• FES-TE SOCI ARA
Dimarts, 23 juny, 2026
  • Iniciar sessió
Viu Molins de Rei
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • FES-TE SOCI ARA
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
Viu Molins de Rei
FES-TE SOCI

Mayka Navarro afirma que Espanya és “un país segur” malgrat l’impacte mediàtic dels successos

Samar Elansari
08/05/2026
a Cultura
EnviarCompartirTuitarEnviar

La periodista de successos de La Vanguardia, Mayka Navarro, va protagonitzar una conferència a l’Aula d’Extensió Universitària, dedicada al periodisme de successos. Durant la sessió, va defensar la necessitat d’un tractament rigorós i responsable de la informació sobre fets delictius.

Mayka Navarro, durant la xerrada a la Federació Obrera
Mayka Navarro, durant la xerrada a la Federació Obrera // Jose Polo

La sala d’actes de la Federació Obrera va acollir una nova conferència de l’Aula d’Extensió Universitària, dedicada al periodisme de successos. La sessió, titulada ‘Els successos: el periodisme que millor retrata la vida’, va anar a càrrec de la periodista Mayka Navarro, especialitzada en aquest àmbit a La Vanguardia, que també va ser reconeguda amb el Premi Comunicació Miquel Armengol de Ràdio Molins de Rei l’any 2023. Durant la seva intervenció, Navarro va oferir una mirada directa i sense matisos sobre la realitat dels successos i el seu tractament mediàtic.

Navarro va recordar que, tot i que a Catalunya es registren de mitjana uns 400 atacs amb arma blanca al mes, Catalunya i també “Espanya, és un país segur”. En aquest sentit, va afirmar que les dades continuen avalant el país com a segur, situant-se molt per sota d’altres ciutats europees en índex de criminalitat. “No hi ha cap carrer on la policia no pugui entrar”, va afirmar, insistint que els cossos de seguretat treballen de manera constant per reduir els delictes i garantir la convivència.

En aquest context, Navarro també va alertar dels perills de la precipitació informativa, posant com a exemple el cas recent del nadó de la Vall d’Hebron. Inicialment, els pares van ser acusats d’agressió sexual, però “avui mateix s’ha exculpat a la mare” per una revisió mèdica i per proves que demostren “que el pare sí que l’havia maltractat, però no hi ha indicis d’agressió sexual ni de què la mare participés en aquests actes”, va afirmar. “Com a país hem assenyalat uns pares com a agressors sexuals sense proves”, va lamentar, tot subratllant la necessitat de ser “extremadament curosos” en el relat dels fets. Amb aquest cas, la periodista va reivindicar un periodisme més rigorós i responsable davant les situacions especialment sensibles que tracten els successos. “Cal recordar que relatem les històries de les persones en el pitjor moment de la seva vida”, va sentenciar.

Durant la sessió, Navarro va parlar sobre el tractament mediàtic dels successos // Samar Elansari

De la militància política a una vocació forjada a la redacció

Mayka Navarro va repassar també els seus inicis, que segons va explicar, van estar marcats per una forta consciència política. Filla d’immigrants de Navarra i criada a Santa Coloma de Gramenet, va explicar que de jove aspirava a “canviar el món i liderar una revolució”, en una etapa en què ella mateixa es definia com a “comunista i revolucionària”. El seu pas per la universitat, primer a Biologia i després a Ciències de la Informació a Bellaterra, va estar, de fet, condicionat per aquest context, ja que, segons va explicar “en aquell moment la universitat estava molt polititzada i m’ho passava millor al bar debatent que no pas a les aules”. Tot va canviar quan, gairebé per casualitat, un professor “va veure alguna cosa en mi i em va dir que com a periodista ho faria bé”, un punt d’inflexió que la va portar a la redacció d’El Periódico, on iniciaria la seva trajectòria professional.

