• FES-TE SOCI ARA
Dimecres, 18 juny, 2025
  • Iniciar sessió
Viu Molins de Rei
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • FES-TE SOCI ARA
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
Viu Molins de Rei
FES-TE SOCI

Sant Feliu de Llobregat celebra les Festes de Primavera

David Guerrero
06/05/2011
a Baix Llobregat
EnviarCompartirTuitarEnviar

Des d’aquest divendres, 6 de maig, i fins diumenge dia 8, Sant Feliu de Llobregat celebra les tradicionals Festes de Primavera, que inclouen la 53a Exposició Nacional de Roses i la 32a Fira Comercial i Industrial del Baix Llobregat.

L'Exposició Nacional de Roses porta a Sant Feliu gent de tota Catalunya // Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

L’Exposició Nacional de Roses, organitzada per l’Ajuntament de Sant Feliu, és un dels actes culturals més importants de l’any i un dels esdeveniments més emblemàtics de la ciutat. La mostra s’instal·larà novament al Palau Falguera, on es podran veure i olorar més de 10.000 roses (entre roses d’hivernacle, roses de jardí i rosers en flor) de més de 150 varietats diferents. Com ja és habitual, hi haurà roses procedents de diferents punts de Catalunya, Espanya, Europa i de la resta del món.

Amb un espai total de 15.000 m2, la mostra tindrà diversos espais repartits entre les estances interiors, els jardins i el Palau. Amb aquesta distribució, a més d’unir dos dels símbols més representatius de Sant Feliu, es busca obrir el Palau Falguera als ciutadans, que al mateix temps que visiten l’Exposició també poden gaudir de la bellesa arquitectònica de l’antiga residència del marquesat de Castellbell. L’entrada a l’Exposició és gratuïta i l’horari de visita és dissabte i diumenge, de 10 a 21h.

També en el marc de les Festes de Primavera s’organitza la 32a Fira Comercial i Industrial del Baix Llobregat, un gran aparador comercial que omplirà els principals carrers del centre de la ciutat de parades i estands de diverses activitats econòmiques i socials. Una de les novetats d’aquest any és la participació per primera vegada del Consorci de Comerç de Sant Feliu, òrgan que s’instal·larà a la plaça de la Vila. En l’edició d’aquest any, a la Fira Comercial i Industrial hi seran presents més de 120 expositors, del quals més del 50% són procedents del comerç i entitats locals. La Fira inclou una zona de degustació i tast de productes alimentaris i vins i també la Mostra d’Oficis Artesans ubicada al carrer de Pi i Margall.

Els actes comencen divendres a les 19h, quan l’artista plàstic santfeliuenc Ramon Puiggròs serà l’encarregat de fer el pregó de les Festes a l’Auditori del Palau Falguera. A les 20h, s’inaugurarà la 53a Exposició Nacional de Roses de Sant Feliu i la 32a Fira Comercial i Industrial del Baix Llobregat. Paral·lelament, al llarg del cap de setmana, la ciutat esdevindrà un gran escenari d’activitats culturals, esportives i de lleure, adreçades a tota la ciutadania.

L’Ajuntament també ha organitzat tot un seguit d’activitats culturals i de lleure en el marc de la programació general d’aquestes Festes de Primavera, amb un contingut molt divers, però totes elles amb un objectiu comú: la promoció de la rosa com a signe d’identitat de la ciutat.

La cultura tradicional i popular estarà representada amb la cercavila de gegantons i capgrossos, la mostra de colles de foc, el festival flamenc, les caramelles, les sardanes, així com tots els actes inclosos en el marc d’El Pati, la Mostra d’Activitats i Folklore Tradicional i Popular. També hi haurà espai per a la música i la gresca de la mà de la setena edició del Festival de Folk Buti+Farra+Sound. Cal destacar també una nova edició del Firajoc al parc Nadal, amb activitats lúdiques, jocs i tallers per a tots els infants.

El Palau Falguera recorda la figura de l’arquitecte i escriptor Manuel Sayrach

Coincidint amb l’inici de les Festes de Primavera, el divendres 6 de maig al Palau Falguera s’inaugura una interessant exposició que repassa la trajectòria personal i professional de l’arquitecte i escriptor Manuel Sayrach. Sota el títol “L’arquitectura nova de Manuel Sayrach. L’arquitecte de la Torre dels Dimonis”, s’obre a tota la ciutadania una mostra que recull fotografies, originals de dibuixos, peces de ceràmica, mobles i altres elements vinculats a la vida i obra de Sayrach. L’exposició estarà oberta fins al proper 24 de juliol.

Manuel Sayrach i Carreras (1885-1937) va néixer i va viure al barri de Sants de Barcelona, però també va tenir un vincle important amb la ciutat de Sant Feliu de Llobregat, on va morir a la residència familiar. Precisament ell mateix va reformar, quan encara era estudiant, la casa de la família a Sant Feliu, on va construir un mur simbòlic –El mur de la creació–, una pèrgola, un banc de pedra, una parella de gegants presidint una escalinata i dues torres a l’entrada. Utilitzant fragments de miralls, vidres de colors, carbons i el famós trencadís que Gaudí va incorporar al parc Güell, va resumir els set dies de la creació al llarg de 25 metres de mur, a través de formes simbòliques. Els dracs dels forjats van donar nom al lloc, la Torre dels Dimonis. Malauradament, la casa, ubicada en els terrenys que actualment ocupen la zona compresa des de la Biblioteca fins al Palau d’Esports i,des de les vies fins a la rambla Marquesa de Castellbell, va ser derruïda als anys 60.

