• FES-TE SOCI ARA
Dijous, 23 octubre, 2025
  • Iniciar sessió
Viu Molins de Rei
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • FES-TE SOCI ARA
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
Viu Molins de Rei
FES-TE SOCI

La primera planta del Molí acollirà els serveis d’ocupació i atenció a les empreses a partir del setembre

Samar Elansari
26/06/2025
a Societat
EnviarCompartirTuitarEnviar

L’edifici de la Loto acollirà l’àrea de Sostenibilitat i Territori, Protecció Civil, l’Arxiu Municipal i l’empresa municipal Molivers. La Guàrdia Urbana es traslladarà al polígon del Pla. A més, els baixos dels nous habitatges previstos a la plaça de la Llibertat acolliran l’Oficina d’Atenció Ciutadana i els serveis a les persones i Ca n’Ametller es convertirà íntegrament en el museu municipal.

La primera planta de l'edifici del Molí
La primera planta del Molí acollirà dependències municipals a partir del mes de setembre // Samar Elansari

Les obres de Ca n’Ametller han finalitzat i l’obertura de la primera planta del Molí és imminent. Aquest fet, juntament amb l’adquisició i la posada a punt de l’edifici de la Loto, marca l’inici d’una nova etapa en l’organització de les dependències municipals de Molins de Rei. Fins ara, l’Ajuntament no disposava de grans espais propis per ubicar-hi els diferents serveis i oficines, que estaven repartits en edificis antics o en locals de lloguer. Amb aquesta reordenació, segons explica el govern municipal, es busca millorar les condicions dels treballadors municipals amb instal·lacions més modernes i eficients, alhora que donar una millor atenció ciutadana i estalviar al voltant d’uns 100.000 euros anuals en despeses de lloguer.

A partir del mes de juliol començarà a dur-se a terme el trasllat d’algunes dependències cap a la primera planta del Molí, que es posarà oficialment en funcionament al setembre. Aquest espai acollirà diversos serveis com el desenvolupament estratègic de vila, els serveis d’ocupació, l’oficina del Consumidor, l’oficina d’atenció a l’empresa i l’àrea de tecnologies 4.0. La concentració d’aquests serveis en un mateix edifici permetrà millorar la coordinació interna i oferir una atenció més àgil i centralitzada a la ciutadania, sostè l’executiu format pel PSC i Molins en Comú Podem.

Pel que fa a l’edifici de la Loto, l’Ajuntament preveu completar-hi les feines d’adequació durant els pròxims mesos, amb la voluntat que els serveis es comencin a traslladar-s’hi durant l’últim trimestre de 2025. L’equipament, que va ser adquirit pel consistori al mes de desembre per 2,1 milions d’euros, acollirà l’àrea de Sostenibilitat i Territori, els negociats de personal i informàtica, Protecció Civil, l’Arxiu Municipal i l’empresa municipal Molivers. De fet, a la primera planta hi haurà les oficines i a la planta baixa hi haurà el magatzem del museu. 

La Guàrdia Urbana es trasllada al polígon del Pla

La Guàrdia Urbana es traslladarà al polígon del Pla, a l’edifici on actualment se situa el centre d’ocupació i serveis a les empreses Joan García-Nieto. El trasllat està previst per al primer trimestre de 2026 i suposarà una millora important per al cos policial, que fa temps que requereix un espai més adequat a les seves necessitats. Fins ara, l’Ajuntament només era propietari del 50% d’aquest edifici i llogava l’altra meitat, però ja ha iniciat els tràmits per adquirir-ne la totalitat i consolidar-hi aquest nou equipament policial.

Inicialment, s’havia plantejat ubicar la Guàrdia Urbana a l’edifici de la Loto, però es va descartar aquesta opció per motius de seguretat, ja que el cos policial necessita un espai exclusiu que no es podia compatibilitzar amb altres serveis municipals. Amb el trasllat, l’edifici actual de Rubió i Ors quedarà alliberat i es destinarà a habitatges ocupacionals.

