• FES-TE SOCI ARA
Diumenge, 21 juny, 2026
  • Iniciar sessió
Viu Molins de Rei
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • FES-TE SOCI ARA
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
Viu Molins de Rei
FES-TE SOCI

La falta de places a les escoles bressol torna a posar famílies contra les cordes

Samar Elansari
21/06/2023
a Societat
EnviarCompartirTuitarEnviar

Diverses famílies denuncien que s’han quedat sense plaça a les escoles bressol municipals després que se’ls assegurés l’accés per l’obertura de dues noves línies d’I1 i I2 a La Traca. Expliquen que no s’estan donant solucions.

Imatge de recurs d’una escola bressol de Molins de Rei // Ajuntament de Molins de Rei

Un total de 39 famílies, segons expliquen els afectats, s’han quedat sense poder matricular als seus fills o filles a les escoles bressol municipals. Malgrat l’ampliació de 33 places a la llar d’infants La Traca -13 a infantil 1 i 20 a infantil 2- la demanda de les escoles bressol municipals continua creixent i són diverses les famílies que resten a les llistes d’espera per no haver obtingut plaça en el primer procés de matriculació. Hi ha infants afectats d’I0, I1 i I2.

Les famílies, a més, expliquen que des de l’Ajuntament de moment no els hi donen solucions, ja que en trobar-se en un moment de transició del govern municipal, fins que «no s’estabilitzi el nou consistori no podran fer res», explica l’Esther, una de les mares afectades, a Viu Molins de Rei. Asseguren, això sí, haver mantingut converses amb la regidora d’Educació en funcions, Esther Espinosa, que malgrat estar al corrent de la situació els hi ha donat la mateixa resposta, segons expliquen les famílies.

Espinosa, però, els hi ha avançat -segons expliquen els afectats- que d’I2 no s’obriran més línies i que la solució d’I1 i I0 pot passar per unificar les dues franges. Viu Molins de Rei ha intentat posar-se en contacte amb la regidoria per saber la seva versió dels fets però, de moment, no ha estat possible aconseguir respostes.

Una opció que tenen les famílies és esperar al dia 22 de juny, data en què finalitzen els períodes d’inscripció i on es reflectiran el nombre de persones que, per diversos motius, hagin renunciat a la plaça pública. Aquestes places que quedin buides seran per a les primeres persones a llistes d’espera, que se’ls notificarà per correu electrònic si han estat admeses. Això podria reduïr el número de persones afectades. A més segons fonts municipals i confirmat per les escoles bressol privades, a les dues llars d’infants privades del municipi encara queden places disponibles als tres cursos d’infantil.

L’educació infantil dels 0 als 3 anys no és una etapa educativa obligatòria però sí molt important per moltes families, incapaces de conciliar la criança i la vida laboral sense aquest recurs. No obstant això, les administracions públiques no garenteixen l’accés a totes les famílies. És el segon any consecutiu amb problemes en la inscripció de les escoles bressol després de l’anunci de gratuïtat per les famílies en I2. L’any passat es va apostar per un augment de les ràtios per afrontar el problema i es va iniciar l’ampliació de La Traca.

Problemàtica estesa als tres cursos d’escoles bressol

Les famílies afectades denuncien la manca de previsió de l’Ajuntament davant la demanda a les escoles bressol municipals. «L’Ajuntament ha fet una ampliació, però quan hem vist la quantitat de famílies que ens hem quedat fora ens hem plantejat si han tingut una previsió real sobre els infants que hi ha a la vila i que poden necessitar aquest servei», explica la Sara, una de les mares afectades. En el seu cas, és mare d’un nadó que hauria d’entrar a I0 aquest mes de setembre. Igual que set nadons més, el seu és un dels que no han obtingut lloc a cap de les escoles bressol municipals.

«La ràtio dels nadons és de 8 per aula i justament ens hem quedat 8 famílies fora, el que representa una línia sencera», explica aquesta mare. A més, també apunta que la situació de l’any passat es torna a repetir. «L’any passat ja va passar el mateix i amb més places, aquest any tornem a quedar-nos algunes famílies fora», explica la Sara, tot apuntant a la falta de planificació de l’administració local.

Una altra de les mares afectades, l’Esther, assegura que des del primer moment els hi van indicar que no hi hauria problemes per l’accés a les places de l’escola bressol, a causa de l’ampliació de places per aquest curs vinent. L’Esther, mare d’un infant que havia d’entrar a I1, ara es troba en llista d’espera per a les tres llars d’infants públiques del municipi. «No sé quin tipus de previsió van fer, perquè deien que hi hauria plaça per tothom i quan veus les llistes t’adones que som al voltant de quaranta famílies les que ens hem quedat fora», assegura aquesta mare.

El cas de la Gisela, una altra de les mares afectades, és diferent. Ella va arribar amb la seva família a viure a Molins de Rei fa un any i, ja que el curs anterior ja havia començat, van decidir esperar-se a la preinscripció d’aquest curs per matricular a la seva filla directament a I2. Ara, es troba sense plaça a cap de les llars d’infants municipals i assegura que és un problema perquè «no tenim família a Molins de Rei i no tenim on deixar a la nena». En el seu cas, denuncia que el recurs de l’escola bressol és necessari per a moltes famílies i que, malgrat sap que no és una etapa universal «no podem deixar a aquests infants fora del sistema». A més, afegeix que, ja que s’ha implantat la gratuïtat de l’etapa, «les institucions haurien de garantir l’accés per a tots els infants de la vila».

