• FES-TE SOCI ARA
Divendres, 20 juny, 2025
  • Iniciar sessió
Viu Molins de Rei
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • FES-TE SOCI ARA
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
Viu Molins de Rei
FES-TE SOCI

Xavi Paz: "Hem resolt els problemes de l'Ajuntament en comptes de generar-los"

David Guerrero
11/04/2013
a General, Política
EnviarCompartirTuitarEnviar

Xavi Paz analitza en una entrevista la feina feta durant els 22 mesos que ha estat alcalde. Paz destaca la crisi econòmica com el principal entrebanc contra el que ha lluitat, confirma el manteniment de l’acord de govern amb CiU i remarca que “l’alcaldia és molt exigent i requereix dedicació exclusiva”.

Xavi Paz durant l'entrevista de balanç amb Viu Molins de Rei // Jose Polo
Xavi Paz durant l’entrevista de balanç amb Viu Molins de Rei // Jose Polo

Com ha portat el fet de ser alcalde, sortir al carrer i saber que la gent l’aturarà per explicar-li els seus problemes?
Amb plena normalitat, això és el més interessant de l’alcaldia. La política local és el contacte amb els veïns, no perdre mai el que un és. Et permet conèixer molt més el municipi, la seva gent, les seves persones, la seva dinàmica i el seu tarannà. L’alcaldia et permet reforçar la creença en el potencial de la vila. Molins de Rei té un potencial enorme, i des de la responsabilitat de l’alcaldia encara tens més coneixement d’aquest.
La crisi econòmica està marcant els temps actuals, així que el seu mandat ha estat de poques inversions. Lamenta que el seu moment com alcalde hagi estat amb una economia de supervivència?
Si valoréssim l’acció política pels grans projectes aquest mandat no estarà entre els millors. Ha estat el moment del dia a dia, d’aplicar el bon govern i la transparència que nosaltres ja predicàvem fa tres anys. Ha estat el moment de parlar de protecció social i de garantir programes socials que han vist com la Generalitat reduïa les subvencions i l’Ajuntament havia d’assumir. La nostra gestió ha anat enfocada a evitar que els serveis a la ciutadania no es veiessin minvats per culpa d’aquesta disminució d’ingressos.
Li ha tocat donar la cara davant les retallades dels governs espanyol i català que afectaven directament als veïns de Molins de Rei. Ha estat difícil?
Segurament som objectiu de moltes crítiques que no haurien d’anar a l’administració local. Nosaltres hi posem la cara perquè amb nosaltres poden parlar i ens troben pel carrer, saben que nosaltres activarem tots els recursos possibles per tal que hi hagi una mínima justícia per garantir la cohesió social i protecció per aquestes persones a través dels serveis socials, de promoció econòmica i amb tot allò que estigui al nostre abast.
S’ha assegut a parlar amb algun aturat o persona en una situació especialment difícil degut a la crisi en el despatx d’Alcaldia?
Ha estat la part més dolorosa i trista, veure la crisi en primera persona, en el rostre humà d’un veí que et verbalitza les dificultats que està passant i que es tradueix en més de 1.800 persones desocupades a Molins de Rei. És la part més crua en un moment que presenta certa contradicció perquè tens la màxima passió i certesa de que estàs tractant de fer bé les coses però també la frustració que representa el no poder arribar a tothom. Hem de reforçar i prioritzar el treball dels serveis socials així com el treball amb Creu Roja i Càritas.
Quin missatge ha transmès a aquests ciutadans?
[pullquote]Veure la crisi en primera persona ha estat la part més dolorosa i trista[/pullquote]Estic molt satisfet d’haver posat en marxa el Consell de Seguiment de la Crisi Econòmica, un lloc que ens ha permès posar en comú el coneixement de cada un dels actors de Molins de Rei al voltant de la crisi econòmica. En aquest sentit no hem fet només un document, sinó una forma de treballar a partir de la qual s’ha fet una diagnosi i posteriorment s’ha elaborat un document de propostes amb traducció al pressupost 2013. Ja hem pogut fer una primera valoració de les propostes que diu que el 88% de les mesures s’estan aplicant o estan en vies d’aplicar-se.
Per tant, el Consell de Seguiment de la Crisi és el gran projecte del mandat?
Sí, com a forma de treballar i unificació d’esforços, donant el missatge de que tots hem de treballar en la mateixa direcció. Ha estat un treball molt important que parla molt bé de la nostra voluntat com a govern. És una forma de treballar inclusiva per mantenir la cohesió social i l’activitat econòmica de Molins de Rei.
Creu que ha aconseguit marcar una nova manera de fer a l’Ajuntament?
El balanç final l’hauran de fer els ciutadans. Jo estic satisfet de com s’han desenvolupat aquests dos anys, en els que hem afegit serenor i  tranquil·litat. Hem complert amb un tant per cent important dels compromisos adquirits al maig del 2011 i ho continuarem fent durant els propers dos anys. Hem fet que el govern de Molins de Rei en comptes de generar problemes, els resolgui i estigui al costat de les persones en dos anys terriblement difícils per a les famílies, les empreses i les administracions públiques.