Nous equipaments a la plaça de la Llibertat

Un dels projectes estratègics que l’Ajuntament té sobre la taula és la transformació de la plaça de la Llibertat amb la construcció de nous edificis d’habitatge públic. A més d’incrementar l’oferta d’habitatge assequible al municipi, el projecte inclou un pàrquing públic i nous espais de titularitat municipal per a serveis municipals a les plantes baixes. De fet, segons ha explicat l’alcalde, Xavi Paz, que “si s’acaben de tancar els compromisos amb les administracions implicades entre juliol i setembre”, les obres podrien començar al segon trimestre de 2026, abans de finalitzar l’actual mandat.

Els baixos d’aquests futurs edificis es convertiran en una nova àrea de serveis municipals més accessible i moderna. Entre els serveis que s’hi traslladaran hi haurà l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC), que actualment es troba al carrer Rubió i Ors, així com els serveis a les persones. Això permetrà centralitzar l’atenció ciutadana en un entorn més cèntric i funcional. Un cop fet aquest trasllat, l’edifici de Rubió i Ors quedarà alliberat i acollirà els nous estudis de Ràdio Molins de Rei, que deixarà definitivament l’edifici del Foment, de lloguer.

Aquesta reorganització generalitzada dels serveis conviurà amb altres equipaments municipals que mantindran la seva ubicació actual. El Molí Jove continuarà sent el referent per a les polítiques d’infància i joventut, Ca n’Ametller es consolidarà com a museu municipal ocupant tot l’edifici, i la Casa Consistorial continuarà allotjant l’alcaldia, els serveis jurídics i els grups municipals.

Espais més moderns i funcionals

Paz ha destacat en una roda de premsa la importància d’aquesta reordenació de les dependències municipals tot i admetre que no eren una de les primeres prioritats del mandat. “No era una de les primeres actuacions que teníem previstes, però sí que era necessària i important per al bon funcionament de l’Ajuntament”, ha afirmat. El socialista ha remarcat l’aposta pels nous espais adquirits per l’Ajuntament com la primera planta del Molí i l’edifici de la Loto afirmant que “ara aquestes adquisicions es permetran tenir unes dependències més modernes i estalviaran les despeses que fins ara pagàvem de lloguer”. A més, també ha volgut afegir que “hem reordenat tots els espais municipals per adaptar-los als treballadors i a la funcionalitat de cara a la ciutadania i ara passem de dependències antigues a instal·lacions més modernes i funcionals”.

El regidor de Recursos Humans, Organització i Patrimoni, Miguel Zaragoza, ha subratllat que el procés s’ha fet amb criteri i pensant en el conjunt de la plantilla municipal. “Tot s’ha fet sota la idea d’optimitzar els espais municipals, pensant en el confort i l’eficiència”, ha explicat. Pel que fa a la resposta dels treballadors, ha apuntat que “els sindicats i el personal no han expressat cap oposició clara, però tampoc grans entusiasmes, cosa que entenem com un senyal de normalitat”. Zaragoza també ha volgut deixar clar que “no volem fer un trasllat massiu i desordenat, sinó una redistribució progressiva i ben planificada”.


Relacionats

Etiquetes: Ajuntament de Molins de Reidependències municipals
EnviarCompartirTuitCompartir
El sindicat majoritari de l’Ajuntament denuncia possibles irregularitats en la creació de nous coordinadors

L’Ajuntament incorpora una nova regidoria de Polítiques Lingüístiques

06/10/2025
El minut a minut del ple extraordinari del Síndic de Greuges i el ple ordinari del mes de juliol de 2025

Gairebé la meitat dels molinencs no estan satisfets amb el servei de queixes i suggeriments

28/08/2025
L’Ajuntament es reorganitza amb quatre nous coordinadors que ja treballaven a la casa

L’Ajuntament escurça el temps de resposta a les queixes i suggeriments dels 66 als 14 dies

29/07/2025
La primera planta del Molí entra en funcionament com a nou espai per a l’ocupació, l’empresa i el consum

La primera planta del Molí entra en funcionament com a nou espai per a l’ocupació, l’empresa i el consum

24/07/2025
Els mapes que expliquen la nova distribució de les dependències municipals

Els mapes que expliquen la nova distribució de les dependències municipals

30/06/2025
L’Ajuntament equipara les condicions salarials de les escoles bressol municipals