Els primers passos, però, no van ser fàcils. Navarro va admetre que “no sabia escriure i gairebé no llegia”, però que va aprendre l’ofici a base d’esforç i constància. “Entrava la primera i sortia l’última”, va dir, reconeixent també que durant molt de temps va patir la síndrome de la impostora. Amb el temps, i gairebé per casualitat, va acabar especialitzant-se en successos, un àmbit que la va portar a cobrir casos de gran impacte mediàtic arreu de l’Estat, amb una dedicació absoluta, ja que “anaves on fos i el temps que fos per cobrir la història completa”. En la part més personal de la sessió, la periodista va reivindicar el valor humà de l’ofici periodístic davant l’auge de la intel·ligència artificial. “Un ChatGPT no té ànima”, va afirmar, tot defensant que el periodisme requereix de sensibilitat per explicar les històries. Navarro va recordar casos especialment colpidors, com el d’un home en cadira de rodes que va matar un jove en intentar robar-li, per exemplificar la duresa dels successos i les seves conseqüències imprevisibles. “T’emportes moltes històries a sobre”, va concloure, admetent que ella va acabar convertint la seva professió “en la meva vida”. D

Mayka Navarro, durant la sessió // Samar Elansari

Debat sobre justícia, seguretat i criminalitat

Per tancar l’acte, es va obrir un torn de preguntes en què Navarro va abordar diverses qüestions d’actualitat. Sobre la situació de la justícia, va afirmar que “la gent no vol fer carrera judicial”, una reflexió que va generar debat entre el públic, on es va matisar que moltes vegades el problema és que “no tothom s’ho pot permetre”. La periodista també va referir-se a l’impacte personal de la seva exposició mediàtica, admetent que amb els anys se li ha fet més difícil de gestionar i revelant que fins i tot havia arribat a aparèixer en una llista d’ETA. Pel que fa a les agressions sexuals, va alertar que “estan disparadíssimes”, tant en entorns familiars com entre desconeguts, i va subratllar que aquest augment no es pot explicar només per canvis legislatius, sinó també «per factors socials com l’auge de sectors antifeministes».

Navarro va defensar que “prendre’s la justícia per la mà no és la solució” i va posar el focus en altres problemàtiques com el consum de drogues, assegurant que Espanya és un dels principals consumidors de cocaïna i marihuana d’Europa. En aquest sentit, va advertir que el país s’ha convertit en un punt clau per al cultiu de marihuana, amb la presència de màfies que aprofiten zones aïllades i infraestructures per distribuir-la. Finalment, també va fer referència a la incertesa que envolta molts casos de desaparicions, un dels aspectes més complexos del periodisme de successos i més difícils per a les famílies.

Relacionats

Etiquetes: Aula d'extensió Universitaria
EnviarCompartirTuitCompartir
Joan Vives repassa la vida de Puccini en una conferència a l’Aula d’Extensió Universitària

Joan Vives repassa la vida de Puccini en una conferència a l’Aula d’Extensió Universitària

04/06/2026
Assumpta Montellà afirma que la batalla de l’Ebre va ser un intent de demostrar a Europa que la República podia guanyar la guerra

Assumpta Montellà afirma que la batalla de l’Ebre va ser un intent de demostrar a Europa que la República podia guanyar la guerra

14/05/2026
Rosa Vendrell demana a l’Ajuntament «dignificar» la memòria de Margarida Xirgu

Rosa Vendrell demana a l’Ajuntament «dignificar» la memòria de Margarida Xirgu

17/04/2026
Pol Avinyó afirma que Montserrat Caballé es va convertir en una estrella mundial quan va debutar a Nova York

Pol Avinyó afirma que Montserrat Caballé es va convertir en una estrella mundial quan va debutar a Nova York

10/04/2026
Carles Paytubí desgrana la història de l’hospital de Sant Pau a l’Aula d’Extensió Universitària

Carles Paytubí desgrana la història de l’hospital de Sant Pau a l’Aula d’Extensió Universitària