El dia que va assumir l’alcaldia, a Viu Molins de Rei vam titular que assumia l’alcaldia en la legislatura més complicada. Més enllà d’aquesta crisi que s’ho està carregant tot, quin és el principal obstacle que s’ha trobat?
[pullquote]Amb la oposició hi ha més punts d’acord que de desacord[/pullquote]El principal obstacle és la situació econòmica. És necessari replantejar-se i avaluar totes les actuacions que es prenen des del govern municipal. T’has de pensar tres vegades si cal qualsevol inversió i despesa municipal, i també has de reflexionar més de tres vegades quan decideixes un increment d’impostos. Més enllà de la situació econòmica, hem tingut alguna dificultat afegida al no ser un govern majoritari i totes aquelles decisions que han de passar pel ple municipal s’han de negociar molt i buscar acords amb altres forces polítiques. És un grau de dificultat afegit.
Precisament també deia fa dos anys que el seu objectiu era trobar punts d’unió amb les forces de la oposició. Dos anys després, els ha trobat?
Tret d’algun punt molt significatiu, la majoria de votacions del ple municipal surten endavant amb més de tres partits polítics, i molts punts per unanimitat. Hi ha més punts d’acord que de desacord: vam tirar el Pla Local d’Habitatge, compromesos amb Iniciativa; estem tenint converses intenses per aprovar i aplicar el Pla Local de Mobilitat; i en els propers mesos haurem de debatre i marcar alguns aspectes estratègics de vila com la Biblioteca Municipal. Els ponts de diàleg existeixen i la prova són el to amb el que es desenvolupen els plens municipals.
I els ponts de diàleg amb els seus socis de govern (CiU) són sòlids?
Excel·lents.
Hi ha hagut algun moment en el que no s’han entès?
No.
[pullquote]No m’imaginava abans de les eleccions governant amb CiU[/pullquote]Cap moment?
Ens hem entès sempre i la relació ha estat excel·lent, el que no vol dir que pensem el mateix en tots els punts, per descomptat que no. La relació ha estat excel·lent, els punts d’acord existeixen i el full de ruta el tenim clarament identificat amb l’acord de govern assolit. Nosaltres no som els de “molt soroll per no res”, sinó que estem treballant molt amb poc soroll. I el soroll que fem, el fem internament, com ha de ser.
No hi ha hagut cap iniciativa que vostè volgués tirar endavant i pel fet de governar amb CiU no hagi pogut dur a terme?
Debats en tenim, i molts. El Pla de Mobilitat és un tema que crea molt debat en el govern municipal, però debat no és sinònim de discrepància. El debat és positiu.
Creu que s’acabaran entenent o quedarà en un calaix?
Estem en vies d’assolir un acord majoritari en el si del ple municipal. De moment no l’hem assolit ni amb la oposició ni en general.
Fa sis anys, quan es va presentar per primer cop a unes eleccions municipals, s’imaginava com alcalde governant de la mà de CiU?
Francament, no. Des de fa sis anys la política municipal ha tingut molts moviments, es va produir un sotrac important al 2011 i el que valoro més positivament és que les dos forces majoritàries d’aquells comicis van saber posar-se d’acord. Un el que aspira és a complir el seu programa electoral i respondre a la confiança dels seus votants, més enllà del mapa de possibles aliances.
[pullquote]Em sento més còmode amb forces d’esquerra que de dretes, evidentment[/pullquote]I se sent còmode veient com molts dels punts que porta al ple el govern municipal surten endavant amb el suport del PP?
En les darreres ordenances municipals, Esquerres també va votar a favor.
Però se sent més còmode quan li recolza el PP o Esquerres?
Jo em sento còmode quan són totes les forces polítiques les que recolzen les decisions del govern. És evident que quan hi ha una força política que no recolza una decisió de govern, la màxima aspiració és que acabin convençuts i que el recolzament sigui majoritari i si pot ser unànime millor que millor. Des d’un punt de vista social, un se sent més còmode amb forces d’esquerra que amb forces de dretes, evidentment.
Iniciativa per Molins de Rei en els últims mesos ha suggerit la construcció d’un govern d’esquerres. El PSC entraria a formar part o el lideraria si es donés el cas?
Si no hi ha un govern d’esquerres en aquest mandat no és responsabilitat del PSC, són varies forces d’esquerres les que van mostrar la seva manca de voluntat d’entrar en el govern.
Seurien a parlar ara amb ells si els hi oferissin formalment?
El PSC categòricament i radicalment té un compromís per quatre anys amb CiU i continuarem amb aquest acord fins el 2015.Hem de recuperar la confiança amb el ciutadà i no podem aspirar a fer-ho si no som els primers en complir els nostres acords. Tot el que pugui passar a partir del 2015, el temps ho dirà.
El seu soci de govern quan formava part de l’anterior equip de govern va fer oposició des de dins del propi govern. El PSC es planteja fer-ho ara que no tindrà l’alcaldia?
