• FES-TE SOCI ARA
Divendres, 19 setembre, 2025
  • Iniciar sessió
Viu Molins de Rei
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • FES-TE SOCI ARA
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
Viu Molins de Rei
FES-TE SOCI

Els trens es reduiran en un 30% durant una fase de les obres per fer accessible l’estació

Irene Juárez
30/01/2020
a General, Societat
EnviarCompartirTuitarEnviar

El 3 de febrer començaran les esperades obres de l’estació de Renfe de Molins de Rei. Es preveu que tinguin una durada de 14 mesos. Entre abril i desembre deixaran d’arribar al municipi la trentena de circulacions diàries de la línia R1, que finalitzaran el seu recorregut a L’Hospitalet.

Un tren arribant a Molins de Rei // Irene Juárez
Un tren arribant a Molins de Rei // Irene Juárez

El 3 de febrer tindrà lloc l’inici de les obres que faran possible una reivindicació històrica de Molins de Rei: la reforma de l’estació de Renfe que permeti fer-la accessible per a persones amb mobilitat reduïda. La transformació també implicarà un increment important de la seva capacitat.

Els treballs s’allargaran aproximament 14 mesos i, durant els més intensos, la línia R1 no podrà arribar a Molins de Rei. Això comportarà una disminució de la quantitat de trens d’un 30%, segons han confirmat fonts de Renfe a Viu Molins de Rei. Aquesta fase amb menys circulacions s’iniciarà durant el mes d’abril i s’allargarà fins al desembre del 2020.

Un dia laboral 101 trens s’aturen a Molins de Rei. S’engloben en les línies R1 i R4. Els molinencs perdran durant una part de les obres els ferrocarrils que pertanyen a l’R1. Això suposa una disminució de 30 trens al dia, el que es tradueix en passar d’una freqüència de pas d’un tren cada 10 minuts a un tren cada quart d’hora, segons Renfe.

Els treballs permetran “preparar Molins de Rei pel futur”

La directora de Rodalies a Catalunya, Mayte Castillo, ha detallat aquest dijous en roda de premsa cadascuna de les quatre fases de les obres de l’estació, i ha destacat que aquesta modernització “permetrà preparar Molins de Rei pel futur”, el que implica incloure trens amb més capacitat de passatge. La primera de les fases durarà quatre mesos i començarà el 3 de febrer. Durant aquests mesos, ha dit Castillo, no han de produir-se afectacions greus pels veïns del municipi.

Es renovarà el vestíbul, una part essencial per donar una imatge “d’estació moderna de Rodalies”, segons ha explicat la directora de Rodalies a Catalunya. La idea és fugir de la tradicional venda a la taquilla i crear un espai obert, vidriat, que afavoreixi el tracte directe amb els viatgers. L’enllumenat es millorarà i se sanejaran les humitats que puguin haver-hi.

Mayte Castillo i Xavi Paz  en roda de premsa // Dan Costa -- Ajuntament de Molins de Rei
Mayte Castillo i Xavi Paz en roda de premsa // Dan Costa — Ajuntament de Molins de Rei

D’altra banda, substituiran l’ascensor de l’entrada a l’edifici, que quedarà fora de servei, i facilitaran un accés lateral a l’estació, que s’ubicarà on fins ara està la rampa. Durant aquests mesos hi haurà personal per ajudar i assessorar els viatgers.

11 mesos de soroll nocturn i una passarel·la per substituir el pas soterrat

La segona fase serà la més molesta pels veïns dels voltants. Una gran part de les obres, per tal de produir la menor quantitat d’afectacions possibles a la freqüència de pas dels trens, es durà a terme a la nit. Això sí, de retruc, els veïns hauran de suportar els sorolls nocturns provinents de les maquinàries.

S’instal·larà de forma provisional durant les obres una passarel·la elevada que permetrà fer les feines al pas soterrat, que quedarà totalment renovat.

Es construiran quatre ascensors nous, que donaran servei a les persones amb mobilitat reduïda després de dècades d’espera. Un dels elevadors estarà situat al vestíbul i els tres restants s’instal·laran a les andanes.

La tercera fase complementarà la segona, i té previst desplaçar les vies, per aconseguir més amplada en l’andana del mig i en la final. Aquesta serà la fase crítica, on els trens de l’R1 no podran arribar a Molins de Rei. També es procedirà a la posada en marxa dels serveis d’ascensors.

Rodalies i l’Ajuntament faran pròximament reunions amb els veïns més afectats per tal d’explicar les afectacions concretes in situ i resoldre dubtes.

La inversió més gran de l’Estat a Molins de Rei en tres dècades

Una de les principals conseqüències positives de les obres és que augmentaran la capacitat dels trens que passin per Molins. En aquest sentit, es construiran noves andanes de 200 metres durant una quarta fase de les obres, que podran encabir trens molt més llargs i amb molt més espai. Llavors, també s’ampliaran les marquesines fins a arribar els 75 metres.

Tal com ja es va avançar fa uns mesos, la inversió serà de més de 5 milions d’euros. L’alcalde de Molins de Rei, Xavi Paz, ha destacat que aquesta “és la inversió més important de l’Estat espanyol al municipi en 30 anys”, i ha demanat a la ciutadania “la paciència necessària”, perquè aquest és un projecte “de futur” per a Molins de Rei.

