• FES-TE SOCI ARA
Divendres, 08 maig, 2026
  • Iniciar sessió
Viu Molins de Rei
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • FES-TE SOCI ARA
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
Viu Molins de Rei
FES-TE SOCI

Els usuaris fan ‘turisme’ en una primera jornada amb alguns problemes tècnics

David Rodríguez
02/04/2019
a Cultura, General
EnviarCompartirTuitarEnviar

Els visitants aprofiten l’obertura de la nova biblioteca El Molí per conèixer l’espai i retornar algun llibre prestat a l’antiga Pau Vila. El nou equipament pateix alguns problemes amb l’internet durant les seves primeres hores.

Els usuaris, davant del punt d’informació de la planta baixa // David Rodríguez

Els ciutadans van aprofitar el primer dia de funcionament de la nova Biblioteca el Molí per fer turisme. Més enllà dels serveis que ofereix l’equipament, els visitants s’han apropat a la biblioteca per redescobrir el seu interior, després de la rehabilitació de l’antic edifici El Molí.

En la seva valoració, el regidor de Cultura de Molins de Rei, Carles Ros (CUP), ha destacat a Viu Molins de Rei que la primera tarda de funcionament de la nova biblioteca ha estat marcada per usuaris que “s’han dedicat a fer turisme per conèixer l’edifici i altres que han tornat llibres que tenien prestats de la Pau Vila”. Ros ha avançat la voluntat que les aules d’estudi puguin obrir tota la setmana en èpoques de concentració de demanda com en el període d’exàmens.

Incidències tècniques amb l’autopréstec i l’internet

El trencament d’un endoll on van connectats els ‘routers’ que donen el servei d’internet a la nova Biblioteca El Molí ha provocat que els usuaris no poguessin utilitzar la màquina d’autopréstec durant bona part de la tarda de dilluns, dia de l’estrena. Fonts de la biblioteca han comentat a aquesta redacció que els problemes ja s’han solucionat.

A més d’aquesta incidència elèctrica, el canvi d’operador d’internet ha fet que alguns usuaris es queixin d’una connexió lenta. La directora de la Biblioteca El Molí, Montse Vega, comenta que “els ajustos amb el canvi d’operador a un edifici molt més gran i amb més sales es resoldran en poques setmanes”.

En aquest sentit, la directora de la biblioteca ha assenyalat que l’adequació de sales de treball o d’activitats com a espais d’estudi que va succeir la primera tarda d’obertura “són accions habituals i previstes en un equipament que permet aquesta flexibilitat”. Montse Vega ha recordat que només l’espai d’estudi de la Biblioteca El Molí, ubicat a la tercera planta, ja és més gran que tota l’antiga biblioteca Pau Vila.

La máquina d’autopréstec és una de les que més consultes genera // David Rodríguez

Servei de biblioteca pública

Vega ha defensat que l’àrea destinada a l’estudi al nou espai és el que estableixen els estàndards de la Generalitat de Catalunya i ha explicat que “com a biblioteca pública hem d’oferir un servei integral per l’estudi, la consulta o la investigació”. La directora ha precisat que la gestió del funcionament de les aules d’estudi depèn de la regidoria de Joventut de l’Ajuntament.

Tot i reconèixer algunes cues davant de la màquina d’autopréstec el dia d’estrena de la biblioteca, Vega ha assegurat que “hem complert el nostre objectiu”. Per la directora, “la biblioteca ha de ser un espai de dinamització cultural per difondre el coneixement i compartir-lo de forma oberta a tota mena de públics”, ha sentenciat.

Relacionats

Etiquetes: biblioteca El MolíMontse Veganova bibliotecanova biblioteca El Molí
EnviarCompartirTuitCompartir
Llibres d’autors Km 0 per regalar aquest Sant Jordi 2026

Llibres d’autors Km 0 per regalar aquest Sant Jordi 2026

22/04/2026
Espe Pons presenta els seu darrer fotollibre ‘Portraits’

Espe Pons presenta els seu darrer fotollibre ‘Portraits’

06/02/2025
El Centre Vila, la Riera Bonet i El Canal són els barris més vulnerables a la calor

Les aules d’estudi tornen a obrir les portes durant els mesos de maig i juny

02/05/2024
El Sant Jordi 2019 a Molins de Rei, en imatges

Llibres de Km 0 per apostar pels autors locals a la diada de Sant Jordi

23/04/2024

Les aules d’estudi tornaran a obrir durant els mesos de desembre i gener

28/11/2023
L’inici del curs escolar condiciona la Setmana del Llibre en Català

La biblioteca El Molí acull diferents activitats de la Setmana del Llibre en Català