[pullquote]El PSC mantindrà l’acord amb CiU fins el 2015[/pullquote]Nosaltres som una part important d’aquest govern, de fet som el 50%. Per tant, ni aspirem, ni sabem ni volem jugar el doble paper de governar i estar a l’oposició.
Durant aquests dos anys ha estat habitual veure a l’alcalde i el primer tinent d’alcalde mostrant clarament la sociovergència. Ara que es canviaran els papers continuarà sent així?
Des del PSC i l’alcaldia hem donat mostres de generositat i hem demostrat com enteníem nosaltres l’acord de govern. Estem convençuts de que aquesta mateixa actitud la tindrà l’altre soci de govern en els propers dos anys.
Al 2015, si es donen les circumstàncies, reeditarà l’acord de govern amb CiU en les mateixes condicions?
Ara per ara, si això funciona com fins ara, tenim un acord estable per quatre anys i tindríem motius per continuar, el que no vol dir que no es poguessin afegir més forces polítiques. Això ho ha de dir el temps. El nostre acord és per la governabilitat municipal i, tal i com està la situació, en quatre anys falta temps per aplicar el 100% de les idees plantejades.
S’ha assegut amb el futur alcalde a donar-li consells?
No.
I li donaràs consells en els propers dies?
[pullquote]L’alcaldia és molt exigent i requereix una màxima dedicació[/pullquote]No, no ho penso fer. Considero que no necessita consells. Des del primer dia, cadascú en el seu rol i el seu paper, ell com a president de l’àrea de serveis a les persones i tinent d’alcalde, i jo com alcalde, hem tingut una forma de treballar amb reunions setmanals i amb permanent contacte en el dia a dia del govern municipal. Per tant, no hem de fer cap transmissió d’informació ni de poder. Els objectius de govern estan establerts i cadascú amb el seu estil sap com fer les coses a l’alcaldia.
Encara que no li vulgui donar consells, vostè ha estat alcalde durant 22 mesos. De tota l’experiència acumulada, quin missatge transmetria?
Que l’alcaldia és molt exigent i requereix una màxima dedicació. Estic convençut de que la passió que caracteritza al futur alcalde farà una molt bona feina, com està fent tot el govern.
Com serà el relleu?
Amb total tranquil·litat i el més ràpid possible per tal de fer que el govern i la seva acció continuïn com si no hagués passat res. Per això, de totes les formes que teniem de fer el canvi hem previst la més ràpida: en una mateixa tarda jo renuncio, triem el nou alcalde i al dia següent tothom a treballar amb la màxima normalitat.
A la vegada que es canviarà l’alcalde hi haurà canvis en el cartipàs municipal? Hi haurà algun intercanvi de regidories?
No, l’acord és per quatre anys i les regidories que porta cada grup municipal no es canvien. En cap moment s’ha parlat això, l’únic que diu l’acord és que hi havia un canvi d’alcalde, i és el que estem fent.
I canviarà alguna responsabilitat de membres de l’equip de govern o es mantindran també igual?
Ara per ara no em consten. Hem tingut un canvi que és la renúncia del regidor de Finances, Ferran Espinosa, per incompatibilitat amb la seva nova feina. Ho ha fet en un moment en el que deixa una feina feta molt seriosa, rigorosa i eficaç, i en aquest sentit el grup municipal socialista haurà de fer un canvi al incorporar un nou regidor, el Pep Puiggarí.
Quedi’s amb un dia dels gairebé dos anys com alcalde. Amb quin dia o amb quin moment es quedaria?
Hi ha molts moments, un dels que més energia i dedicació ha requerit és la solució a la situació provisional de les onze famílies desallotjades del carrer Sant Pere Romaní. Ha estat una de les millors coses que hem pogut fer. Hem treballat molt durant mesos per tal que el projecte de vida d’aquestes famílies es pugui desenvolupar en un habitatge definitiu. Esperem que en els propers quatre mesos els puguem tenir reallotjats definitivament. Això exemplifica molt bé la forma d’actuar d’aquest govern, que es va trobar l’herència d’una forma de fer del passat i amb unes condicions econòmiques determinades que hem hagut de reconduir.
També deu haver passat experiències desagradables o menys agraïdes, quina destacaria?
[pullquote]Reallotjar definitivament a les onze famílies desallotjades de Sant Pere Romaní ha estat una de les millors coses que hem fet[/pullquote]El més impotent és veure com l’alcalde no pot resoldre, evidentment, tots els problemes. El rostre humà de la crisi econòmica visualitzat amb la coneixença d’un veí amb nom i cognom, això ha estat el més dur d’aquests dos anys. Més enllà d’això, hem estat objectiu de moltes reivindicacions històriques que després de molts anys encara no s’han fet i que precisament en aquests dos anys és quan més costa. Hi ha projectes que alguns partits polítics han portat durant molt temps als seus programes electorals i quan han tingut la responsabilitat de governar no l’han fet.
De la Generalitat hi ha pendents les inversions per dur a terme la residència de gent gran i la construcció del nou institut Lluís de Requesens. D’això ens oblidem fins la legislatura vinent?