Relacionats

Etiquetes: Ajuntament de Molins de Reiescoles bressolescoles bressol municipalsfalta places escoles bressol
EnviarCompartirTuitCompartir
Augment de les ràtios a les escoles bressol per atendre les famílies sense plaça

Una vintena de famílies es queden sense plaça a les escoles bressol públiques

20/06/2026
El sindicat majoritari de l’Ajuntament denuncia a Inspecció de Treball deficiències de manteniment i seguretat als edificis municipals

El sindicat majoritari de l’Ajuntament denuncia a Inspecció de Treball deficiències de manteniment i seguretat als edificis municipals

12/06/2026
Augment de les ràtios a les escoles bressol per atendre les famílies sense plaça

L’Ajuntament encarrega a l’empresa municipal la gestió de les escoles bressol La Traca i El Molí

29/12/2025
La nova Oficina d’Atenció Ciutadana es posa en marxa sense director

L’Ajuntament incorpora l’alta al padró entre els tràmits disponibles a la seu electrònica

17/12/2025
El sindicat majoritari de l’Ajuntament denuncia possibles irregularitats en la creació de nous coordinadors

L’Ajuntament incorpora una nova regidoria de Polítiques Lingüístiques

06/10/2025
El minut a minut del ple extraordinari del Síndic de Greuges i el ple ordinari del mes de juliol de 2025

Gairebé la meitat dels molinencs no estan satisfets amb el servei de queixes i suggeriments

28/08/2025
Article següent

Tot el que has de saber sobre la revetlla de Sant Joan 2023

Més comentat 1

  1. Sara says:
    3 anys enrere

    Demanem el nostre dret a poder conciliar. No tothom tenim una xarxa familiar o de recolzament per poder deixar els nostres fills i filles durant les nostres jornades laborals. El fet de no tenir plaça ens possa en una situació dificil. Pagar una escola bressol privada tampoc ho pot fer tothom per temes econòmics. Els infants de Molins de Rei i les families, necessitem suport per poder cubrir una necessitat que avui en dia, no és opcional, és gairebé una obligació

    Respon

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

A la portada

Augment de les ràtios a les escoles bressol per atendre les famílies sense plaça
Portada

Una vintena de famílies es queden sense plaça a les escoles bressol públiques

Samar Elansari
20/06/2026
Xavier Berlanga serà el candidat d’Aliança Catalana a l’alcaldia
Política

Xavier Berlanga serà el candidat d’Aliança Catalana a l’alcaldia

Samar Elansari
20/06/2026
L’Ajuntament habilita sis refugis climàtics per l’onada de calor
Societat

L’Ajuntament elimina la sala Punt de Comerç del mercat municipal com a refugi climàtic

Samar Elansari
19/06/2026

VIU Empresa

OMODA & JAECOO fa vibrar Sant Boi durant la jornada SHS Fever Night i celebra el client 50.000 a Espanya
VIU Empresa

OMODA & JAECOO fa vibrar Sant Boi durant la jornada SHS Fever Night i celebra el client 50.000 a Espanya

Viu Molins de Rei
23/05/2026
Les neteges tècniques industrials guanyen pes en una indústria cada cop més complexa
VIU Empresa

Les neteges tècniques industrials guanyen pes en una indústria cada cop més complexa

Viu Molins de Rei
07/04/2026
Com és el model d’habitatge públic metropolità? Més assequible, sostenible i de qualitat
VIU Empresa

Com és el model d’habitatge públic metropolità? Més assequible, sostenible i de qualitat

Viu Molins de Rei
17/12/2025

VIU+

El parc Pont de la Cadena per fi comença a florir, però segueix amb desperfectes

El parc Pont de la Cadena per fi comença a florir, però segueix amb desperfectes

25/05/2026

Antonio Carmona (Renfe) diu que la nova represa de les obres de l’estació és la definitiva

07/05/2026
Els veïns dels barris de muntanya dubten de l’efectivitat del tancament de Collserola i el viuen amb relativa normalitat

Els veïns dels barris de muntanya dubten de l’efectivitat del tancament de Collserola i el viuen amb relativa normalitat

24/04/2026
Més

La nostra independència depèn de tu. Per poder fer el periodisme local que Molins de Rei necessita ens cal el teu suport econòmic.

FES-TE SOCI de Viu Molins de Rei

ANUNCIA'T al Viu Molins de Rei


  • Avís legal

  • Política de cookies


Contacte

Viu Molins de Rei és el diari local de Molins de Rei. Pots saber més sobre nosaltres i posar en contacte amb l'equip del diari en aquesta pàgina:

QUI SOM

Amb el suport de:

Viu Molins de Rei

Formem part de la catalunyametropolitana.cat

Llicència

Viu Molins de Rei

Viu Molins de Rei és propietat de Associació Viu Comunicació i està subjecte a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 No adaptada de Creative Commons.

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Inicia sessió o crea un compte i accedeix a tots els continguts

Inicia sessió al teu compte a continuació

Contrasenya oblidada?

Recupera la teva contrasenya

Introdueix el teu nom d'usuari o adreça de correu electrònic per restablir la contrasenya.

Iniciar sessió
  • Iniciar sessió
  • Cistella de la compra
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Not enough quota to unlock this post
Desbloqueig restant : 0
Confirmes que vols cancel·lar la subscripció?