Relacionats

Etiquetes: Mayte Castilloobres estacióobres estació renfeRenfeRodalies RenfeXavi Paz
EnviarCompartirTuitCompartir
La piscina olímpica tancarà quatre mesos per reparar greus fuites d’aigua

La piscina olímpica tancarà quatre mesos per reparar greus fuites d’aigua

12/09/2025
Xavi Paz anuncia una nova regidoria de polítiques lingüístiques durant la celebració de la Diada

Xavi Paz anuncia una nova regidoria de polítiques lingüístiques durant la celebració de la Diada

11/09/2025
Enlaira Molins presenta una moció per preservar l’estació de tren

Estació de Molins de Rei: crònica d’una incompetència no confessada

27/08/2025
Renfe i la constructora de les obres de l’estació trenquen el contracte i la represa s’allarga encara més

Renfe torna a treure a licitació les obres de l’estació per 13,1 milions d’euros

30/07/2025
Xavi Paz (PSC): “El pacte amb els comuns té voluntat de continuar”

Xavi Paz (PSC): “El pacte amb els comuns té voluntat de continuar”

14/07/2025
Xavi Paz referma el compromís del govern sociocomú amb la millora de l’espai públic

Xavi Paz referma el compromís del govern sociocomú amb la millora de l’espai públic

10/07/2025
Article següent
La nau ocupada La13 denuncia repressió del govern i protestarà a la Candelera

La nau ocupada La13 denuncia repressió del govern i protestarà a la Candelera

Més comentat 1

  1. Retroping: Veïns de l’estació retreuen a Renfe que el soroll de les obres sigui de nit i a l’estiu - Viu Molins de Rei

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

A la portada

L’equip d’Ibai Llanos jugarà contra l’Incresa B a Quarta catalana
Esports

Ajornat el partit de l’Incresa B contra l’equip d’Ibai Llanos per motius de seguretat

Samar Elansari
18/09/2025
Les nits de Festa Major no registren grans aldarulls amb un dispositiu policial sense precedents
Societat

L’espai de concerts de la Festa Major ampliarà l’aforament a les 8.000 persones

Samar Elansari
17/09/2025
Les entitats locals engeguen la Festa Major en una nova edició de la Crida
Cultura

El pressupost de la Festa Major arriba als 200.000 euros

Samar Elansari
16/09/2025

VIU Empresa

El Centre Sukha col·labora en un documental de Movistar+ i reclama una mirada integral en el tractament de l’obesitat infantil
VIU Empresa

El Centre Sukha col·labora en un documental de Movistar+ i reclama una mirada integral en el tractament de l’obesitat infantil

Viu Molins de Rei
19/06/2025
Allianz Antonio Padilla, més de 25 anys al servei dels veïns de Molins de Rei
VIU Empresa

Allianz Antonio Padilla, més de 25 anys al servei dels veïns de Molins de Rei

Samar Elansari
12/05/2025
Molins Comerç visibilitza la situació dels negocis familiars i la seva perdurabilitat
VIU Empresa

Molins Comerç visibilitza la situació dels negocis familiars i la seva perdurabilitat

Samar Elansari
20/03/2025

SALUT INTEGRATIVA

mosaic
Detecció i tractament de disfuncions visuals en infants: Les claus per a un desenvolupament acadèmic saludable

Detecció i tractament de disfuncions visuals en infants: Les claus per a un desenvolupament acadèmic saludable

Ariadna Grané - Mosaic
18/02/2025

L’Acupuntura: una técnica mil·lenària de la Medicina Tradicional Xinesa que aporta grans beneficis a la salut

L’Acupuntura: una técnica mil·lenària de la Medicina Tradicional Xinesa que aporta grans beneficis a la salut

Anna Planas - Mosaic
17/12/2024

SALUT I DOLOR

Logo Centre Casals

Tecnologia d’avantguarda per millorar la salut i reduir el dolor

Dra. Montse Casals - Centre Casals
29/08/2025

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Laura Gàlvez
13/06/2025

VIU+

Drogueria Campmajó, sis dècades venent pintures amb un servei de proximitat

Drogueria Campmajó, sis dècades venent pintures amb un servei de proximitat

05/09/2025
Enderroquen els antics vestidors de l’Atlètic Incresa

Butlletí | Gairebé vint anys de demandes en equipaments esportius

09/06/2025
Solar de la granja

Butlletí I Els pactes de la residència

17/05/2025
Més

La nostra independència depèn de tu. Per poder fer el periodisme local que Molins de Rei necessita ens cal el teu suport econòmic.

FES-TE SOCI de Viu Molins de Rei

ANUNCIA'T al Viu Molins de Rei


  • Avís legal

  • Política de cookies


Contacte

Viu Molins de Rei és el diari local de Molins de Rei. Pots saber més sobre nosaltres i posar en contacte amb l'equip del diari en aquesta pàgina:

QUI SOM

Amb el suport de:

Viu Molins de Rei

Formem part de la catalunyametropolitana.cat

Llicència

Viu Molins de Rei

Viu Molins de Rei és propietat de Associació Viu Comunicació i està subjecte a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 No adaptada de Creative Commons.

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Inicia sessió o crea un compte i accedeix a tots els continguts

Inicia sessió al teu compte a continuació

Contrasenya oblidada?

Recupera la teva contrasenya

Introdueix el teu nom d'usuari o adreça de correu electrònic per restablir la contrasenya.

Iniciar sessió
  • Iniciar sessió
  • Cistella de la compra
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Segur que vols desbloquejar aquesta publicació?
Desbloqueig restant : 0
Confirmes que vols cancel·lar la subscripció?