No, però són inversions que no depenen del govern municipal. Les ha d’afrontar la Generalitat i estem treballant tant en una com altra inversió. Sobre l’institut hem aconseguit que ens hagin acceptat els terrenys i hem hagut d’adquirir un seguit de compromisos com Ajuntament. Esperem que durant el 2013 facin el projecte executiu i en el proper any pugui entrar en el programa d’inversions de la Generalitat. El necessitem pel curs 2016-17, que és quan un gran nombre d’alumnes passarà de primària a l’ESO.
Que el nou alcalde sigui convergent pot ajudar a agilitzar aquestes inversions?
Espero la màxima lleialtat possible per part de la Generalitat, sigui l’alcalde del partit que sigui. Espero la mateixa actitud que han mostrat fins ara.
Quna ha estat la relació de la Generalitat amb l’Ajuntament de Molins de Rei durant els dos últims anys?
He tingut un bon tracte, amb lleialtat. Hem aconseguit avançar en alguns temes, amb reunions en les que estàvem presents l’alcalde i el primer tinent d’alcalde. Senzillament demano a la Generalitat que es compleixin els compromisos que ja s’han adquirit i que seran una bona noticia per a Molins de Rei.
[pullquote]Hem estat generosos amb CiU, l’alcalde i el primer tinent han de continuar anant junts com fins ara[/pullquote]Diu que a les reunions sempre anaven junts vostè i el primer tinent d’alcalde…
A les de temes importants, sí.
Es mantindrà això?
No veig cap motiu pel qual no s’hauria de mantenir, és un compromís de l’acord de govern.
Continuarem, per tant, veient a Xavi Paz acompanyant al nou alcalde a tots els actes igual que ara ho feia Joan Ramon Casals?
No veig cap motiu pel qual això hagi de variar. Hem mostrat generositat durant els dos primers anys i, evidentment, ha de continuar durant els propers dos anys.
Un altre projecte pendent, aquest sí que depèn de l’Ajuntament, és la nova biblioteca. Tots els partits polítics la portaven al programa electoral, tot i que de maneres diferents. Dos anys després de començar la legislatura, hi ha hagut cap moviment en aquest sentit?
L’única idea de projecte que ens vam trobar sobre la taula era un complex de biblioteca amb sala d’actes valorat en més de 10 milions d’euros que s’havia de fer en una parcel·la que ni tan sols està catalogada com a parcel·la d’equipaments. Aquest govern ha treballat en possibles alternatives per poder fer viable alguna solució a curt termini i alguna solució a llarg termini per a la biblioteca. De moment, certament, no ens hem sortit però el mandat no ha acabat.
Se’n sortiran abans d’acabar la legislatura?
[pullquote]La biblioteca és la gran assignatura pendent, hem de trobar una alternativa viable i de consens[/pullquote]Segurament. Estem centrant el nostre objectiu en trobar algunes solucions temporals per a la biblioteca i posar els fonaments per tal que durant el proper mandat la nova biblioteca definitiva sigui una realitat de Molins de Rei.
És l’actual biblioteca un dels espais municipals del que us sentiu menys orgullosos?
Un dels que menys no, el que menys. La biblioteca és la gran assignatura pendent del govern actual i els governs anteriors. Un cop s’hagin fet les inversions d’aquest mandat, ha de ser l’equipament que hauria d’ocupar el primer lloc de la llista de prioritats d’inversions pel proper mandat.
En quant a infraestructures d’esports, es compliran els terminis previstos a la nova zona esportiva del Canal?
La primera fase estarà acabada a l’abril – maig del 2014 i la segona fase al gener del 2015, com ens vam comprometre.
Que aportarà aquesta nova zona al barri del Canal?
És una obra pensada no només des de l’òptica de l’equipament esportiu, sinó també en la millora del barri i de Molins de Rei. Ha de permetre un millor i més fàcil accés al parc del Llobregat, una plaça pública que faci més agradable l’espai públic entre el barri i el propi equipament esportiu. Es tracta de dignificar un espai que ara està ple de murs i barreres. A més, complementa les grans inversions en equipaments esportius i ens dota d’un alt nivell d’assoliment del que ens deia el pla d’instal·lacions esportives de Catalunya. Els grans equipaments esportius estaran finalitzats i ens permet ubicar en un espai de primer ordre a molts esports que ara mateix tenim disseminats i repartits.
Un altre barri que ha notat un canvi important en aquests dos anys de mandat ha estat el de la Granja. La construcció del Mercadona ha alterat la mobilitat i l’entorn de la zona.
[pullquote]El comerç local viu la crisi amb Mercadona o sense[/pullquote]Els barris de la Granja i el Canal són dos barris amb solars que aspirem que s’omplin amb inversions de la Generalitat. Transitòriament s’utilitzen com a zones d’estacionament. Ara queda molt lluny a la memòria però l’1 d’agost de 2011 va desaparèixer la zona blava, en coherència amb el que havíem demanat quan estàvem a la oposició. Més enllà d’això, en el barri de la Granja s’ha fet un esforç important aprofitant l’arribada d’un centre de distribució alimentària, que és el que ha pagat totes les inversions fetes al barri.