19/03/2026
Steven Forti apunta a la fragmentació social com l’impuls de l’auge de l’extrema dreta al món

Steven Forti apunta a la fragmentació social com l’impuls de l’auge de l’extrema dreta al món

16/03/2026
Article següent
El curs escolar comença amb 216 alumnes menys que l’any anterior

ERC ajorna una moció sobre la millora de les escoles per buscar l'acord amb el govern municipal

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

A la portada

Les escoles Estel i La Sínia registren temperatures de fins a 34,7 °C a les aules
Societat

Les escoles Estel i La Sínia registren temperatures de fins a 34,7 °C a les aules

Samar Elansari
23/06/2026
Cultura

Set revetlles populars per celebrar la nit de Sant Joan a Molins de Rei

Samar Elansari
23/06/2026
El comitè d’MMM denuncia que l’empresa no vol negociar una sortida digna dels treballadors
Economia

El comitè d’MMM denuncia que l’empresa no vol negociar una sortida digna dels treballadors

Samar Elansari
22/06/2026

VIU Empresa

OMODA & JAECOO fa vibrar Sant Boi durant la jornada SHS Fever Night i celebra el client 50.000 a Espanya
VIU Empresa

OMODA & JAECOO fa vibrar Sant Boi durant la jornada SHS Fever Night i celebra el client 50.000 a Espanya

Viu Molins de Rei
23/05/2026
Les neteges tècniques industrials guanyen pes en una indústria cada cop més complexa
VIU Empresa

Les neteges tècniques industrials guanyen pes en una indústria cada cop més complexa

Viu Molins de Rei
07/04/2026
Com és el model d’habitatge públic metropolità? Més assequible, sostenible i de qualitat
VIU Empresa

Com és el model d’habitatge públic metropolità? Més assequible, sostenible i de qualitat

Viu Molins de Rei
17/12/2025

SALUT I DOLOR

Logo Centre Casals

Tecnologia d’avantguarda per millorar la salut i reduir el dolor

Dra. Montse Casals - Centre Casals
29/08/2025

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Laura Gàlvez
13/06/2025

VIU+

El parc Pont de la Cadena per fi comença a florir, però segueix amb desperfectes

El parc Pont de la Cadena per fi comença a florir, però segueix amb desperfectes

25/05/2026

Antonio Carmona (Renfe) diu que la nova represa de les obres de l’estació és la definitiva

07/05/2026
Els veïns dels barris de muntanya dubten de l’efectivitat del tancament de Collserola i el viuen amb relativa normalitat

Els veïns dels barris de muntanya dubten de l’efectivitat del tancament de Collserola i el viuen amb relativa normalitat

24/04/2026
Més

La nostra independència depèn de tu. Per poder fer el periodisme local que Molins de Rei necessita ens cal el teu suport econòmic.

FES-TE SOCI de Viu Molins de Rei

ANUNCIA'T al Viu Molins de Rei


  • Avís legal

  • Política de cookies


Contacte

Viu Molins de Rei és el diari local de Molins de Rei. Pots saber més sobre nosaltres i posar en contacte amb l'equip del diari en aquesta pàgina:

QUI SOM

Amb el suport de:

Viu Molins de Rei

Formem part de la catalunyametropolitana.cat

Llicència

Viu Molins de Rei

Viu Molins de Rei és propietat de Associació Viu Comunicació i està subjecte a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 No adaptada de Creative Commons.

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Inicia sessió o crea un compte i accedeix a tots els continguts

Inicia sessió al teu compte a continuació

Contrasenya oblidada?

Recupera la teva contrasenya

Introdueix el teu nom d'usuari o adreça de correu electrònic per restablir la contrasenya.

Iniciar sessió
  • Iniciar sessió
  • Cistella de la compra
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Not enough quota to unlock this post
Desbloqueig restant : 0
Confirmes que vols cancel·lar la subscripció?