assabentar-nos per Ràdio Molins de Rei que s’havia trencat el pacte de govern”, ha dit Paz aquest dijous en roda de premsa.
El PSC, que quan va conèixer el trencament del pacte ja va alertar de la “inestabilitat” que venia a l’Ajuntament de Molins de Rei, es referma en aquesta idea després que Casals hagi anunciat que assumeix provisionalment les 17 regidories socialistes mentre busca un nou soci. “Amb el seu dogmatisme, ha fet passar d’un govern amb majoria absoluta a un govern amb 6 regidors. Entrem en un període d’interinitat que no és positiu per a la vila”.
El socialista ha recordat com, fa sis anys, van fer confiança en CiU per formar govern, “malgrat les advertències dels antics socis de Joan Ramon Casals”, Iniciativa i Esquerra (IiE) i Esquerra Republicana de Catalunya (ERC). “Ens alertaven de la deslleialtat de Casals i em sap greu donar-los la raó”, ha lamentat Paz.
El 2011, Joan Ramon Casals va acabar la legislatura entre crítiques als seus socis de govern, IiE i ERC, arribant fins i tot a denunciar a l’Oficina Antifrau l’acció del propi govern del qual formava part. Mesos després, va guanyar les eleccions. CiU, de fet, porta en el govern municipal de Molins de Rei ininterrompudament des del 1999, primer en coalició amb IiE i PSC, després amb IiE i ERC, i els últims dos mandats amb el PSC.
Trencament unilateral del pacte
Xavi Paz creu que el pacte que van forjar el 2011 ha donat “estabilitat i empenta a Molins de Rei”. Diu que en aquest temps han “establert una bona relació” i que ha fet un “trencament unilateral d’un pacte que ell mateix deia que s’estava complint”. També ha recordat que el mateix pacte donava llibertat d’actuació a nivell nacional als dos partits i, per tant, no està justificat.
Rebat l’argument que ha donat Casals de que el PDeCAT a nivell nacional demanava el trencament del pacte. “Continuen molts ajuntaments amb la mateixa dinàmica”. Ha posat exemples molt simbòlics: Vilanova i la Geltrú, d’on és alcaldessa la presidenta de l’Associació de Municipis per la Indepenència (AMI) i Premià de Mar, ja que el seu alcalde presideix l’Associació Catalana de Municipis (ACM). En tots dos casos, PSC i CiU governen junts.
Tot i alertar de la inestabilitat que s’acosta, el PSC no posarà impediments perquè tirin endavant els projectes que ells mateixos han estat treballant, com la nova biblioteca o la tercera fase del Ricard Ginebreda. “Vetllarem pel compliment del Pla d’Actuació Municipal (PAM)”, afirmen. A més, intentaran tirar endavant des de l’oposició projectes amb els quals no han pogut ser més ambiciosos a causa del pacte. Posen com a exemple la mobilitat al Centre Vila, un tema on el PSC apunta que tots menys CDC aposten per la peatonalització.
Sobre el “govern de resistència en favor de la República” que ha posat Casals sobre la taula, Paz li ha reclamat: “Deixi de posar la institució al servei d’una idea que ni alguns que la defensaven fins ara la defensen, i se centri en la política local. Renunciï a fer de diputat i passi a fer d’alcalde”.
Arribat aquest moment crec important deixar cal que malgrat la denuncia a l’oficina antifrau que va presentar Convergència i Joan Ramon Casals, que va ser convenientment “airejada” i pregonada convenientment per altres forces polítiques i en especial per la CUP.
Posteriorment es va demostrar que les acusacions eren completament falses i el tema va quedar arxivat… però ja havien passat les eleccions… i aquest fet ja va passar desapercebut.
Sens dubte va ser molt greu la traduiria que va suposar, denunciar a un govern i en especial a l’Alcalde, on ell era particip de les decisions, amb únic objectiu de desprestigiar-lo i de derrotar-lo mitjançant joc brut, amb la molt vella tàctica del “difama que alguna cosa queda”. Desgraciadament aquest joc brut va tenir el seu efecte en la ciutadania i a les eleccions municipals, que es exactament el que Convergència buscava i va propiciar que Joan Ramon Casals arribés a Alcalde gràcies a les males pràctiques i el posterior pacte amb el PSC.
Ara toca que els que formin govern amb ell, vigilin la seva esquena, doncs quan no els siguin útils seran llençats a la paperera com un mocador de paper usat.