31/08/2023
Article següent
Ramon Sánchez vol impulsar el talent de Molins de Rei amb formació i empresa

Ramon Sánchez vol impulsar el talent de Molins de Rei amb formació i empresa

Més comentat 2

  1. dclosa says:
    7 anys enrere

    “Para este viaje no hacian falta tantas alforjas” , Desafortunadamente para la ciudadanía de Molins de Rei, cada consistorio que hemos tenido desde que se inventó la Democràcia, nos ha dejado su huella de “órdago” , la Castellana con la RMdD con muchos funcionarios y sin oyentes, el Boi con en el Paseo Terraple con baldosas todas rotas, el Arcas-Puntas con el piano del Carril y los Paneles Solares que se han quitado por vergüenza, etc. Ahora los de CIU nos dejan también su “órdago” : el de una macro bliblioteca vacía de contenidos. que con los 5,5 Mill € ( 1.000 Mill de Ptas) que nos ha costado, excluyendo lo que nos costaron en su dia las expropiaciones anteriores con el Janés en frente, podríamos comprar la Biblioteca de Alejandria. Recordemos que en el año 1997 el Ajuntament expropió la finca, y se tuvo que pagar a : Hilaturas y Cotones S.A. 80 Mill Ptas, a otra propiedad 60 Mill Ptas y a la propiedad industrial 30 Mill Ptas.
    Esperemos que el trencament d’un endoll on van connectats els ‘routers’ que donen el servei d’internet se solucione. También hemos observado que el programa de Aladin para buscar el contenido libros en la biblioteca no funciona, que según nos explican al darse de baja cuando se cerró la Pau Vila ahora, los de la Diputació. no les dan de alta.
    Es prematuro aún para que objetivamente se pueda dar una opinión de la nueva biblioteca (Aula de Estudio), pero ahí van s.e.u.o. algunos comentarios :
    Bueno : Mucho espacio (m2) , ascensores cómodos y sin el audio en castellano como (aguantar 10 años) en la Pau Vila, buena luminosidad.
    Malo : Falta de silencio, olor muy intenso a cola, sillas incómodas, lavabos insuficientes, falta de cambiadores de bebés en lavabos, falta de fotocopiadora, falta de sección de intercambio de libros, Aladin no funciona, mismos libros que en la Pau Vila, no és una biblioteca és una Aula de Estudio, connexió lenta a Internet , PREGUNTA ( sin respuesta, claro…) : No se ven paneles solares obligatorios en la actualidad en las nuevas construcciones en las ordenanzas municipales y de la Generalitat , Tal como decía en una entrevista el exalcalde Janés , ¿ Se han tendido en cuenta las cuestiones energéticas a nivel medioambiental?
    Seguramente que l’àrea destinada a l’estudi , el nou espai és el que estableixen els estàndards de la Generalitat de Catalunya, que vergonzososamente no haya dado ni un € de los 5,5 Mill € que nos ha costado . Con tan pocos libros de que dispone la biblioteca y muchos empleados que pagar las nóminas a final de mes, será muy difícil com a biblioteca pública oferir un servei integral per l’estudi, la consulta o la investigación. Mal lo tiene ahora el bar de La Fede, que ha perdido clientela con la gestió del funcionament de les aules d’estudi de la biblioteca que depèn de la regidoria de Joventut de l’Ajuntament, Carles Ros Figueras (CUP) ( 15.170 €/any)
    De momento no podemos hablar de encuestas, ni de cuantos ciudadanos de los barrios marginales de Molins de Rei (Incresa, Bonet, Angel, Grané, Riera Nova, S. Bartomeu, Rierada, ,,,) han accedido a esta nueva instalación, que de no se ser así , no se cumplirán los propósitos que debe cumplir una una biblioteca, de ser : un espai de dinamització cultural per difondre el coneixement i compartir-lo de forma oberta a tota mena de públics.
    Lamentamos una no más audaz intervención a los usos actuales, de la plataforma de Salvem El Molí, que en su día se movilizaron en evitar la demolición del edificio El Molí , que no hayan tenido en la actualidad más implicación en cuanto a los usos del mismo , adaptándose al “ordeno y mando” biblioteca si o si, de CIU, Casals, que sólo se admitieron la opinión pública ( de forma descaradamente manipulada por CIU) , a toro pasado, en cuanto a los usos de la planta baja y 1ª planta
    Visto lo visto , sin lugar a dudas, nos seguimos reafirmando en lo que se dijo en su día, de que la antigua biblioteca Pau Vila, en plena era digital sin libros en papel, si se hubiese habilitado la superficie planta baja (actual SIT) hubiera sido más que suficiente para una biblioteca decente en Molins de Rei, y antes de darlo de forma tan generosa al CEM
    Esperemos que en próximos comicios vuelvan a ganar los de ICV y en revancha a CIU por haberles quitado los paneles solares, reorganicen de nuevo los usos del edificio y la biblioteca vuelva a la Pau Vila , y el edificio entero de El Moli se destinen la 1ª, 2ª y buhardilla a un nuevo Ajuntament , con reloj de fichar, dónde el Gerente pueda agrupar y controlar a todos los chiringuitos que hay desperdigados por la vila, y la Planta Baja se destine a Centre Cívic de Centre Vila, con sus salas de actividades, restaurante, bar y terraza y entrada por el lado Molí.

