L’entitat sense ànim de lucre Mediviu està preparant per aquest estiu una sèrie d’activitats que tenen com a objectiu la divulgació ambiental i l’educació en el lleure.El dia 9 d’agost organitzen a la sala d’actes de Ca n’Ametller una activitat per ensenyar com es construeix un forn solar de capsa.
Amb una sèrie de tallers, l’agrupació Mediviu pretén deixar palès que la seva convicció consisteix en estrènyer els lligams entre la societat i el medi ambient. En el cas de la trobada que organitzaran a Molins de Rei, aquesta consistirà en descobrir els secrets que ens ofereix el medi natural per tal de cuinar de manera sostenible sense necessitat dels electrodomèstics.
Mitjançant unes caixes de cartró, l’equip de Mediviu ensenyarà als assistents de la trobada com poden coure el menjar mitjançant unes rajoles i la llum del sol. Aquells que vulguin participar hauran d’inscriure’s tres dies abans (6 d’agost), ja que les places són limitades. El preu de l’activitat, adreçada a tots els públics, serà de 15 euros i les persones que vulguin sol·licitar més informació ho poden fer mitjançant la pàgina web de l’entitat o a través del seu correu electrònic: info@mediviu.cat. L’activitat es durà a terme el divendres 9 d’agost a la sala d’actes de Ca n’Ametller de 10 del matí a 2 del migdia.
Més enllà de l’activitat educativa que es durà a terme a Molins de Rei, Mediviu organitzarà unes altres dues a Viladordis i a Vallcebre. En el primer cas s’estudiarà al flora i la fauna de la riera de Mura el 2 d’agost, i ja el dia 21 l’equip de biòlegs de l’agrupació sortirà per la serra d’Ensija per tal d’ensenyar als participants quines són les plantes alimentàries i útils del Prepirineu.