Algunes veus catastrofistes advertien que l’arribada del Mercadona destruiria el comerç local de Molins de Rei. Un any després, quins efectes ha tingut el Mercadona sobre el municipi?
El comerç local està vivint la crisi econòmica, amb Mercadona o sense. Les dades que tenim diuen que les obertures de comerços estan al mateix nivell que els tancaments. Això té una lectura negativa de totes aquelles botigues que tanquen però també una optimista: Molins de Rei continua sent una plaça comercial molt atractiva per obrir nous negocis. En aquest sentit estem treballant amb la Unió de Botiguers i l’associació de Venedors del Mercat mitjançant convenis amb la Generalitat de Catalunya per fer tasques de dinamització del comerç i d’excel·lència comercial. A més, les inversions com la plataforma única del carrer Rafael Casanova són aspectes que demostren que la nostra força i el nostre potencial segueix viu.
Acabem aquest repàs per diferents barris anant a la muntanya. Durant aquests dos anys s’han dut a terme diverses actuacions però encara queda molta feina.
Estaré plenament satisfet quan aconseguim el que hem promès als barris de muntanya. El primer objectiu és fer tot el procés urbanístic, un treball exigent, que no s’ha fet mai i que s’ha de finalitzar en el primer trimestre del 2015. Si no ho acabem fent passarem a ser uns més que ho han promès i no ho han aconseguit. Estem centrant molts esforços dels serveis municipals d’urbanisme per assolir aquest objectiu.
I mentrestant?
[pullquote]La viabilitat de Molins Energia es troba en serioses dificultats[/pullquote]El presssupost del 2013 és el primer en el que s’ha incorporat una partida específica de 30.000 euros pel manteniment de la via pública dels barris de muntanya. Sabem que és insuficient però ja és significativament superior al que s’ha fet mai. L’estat de molts carrers fa que s’hagin d’invertir molts més diners i això no ho farem fins que estigui tot el procés finalitzat i puguem començar les obres d’urbanització dels carrers, però en qualsevol cas són uns recursos econòmics que ens han de permetre anar donant solucions temporals abans d’arribar a la definitiva. A més, hem signat un conveni amb els veïns de La Rierada perquè puguin gaudir i rehabilitar el local on tenen la seu social de l’associació de veïns.
La planta de Molins Energia continua sense nodrir-se de la fusta de Collserola, que marxa a Itàlia. Canviarà això?
El problema amb Molins Energia és més ampli. Alguns camions s’han aprofitat però esperem portar al ple municipal en el proper mes un pla de viabilitat aprovat amb l’empresa que han de permetre la seva sostenibilitat econòmica, cosa que a hores d’ara amb les pèrdues acumulades la posa en moltes dificultats.
A l’entrevista prèvia a les eleccions va dir que no posaria cap foto al despatx d’Alcaldia i ho ha complert. Que s’emportarà al seu nou despatx a Ca n’Ametller?
Res, alguns papers i ja està perquè la majoria estan a l’iPad. Al despatx no he portat cap objecte personal però m’emportaré moltes hores de feina dedicada i una major coneixença de Molins de Rei. També  molts bons records: amb el grup municipal, amb els veïns i amb la sort de veure il·lusions i projectes concretats en aquest espai de reunions.
Aquests dies li ha tocat fer balanç amb periodistes, companys de partit, ciutadans… suposo que també amb la família i els amics. Quin balanç fan ells tenint en compte els inconvenients que comporta conviure amb l’agenda d’un alcalde?
[pullquote]Continuaré amb dedicació exclusiva i absoluta per Molins de Rei[/pullquote]Amb la família hi parlem apassionadament del que és Molins de Rei i ho han viscut amb il·lusió, també amb sacrifici. Hem pogut fer menys dinars familiars del que hauria estat el normal degut a la meva dedicació. Els amics ho veuen des de certa distància, serveixen per desconnectar i distreure’s del dia a dia en un moment en el que és molt fàcil ficar-se amb els polítics. Si a la colla tenen un polític que, a més a més, és l’alcalde, troben un punt de burxar i de relaxació en aquest sentit.
Ha continuat fent esport durant aquests dos anys?
Ha estat la meva gran vàlvula d’escapament mental i física. Faig esport per passió i per poder rendir més a la feina amb una mens sana in corpore sano. L’exercici em va molt bé per reflexionar, força solucions les he trobat fent esport.
Ara tindrà més temps per fer esport o el nou càrrec li comportarà la mateixa dedicació?
Continuaré amb una dedicació exclusiva i absoluta a Molins de Rei, exercint la responsabilitat que tinc. Aquest és el compromís que vaig adoptar amb la ciutadania i el penso complir fins el 2015. Sigui la responsabilitat que tingui, com a primer tinent d’alcalde, president de l’àrea de servei a les persones, regidor d’esports i portaveu del grup municipal socialista, son dos anys en els que encara queden molts compromisos per assolir. Es requerirà molta interacció amb la ciutadania, molt diàleg i molta conversa.

