Ha explicat la situació a les xarxes socials i ha rebut el suport del club de Molins de Rei i l’Ajuntament del municipi. La federació està estudiant el cas i l’equip rival ha obert un expedient.

Àlex Royo, jugador de waterpolo del Club Natació Molins de Rei, ha denunciat rebre insults de caràcter homòfob per part d’un rival durant el partit contra la Unió Esportiva Horta, disputat aquest cap de setmana a la Piscina Municipal. Després d’una publicació a les xarxes socials, el jugador ha rebut el suport del club molinenc i de l’Ajuntament, mentre que la Real Federación Española de Natación (RFEN) ha obert una investigació i l’entitat de Barcelona un expedient informatiu.
Tot plegat ho ha explicat Royo en un fil a Twitter després del partit, on acusa un jugador de l’equip rival, Roger Brias, de dir-li “maricón” en reiterades ocasions. El jugador del CN Molins explica que s’ha acabat encarant amb el contrari i que els han separat. També comenta que ha comunicat la situació als àrbitres i que la resposta dels col·legiats ha estat que deixés de protestar.
Fins i tot, Royo explica que ha arribat a comunicar la situació a l’entrenador de l’Horta, però que tot i així el jugador de l’equip rival, que després del partit l’ha demanat perdó, ha continuat jugant. Una vegada finalitzat el matx, el jugador del CN Molins ha demanat als àrbitres que notifiquessin tot plegat a l’acta. No només no ho han fet, sinó que l’han dit que no poden fer res i fins i tot ha estat amenaçat d’incorporar una expulsió seva en cas que no deixés de reclamar.
“M’he sentit molt sol durant l’agressió. Ha estat horrible la passivitat de tots”, ha lamentat Àlex Royo, que ha demanat que això no quedés així i que la RFEN s’impliqués en aquest assumpte. “Si escric això és perquè ja estic fart”, ha rematat el waterpolista.
El CN Molins de Rei i l’Ajuntament expressen el seu rebuig
Després de la publicació de Royo a les xarxes socials, el CN Molins ha publicat un comunicat per donar suport al jugador. “Creiem que aquest tipus d’agressions homòfobes, així com les racistes i sexistes, han de ser erradicades de l’esport”, han dit en un text on titllen la situació de “completament inadmissible”. Al mateix temps, des del club s’espera que la RFEN “prengui les mesures adients per evitar que situacions com aquesta es tornin a repetir”.
Per la seva banda, l’Ajuntament de Molins de Rei ha compartit el comunicat del CN Molins a les xarxes socials afegint que el consistori “expressa el seu absolut suport al jugador i rebutja de forma enèrgica les actituds homòfobes”. El regidor d’Esports i primer tinent d’alcalde, Ramon Sánchez, i l’alcalde de Molins de Rei, Xavi Paz, també han condemnat la situació.
La federació insta al comitè de competició a investigar
La RFEN també ha reaccionat en forma de comunicat, explicant que “lamenta i condemna” els fets denunciats pel jugador del CN Molins. A més, ha emplaçat al comitè de competició a “investigar el que ha passat i actuar d’ofici si ho considera oportú en virtut de la seva potestat sancionadora”.
La UE Horta ha iniciat un expedient
Per últim, la UE Horta també ha fet un altre comunicat. “Comuniquem que el club ha iniciat un expedient informatiu sobre els fets succeïts”, han assegurat des de l’entitat. “La UE Horta condemna enèrgicament qualsevol actitud homòfoba, xenòfoba i racista que atempti contra els valors del respecte, la tolerància i la igualtat”, han assegurat en el seu text.