L’escola bressol La Traca incorpora 13 places més d’infantil 1 davant l’alta demanda

13/06/2025
Article següent
Una petita rambla connectarà la nova residència d’avis amb el barri de la Granja

L'Ajuntament licitarà la nova residència per 11,6 milions d'euros

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

A la portada

El minut a minut del ple extraordinari d’ordenances fiscals per al 2026
Política

El minut a minut del ple extraordinari d’ordenances fiscals per al 2026

Samar Elansari
23/10/2025
Cau la façana d’un edifici del carrer Major a causa del vent
Societat

Cau la façana d’un edifici del carrer Major a causa del vent

Samar Elansari
23/10/2025
Veïns pròxims al parc del Baix Llobregat demanen més seguretat durant les nits de Festa Major
Societat

Neix l’agrupació de veïns del Pont de la Cadena

Samar Elansari
22/10/2025

VIU Empresa

FGC incorporarà fins a 70 maquinistes en els pròxims dos anys
VIU Empresa

FGC incorporarà fins a 70 maquinistes en els pròxims dos anys

Viu Molins de Rei
15/10/2025
Catalunya celebra la Setmana Bio amb més de 450 activitats
VIU Empresa

Catalunya celebra la Setmana Bio amb més de 450 activitats

Viu Molins de Rei
14/10/2025
Arrenca la campanya de vacunació: a qui li toca la de la grip, COVID-19 o totes dues
VIU Empresa

Arrenca la campanya de vacunació: a qui li toca la de la grip, COVID-19 o totes dues

Viu Molins de Rei
13/10/2025

SALUT INTEGRATIVA

mosaic
Detecció i tractament de disfuncions visuals en infants: Les claus per a un desenvolupament acadèmic saludable

Detecció i tractament de disfuncions visuals en infants: Les claus per a un desenvolupament acadèmic saludable

Ariadna Grané - Mosaic
18/02/2025

L’Acupuntura: una técnica mil·lenària de la Medicina Tradicional Xinesa que aporta grans beneficis a la salut

L’Acupuntura: una técnica mil·lenària de la Medicina Tradicional Xinesa que aporta grans beneficis a la salut

Anna Planas - Mosaic
17/12/2024

SALUT I DOLOR

Logo Centre Casals

Tecnologia d’avantguarda per millorar la salut i reduir el dolor

Dra. Montse Casals - Centre Casals
29/08/2025

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Laura Gàlvez
13/06/2025

VIU+

Drogueria Campmajó, sis dècades venent pintures amb un servei de proximitat

Drogueria Campmajó, sis dècades venent pintures amb un servei de proximitat

05/09/2025
Enderroquen els antics vestidors de l’Atlètic Incresa

Butlletí | Gairebé vint anys de demandes en equipaments esportius

09/06/2025
Solar de la granja

Butlletí I Els pactes de la residència

17/05/2025
Més

La nostra independència depèn de tu. Per poder fer el periodisme local que Molins de Rei necessita ens cal el teu suport econòmic.

FES-TE SOCI de Viu Molins de Rei

ANUNCIA'T al Viu Molins de Rei


  • Avís legal

  • Política de cookies


Contacte

Viu Molins de Rei és el diari local de Molins de Rei. Pots saber més sobre nosaltres i posar en contacte amb l'equip del diari en aquesta pàgina:

QUI SOM

Amb el suport de:

Viu Molins de Rei

Formem part de la catalunyametropolitana.cat

Llicència

Viu Molins de Rei

Viu Molins de Rei és propietat de Associació Viu Comunicació i està subjecte a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 No adaptada de Creative Commons.

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Inicia sessió o crea un compte i accedeix a tots els continguts

Inicia sessió al teu compte a continuació

Contrasenya oblidada?

Recupera la teva contrasenya

Introdueix el teu nom d'usuari o adreça de correu electrònic per restablir la contrasenya.

Iniciar sessió
  • Iniciar sessió
  • Cistella de la compra
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Segur que vols desbloquejar aquesta publicació?
Desbloqueig restant : 0
Confirmes que vols cancel·lar la subscripció?