Relacionats

EnviarCompartirTuitCompartir
El Museu del Renaixement rep 729 visitants durant la Fira de la Candelera

El Museu del Renaixement rep 4.400 visitants en els primers sis mesos

19/06/2025
El Centre Sukha col·labora en un documental de Movistar+ i reclama una mirada integral en el tractament de l’obesitat infantil

El Centre Sukha col·labora en un documental de Movistar+ i reclama una mirada integral en el tractament de l’obesitat infantil

19/06/2025
Alumnes del Bernat el Ferrer detecten alts nivells de partícules tòxiques de pneumàtics a Molins de Rei

Alumnes del Bernat el Ferrer detecten alts nivells de partícules tòxiques de pneumàtics a Molins de Rei

18/06/2025
El nou pla de mobilitat vol “minimitzar l’ús del cotxe per maximitzar els desplaçaments a peu”

El nou pla de mobilitat vol “minimitzar l’ús del cotxe per maximitzar els desplaçaments a peu”

18/06/2025
Les escoles bressol treballen per obrir amb garanties però amb menys demanda

Les AFAs de les escoles bressol veuen inviable l’obertura de nous espais

17/06/2025
L’Atlètic Incresa ascendeix a Tercera Catalana

L’Atlètic Incresa ascendeix a Tercera Catalana

16/06/2025
Article següent

Viu en directe el relleu a l'alcaldia de Molins de Rei

Més comentat 2

  1. Teresa says:
    12 anys enrere

    Bueno,.. Supongo que ésta entrevista no se publicará
    repetida , como ya viene siendo habitual en el Llaç.
    No ceo que su
    consejo de que “l’alcaldia és molt exigent i requereix dedicació exclusiva”,
    vaya a ser seguido po su socio de gobierno ,
    “Consejos vendo que para mi no tengo”
    No creo que esa práctica de que la gent l’atura per explicar-li els seus problemes, sea la más adecuada,
    ya que puede tratarse como tráfico de influencias, Las gentes, si tienen algún problema, deben
    redactar una instancia y entregarla en la ventanilla del Ayuntamiento, sin más.
    La crisi
    econòmica està marcant els temps actuals, pero parece que no en los sueldos
    politicos del alcalde y regidores que sin
    inmutarse, y aún habiendose reducido la
    actividad en el Ayutamiento un 300 %, los
    sueldos siguen siendo los mismos.
    Si la Generalitat reduïa les
    subvencions , cada palo debe aguante su vela i l’Ajuntament no debería d’assumir
    los agujeros de ésta. La gestió del Ayuntamiento
    no debe ir enfocada a evitar que els serveis a la ciutadania no es veiessin
    minvats per culpa de los agujeros que deja la Generalitat.
    Los
    Ayuntamientos no deben asumir resposabilidades supramunicipales, ni por crear protagonismo, hacer ver que las asumen
    , cusndo éstas son responsabilidades supra-municipales. El
    paro es un problema que debe solucionar el INEM
    y ésto es resposabilidad del Estado Español, y la formación de los parados es
    responsbilidad del SOC de la Generalitat. Con lamentaciones y
    palabrerias, parlar en el despatx d’alcaldia,
    sentir dolorosa i trista,
    veure la crisi en primera persona, veurel rostre humà d’un veí, etc, etc. no se soluciona nada, Nada de nada.
    Queda claro que
    politicamente , entre izquierdas y derechas , no hay diferencias, todos son
    iguales, y que los actos de crispación entre ellos son puro teatro , compromesos amb Iniciativa, relaciones con CIU excel·lents sin momentos
    de duda especialmente a la hora de repartirse los sueldos de regidores a
    dedicación completa.
    Parece que todos siguen encasquillados con
    eso de la nueva biblioteca, y en 2 años los de PSC han sido incapaz de hacer el mantenimiento de
    la existente, sin cambiar la infecta
    moqueta del altillo. No creo que con la