Sr. Luis Carrasco (cocinero de paellas y ex regidor de ICV-Molins) , Todos sabemos los acuerdos supramunicipales que hay, y posiblemente ahora sea important deixar-ho corre, la denuncia a l’oficina antifrau que va presentar CIU contra el Sr. Ivan Arcas (el desaparecido) de ICV , en Joan Ramon Casals, que en justicia va ser convenientment “airejada” i pregonada per les altres forces polítiques i en especial per la CUP., totes les degràcies de la gestió de ICV +ERC+CIU : el piano del carrer Carril, els panels solars, les goteres del Mercat Municipal, etc , etc , i sens dubte va ser molt greu la traduiria que va suposara fugida a Egipte de la Sra. Cateura (ICV) y de la seva parella sentimental Sr. Franc (CIU), ara desapareguts..
Tots sabem de les traduiries habituals i formen part del estil polític d’en Joan Ramón Casals, que va suposar, denunciar al mateix govern ICV+ERC+CIU de que ell mateix n’era particip, amb únic objectiu de mantenir en Joaquim Martí (CIU) a la poltrona de un sou fixe , i després amb en Arcas, desprestigiar-lo i de derrotar-lo mitjançant el joc brut del “difama que alguna cosa queda”.
Amb joc brut o sense, tot això , no va tenir cap efecte en la ciutadania . Les eleccions municipals ICV , per la seva mala gestió, les hagès perdut igualment. ICV ja no tornará a ser el que era, mai més.
“A buenas horas mangas verdes” , ¿ Hasta ahora i fins aquest dimarts , el primer tinent d’alcalde de Molins de Rei., en Javier Paz (PSC) , lamenta que en Joan Ramón Casals (CIU) no s’hagi donat la cara i assabentar-nos per Ràdio Molins de Rei que s’havia trencat el pacte de govern? Com queda ara la situació del PSC-Molins , que té 5 regidors i que fins ara , ha estat dins l’estructura de govern de l’ajuntament en les cinc àrees que hi ha , que en tenen dues : Economia i Serveis Generals i l’Àrea de Serveis a les Persones. En Xavi Paz , a temps complert, és 1r tinent d’alcalde i regidor d’Esports, Educació, Sanitat i Salut Pública, Cultura; En Miguel Zaragoza, té la responsabilitat de Serveis Generals i Patrimoni, Espai Públic, Espai Públic i Manteniment, Mobilitat i serveis Municipals; En Pep Puiggarí, és regidor de Recursos Humans i Habitatge; La Ainoa García és regidora de Qualitat i Transparència, Noves Tecnologies i Innovació, Foment de l’Ocupació, i la Jessica Revestido, regidora de Gent Gran, Nova Ciutadania, Igualtat home-dona, Solidaritat i Cooperació.
Tot seguirá amb la meteixa “mamandurria”, en Casals , con sus 55.453,86 € ; en Javier Paz seguirá apalancado con sus 48.636,14 € + complementos; el sustituto del Joaquim Martí (CIU) , en Antón Pedrola (CIU) imitando a Martí, con sus 48.636,14 € + complements para gozar de una próxima buena jubilación; El nuevo “delfin” de CIU en Ramón Sànchez (CIU) 48.636,14 € + complementos ; en Miguel Zaragoza (PSOE) 48.636,14 € + suplementos , y el resto, toda esa retalía de medio regidores con sus 15.212,88 €+ complementos
. “La Economía, és la asignación de los recursos escasos “, demasiados políticos y funcionarios en los ajuntaments. Los ajuntaments se habn convertido en fabricas de hacer gandules. Uno deberia llegar en la política , después de haber demostrado algún éxito en la vida privada, y demostrar que uno es capaz de generar cosas, y no al revés , aquí en España, y especialmente en Molins de Rei, entran en la política a muy temprana edad,o de fracasados en la privada ( véase Antón Pedròla, Ramón Sànchez, Joaquim Marti…) y les gusta la vida en eso de de vivir de los presupuestos del Estado , y luego a través de la puerta giratoria, ya que no tienen ni oficio ni beneficio ( Véase Javi Paz, Zaragoza, Puntas, etc..) no pueden volver a la privada y se apalancan en los consejos comarcales , a la espera de volver a ser de nuevo regidores y que el estar allí és muy fácil y no se necesitan muchas luces.