    Respon
    • Rosalia says:
      7 anys enrere

      Afegiria que l’horari és minso. Per què volem tanta infrastructura si continua obrint com l’antiga bibliotequeta?

      Respon

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

A la portada

Mayka Navarro afirma que Espanya és “un país segur” malgrat l’impacte mediàtic dels successos
Cultura

Mayka Navarro afirma que Espanya és “un país segur” malgrat l’impacte mediàtic dels successos

Samar Elansari
08/05/2026
L’absolut masculí de waterpolo baixa a Segona Nacional
Esports

L’absolut masculí de waterpolo baixa a Segona Nacional

Àlex Bonet
08/05/2026
VIU+

Antonio Carmona (Renfe) diu que la nova represa de les obres de l’estació és la definitiva

Samar Elansari
07/05/2026

VIU Empresa

Les neteges tècniques industrials guanyen pes en una indústria cada cop més complexa
VIU Empresa

Les neteges tècniques industrials guanyen pes en una indústria cada cop més complexa

Viu Molins de Rei
07/04/2026
Com és el model d’habitatge públic metropolità? Més assequible, sostenible i de qualitat
VIU Empresa

Com és el model d’habitatge públic metropolità? Més assequible, sostenible i de qualitat

Viu Molins de Rei
17/12/2025
El respecte a la diversitat, protagonista de la Mostra de Cinema Espiritual de Catalunya
VIU Empresa

El respecte a la diversitat, protagonista de la Mostra de Cinema Espiritual de Catalunya

Viu Molins de Rei
19/11/2025

SALUT I DOLOR

Logo Centre Casals

Tecnologia d’avantguarda per millorar la salut i reduir el dolor

Dra. Montse Casals - Centre Casals
29/08/2025

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Laura Gàlvez
13/06/2025

VIU+

Antonio Carmona (Renfe) diu que la nova represa de les obres de l’estació és la definitiva

07/05/2026
Els veïns dels barris de muntanya dubten de l’efectivitat del tancament de Collserola i el viuen amb relativa normalitat

Els veïns dels barris de muntanya dubten de l’efectivitat del tancament de Collserola i el viuen amb relativa normalitat

24/04/2026
Els carrers s’omplen de llibres, roses i cultura en un Sant Jordi marcat pel bon temps

Sortegem dotze llibres d’autors locals per la diada de Sant Jordi

22/04/2026
Més

La nostra independència depèn de tu. Per poder fer el periodisme local que Molins de Rei necessita ens cal el teu suport econòmic.

FES-TE SOCI de Viu Molins de Rei

ANUNCIA'T al Viu Molins de Rei


  • Avís legal

  • Política de cookies


Contacte

Viu Molins de Rei és el diari local de Molins de Rei. Pots saber més sobre nosaltres i posar en contacte amb l'equip del diari en aquesta pàgina:

QUI SOM

Amb el suport de:

Viu Molins de Rei

Formem part de la catalunyametropolitana.cat

Llicència

Viu Molins de Rei

Viu Molins de Rei és propietat de Associació Viu Comunicació i està subjecte a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 No adaptada de Creative Commons.

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Inicia sessió o crea un compte i accedeix a tots els continguts

Inicia sessió al teu compte a continuació

Contrasenya oblidada?

Recupera la teva contrasenya

Introdueix el teu nom d'usuari o adreça de correu electrònic per restablir la contrasenya.

Iniciar sessió
  • Iniciar sessió
  • Cistella de la compra
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Segur que vols desbloquejar aquesta publicació?
Desbloqueig restant : 0
Confirmes que vols cancel·lar la subscripció?