L’aixecador del Club Halterofília Molins viatjarà a Tòquio aquest estiu per participar en la categoria de més de 109 kg. L’esportista fa temps que perseguia l’objectiu d’anar a la competició olímpica i ara el complirà amb només 24 anys.

L’aixecador del Club Halterofília Molins, Marcos Ruiz, serà als Jocs Olímpics de Tòquio d’aquest estiu. L’esport de Molins de Rei no trepitja la competició olímpica des que el waterpolista Sergi Pedrerol va participar en quatre olimpíades, entre elles les de Barcelona. De fet, l’última participació de Pedrerol en uns Jocs va ser el 2004 i ara, dues dècades després, un molinenc hi tornarà a ser present.
Ruiz també serà el tercer aixecador de pesos català que formarà part d’una competició olímpica. Per a l’esportista d’elit, que només té 24 anys, “és un gran somni que es fa realitat” i que arriba després de 12 anys de dedicació constant.
El molinenc no amaga que s’esperava ser als Jocs Olímpics, sobretot després d’aconseguir al Campionat Europeu de Moscou celebrat a l’abril un històric bronze en dos temps i acabar quart en el total olímpic de la categoria -109 kg.
Ruiz és novè en la classificació de +109 kg
Tot i així, a Tòquio Ruiz competirà en la de +109 kg per recomanació del seu entrenador de Madrid, que creu que li podrà donar més bons resultats, sobretot perquè és on actualment té una classificació més alta.
De fet, segons el rànquing que va publicar aquest dimecres la Federació Internacional d’Halterofília (IWF per les sigles en anglès), sobre les olimpíades de Tòquio, Ruiz és novè del món en aquesta categoria amb 3292,1377 punts.
Ruiz, però, creu que potser a l’últim moment pot canviar de categoria: “És previsible que hi hagi canvis en la classificació ja que hi ha hagut casos de dopatge en alguns països i això farà variar les posicions”. Tot i així, l’esportista ja es dona per satisfet amb el sol fet d’anar-hi.

“Els Jocs m’obligaran a apujar el llistó”
Per a Ruiz, però, ser a Tòquio no és un sostre, sinó un trampolí per aconseguir més èxits. L’aixecador creu que l’experiència el portarà a ser més autoexigent amb ell mateix i a intentar aconseguir més èxits: “Ara ja no em valdrà qualsevol cosa”.
A més, l’esportista reconeix que actualment es troba en el seu millor estat de forma, sobretot arran del confinament, que li va permetre dedicar-se a fer exercici constant per millorar la seva condició física.
De fet, en una entrevist a Viu Molins de Rei al gener ja va explicar que el 2020 havia estat un any molt positiu en l’àmbit esportiu perquè havia aconseguit superar tots els seus registres personals.
Més comentat 2