    inversión de 10 mill € ( 1.666.000 mill
    ptas) se vaya a forzar y mejorar la
    cultura de los molinencs , que en mi opinión en la actualidad, excepto como
    guarderia y aula de estudio de instituto, las gentes no hacen uso ni del 20 % de las posibilidades de la actual.
    .
    .
    ¿ Cuando se privatizará de una vez por
    todas, Molins Energia ?
    ¿ Realmente ,
    ahora el Sr. Paz con las regidurias
    sencillas como son la de esports y la de
    serveis personals piensa continuar con
    un sueldo de dedicació exclusiva i absoluta ? , que tal como él dice : Es el compromís que vaig adoptar amb la
    ciutadania i el penso complir fins el 2015, amb molta conversa ?

    Respon
  2. Teresa says:
    12 anys enrere

    No creo que el consejo del Sr. Paz , “l’alcaldia és molt exigent i requereix dedicació exclusiva”,
    vaya a ser seguido por su socio de gobierno , Sr. Casals,
    “Consejos vendo que para mi no tengo” …
    Estamos hartos de oir en boca de los politicos locales, esa práctica,
    de que la gent l’atura per explicar-li els seus problemes, A no ser sirva de burla, y de que no se
    les haga ni caso, creo que no és un procedimiento adecuado, ya que no sigue
    el protocolo y podría catalogarse como tráfico de influencias, Las gentes, si tienen algún problema o queja con el Ayto. lo que deben hacer es
    rellenar una instancia y entregarla en la ventanilla del Ayuntamiento, sin más.
    La crisi
    econòmica està marcant els temps actuals, pero parece que no marcan los sueldos
    politicos del alcalde, ni los de los regidores, que sin inmutarse, y aún habiendose reducido la actividad en el
    Ayuntamiento un 300 %, sus sueldos siguen
    siendo los mismos.
    Si la Generalitat reduïa les
    subvencions , “cada palo que aguante su vela” . L’Ajuntament no debería d’assumir los
    agujeros de ésta. La gestió del Ayuntamiento
    no debe ir enfocada en aportar dineros y en evitar que els serveis a la ciutadania no
    es veiessin minvats per culpa de los agujeros que deja la Generalitat.
    Los
    Ayuntamientos no deben asumir resposabilidades supramunicipales, y ni muchísimo
    menos engañar a la gente creando protagonismo y hacer ver que las asumen. El paro es un problema que debe solucionar
    el INEM y ésto es resposabilidad del
    Estado Español, y la formación de los
    parados es responsbilidad del SOC de la Generalitat. Con lamentaciones y
    palabrerias, parlar en el despatx d’alcaldia,
    sentir dolorosa i trista,
    veure la crisi en primera persona, veure el rostre humà d’un veí, etc, etc. no se soluciona nada, Nada de nada.
    Queda claro que
    politicamente, entre izquierdas y derechas, no hay diferencias, todos son
    iguales, y que los actos de crispación entre ellos son puro teatro, Los del PSC
    local : compromesos amb Iniciativa, relaciones con CIU excel·lents sin momentos
    de duda, especialmente a la hora de repartirse los sueldos de regidores a
    dedicación completa, etc, etc.
    Ahora parece que todos siguen
    encasquillados con eso de la nueva biblioteca, y en 2 años los de PSC han sido incapaces de hacer el mantenimiento
    de la existente, sin cambiar la infecta
    moqueta del altillo. No creo que con la
    inversión prevista para la nueva de 10 mill €
    ( 1.666.000 mill ptas) sirva
    para forzar y mejorar la cultura de los molinencs, En mi opinión, actualmente, la biblioteca,
    excepto como servicio de guarderia y aula de estudio para niños y jóvenes cuando salen de la escuela y no saben dónde ir, no se le saca provecho ni del 20 % de sus posibilidades.