La seva obra arquitectònica està molt influenciada per Gaudí, especialment en els aspectes ornamentals de caràcter simbòlic. Entre les seves obres més conegudes hi ha les dues cases Sayrach de Barcelona (avinguda Diagonal, 423-425, i carrer d’Enric Granados, 153-155).

Relacionats

Etiquetes: Baix LlobregatSant Feliu de Llobregat
EnviarCompartirTuitCompartir
excursió a la muntanya

‘Som el teu estiu’ proposa més de 100 activitats al Baix Llobregat

02/07/2024
Consens en la necessitat que el transport públic arribi als polígons del Baix Llobregat

Consens en la necessitat que el transport públic arribi als polígons del Baix Llobregat

10/10/2023
Marta Espona serà la representant de Molins de Rei a l’AMI

Marta Espona serà la representant de Molins de Rei a l’AMI

20/07/2023
El Centre García Nieto incorpora un programa per dones desocupades

Molins de Rei lidera la taxa de supervivència d’empreses a la província de Barcelona

04/07/2023
Renfe Rodalies de Catalunya

Un acte vandàlic entre les estacions de Molins de Rei i Sant Feliu provoca retards a la línia R4

25/04/2023
Els Museus d'Esplugues

‘Al Baix, ofertes flaix’ proposa descomptes exclusius durant tres caps de setmana de novembre

12/11/2022
Article següent

Ricard Domènech: El futur es fa realitat a Molins de Rei

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

A la portada

Les escoles bressol treballen per obrir amb garanties però amb menys demanda
Societat

Les AFAs de les escoles bressol veuen inviable l’obertura de nous espais

Samar Elansari
17/06/2025
L’Atlètic Incresa ascendeix a Tercera Catalana
Esports

L’Atlètic Incresa ascendeix a Tercera Catalana

Samar Elansari
16/06/2025
El PSC de Molins de Rei reivindica la socialdemocràcia com a antídot davant l’extrema dreta
Política

El PSC de Molins de Rei reivindica la socialdemocràcia com a antídot davant l’extrema dreta

Samar Elansari
16/06/2025

VIU Empresa

Allianz Antonio Padilla, més de 25 anys al servei dels veïns de Molins de Rei
VIU Empresa

Allianz Antonio Padilla, més de 25 anys al servei dels veïns de Molins de Rei

Samar Elansari
12/05/2025
Molins Comerç visibilitza la situació dels negocis familiars i la seva perdurabilitat
VIU Empresa

Molins Comerç visibilitza la situació dels negocis familiars i la seva perdurabilitat

Samar Elansari
20/03/2025
Com trobar el psicòleg adequat? Centre Sukha t’ho posa fàcil
VIU Empresa

Com trobar el psicòleg adequat? Centre Sukha t’ho posa fàcil

Viu Molins de Rei
18/03/2025

SALUT INTEGRATIVA

mosaic
Detecció i tractament de disfuncions visuals en infants: Les claus per a un desenvolupament acadèmic saludable

Detecció i tractament de disfuncions visuals en infants: Les claus per a un desenvolupament acadèmic saludable

Ariadna Grané - Mosaic
18/02/2025

L’Acupuntura: una técnica mil·lenària de la Medicina Tradicional Xinesa que aporta grans beneficis a la salut

L’Acupuntura: una técnica mil·lenària de la Medicina Tradicional Xinesa que aporta grans beneficis a la salut

Anna Planas - Mosaic
17/12/2024

SALUT I DOLOR

Logo Centre Casals
Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Laura Gàlvez
13/06/2025

Dolor Crònic i La Medicina Tradicional Xinesa (MTC) 

Dolor Crònic i La Medicina Tradicional Xinesa (MTC) 

Dra. Montse Casals - Centre Casals
07/05/2025

VIU+

Enderroquen els antics vestidors de l’Atlètic Incresa

Butlletí | Gairebé vint anys de demandes en equipaments esportius

09/06/2025
Solar de la granja

Butlletí I Els pactes de la residència

17/05/2025
La Llibreria Amèlia, un negoci familiar que apropa els llibres al municipi des de fa més de 50 anys

La Llibreria Amèlia, un negoci familiar que apropa els llibres al municipi des de fa més de 50 anys

02/05/2025
Més

La nostra independència depèn de tu. Per poder fer el periodisme local que Molins de Rei necessita ens cal el teu suport econòmic.

FES-TE SOCI de Viu Molins de Rei

ANUNCIA'T al Viu Molins de Rei


  • Avís legal

  • Política de cookies


Contacte

Viu Molins de Rei és el diari local de Molins de Rei. Pots saber més sobre nosaltres i posar en contacte amb l'equip del diari en aquesta pàgina:

QUI SOM

Amb el suport de:

Viu Molins de Rei

Formem part de la catalunyametropolitana.cat

Llicència

Viu Molins de Rei

Viu Molins de Rei és propietat de Associació Viu Comunicació i està subjecte a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 No adaptada de Creative Commons.

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Inicia sessió o crea un compte i accedeix a tots els continguts

Inicia sessió al teu compte a continuació

Contrasenya oblidada?

Recupera la teva contrasenya

Introdueix el teu nom d'usuari o adreça de correu electrònic per restablir la contrasenya.

Iniciar sessió
  • Iniciar sessió
  • Cistella de la compra
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Segur que vols desbloquejar aquesta publicació?
Desbloqueig restant : 0
Confirmes que vols cancel·lar la subscripció?