    Respon

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

A la portada

El Museu del Renaixement rep 729 visitants durant la Fira de la Candelera
Cultura

El Museu del Renaixement rep 4.400 visitants en els primers sis mesos

Samar Elansari
19/06/2025
El Centre Sukha col·labora en un documental de Movistar+ i reclama una mirada integral en el tractament de l’obesitat infantil
VIU Empresa

El Centre Sukha col·labora en un documental de Movistar+ i reclama una mirada integral en el tractament de l’obesitat infantil

Viu Molins de Rei
19/06/2025
Alumnes del Bernat el Ferrer detecten alts nivells de partícules tòxiques de pneumàtics a Molins de Rei
Societat

Alumnes del Bernat el Ferrer detecten alts nivells de partícules tòxiques de pneumàtics a Molins de Rei

Samar Elansari
18/06/2025

VIU Empresa

El Centre Sukha col·labora en un documental de Movistar+ i reclama una mirada integral en el tractament de l’obesitat infantil
VIU Empresa

El Centre Sukha col·labora en un documental de Movistar+ i reclama una mirada integral en el tractament de l’obesitat infantil

Viu Molins de Rei
19/06/2025
Allianz Antonio Padilla, més de 25 anys al servei dels veïns de Molins de Rei
VIU Empresa

Allianz Antonio Padilla, més de 25 anys al servei dels veïns de Molins de Rei

Samar Elansari
12/05/2025
Molins Comerç visibilitza la situació dels negocis familiars i la seva perdurabilitat
VIU Empresa

Molins Comerç visibilitza la situació dels negocis familiars i la seva perdurabilitat

Samar Elansari
20/03/2025

SALUT INTEGRATIVA

mosaic
Detecció i tractament de disfuncions visuals en infants: Les claus per a un desenvolupament acadèmic saludable

Detecció i tractament de disfuncions visuals en infants: Les claus per a un desenvolupament acadèmic saludable

Ariadna Grané - Mosaic
18/02/2025

L’Acupuntura: una técnica mil·lenària de la Medicina Tradicional Xinesa que aporta grans beneficis a la salut

L’Acupuntura: una técnica mil·lenària de la Medicina Tradicional Xinesa que aporta grans beneficis a la salut

Anna Planas - Mosaic
17/12/2024

SALUT I DOLOR

Logo Centre Casals
Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Laura Gàlvez
13/06/2025

Dolor Crònic i La Medicina Tradicional Xinesa (MTC) 

Dolor Crònic i La Medicina Tradicional Xinesa (MTC) 

Dra. Montse Casals - Centre Casals
07/05/2025

VIU+

Enderroquen els antics vestidors de l’Atlètic Incresa

Butlletí | Gairebé vint anys de demandes en equipaments esportius

09/06/2025
Solar de la granja

Butlletí I Els pactes de la residència

17/05/2025
La Llibreria Amèlia, un negoci familiar que apropa els llibres al municipi des de fa més de 50 anys

La Llibreria Amèlia, un negoci familiar que apropa els llibres al municipi des de fa més de 50 anys

02/05/2025
Més

La nostra independència depèn de tu. Per poder fer el periodisme local que Molins de Rei necessita ens cal el teu suport econòmic.

FES-TE SOCI de Viu Molins de Rei

ANUNCIA'T al Viu Molins de Rei


  • Avís legal

  • Política de cookies


Contacte

Viu Molins de Rei és el diari local de Molins de Rei. Pots saber més sobre nosaltres i posar en contacte amb l'equip del diari en aquesta pàgina:

QUI SOM

Amb el suport de:

Viu Molins de Rei

Formem part de la catalunyametropolitana.cat

Llicència

Viu Molins de Rei

Viu Molins de Rei és propietat de Associació Viu Comunicació i està subjecte a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 No adaptada de Creative Commons.

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Inicia sessió o crea un compte i accedeix a tots els continguts

Inicia sessió al teu compte a continuació

Contrasenya oblidada?

Recupera la teva contrasenya

Introdueix el teu nom d'usuari o adreça de correu electrònic per restablir la contrasenya.

Iniciar sessió
  • Iniciar sessió
  • Cistella de la compra
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Segur que vols desbloquejar aquesta publicació?
Desbloqueig restant : 0
Confirmes que vols cancel·lar la subscripció?