Activistes de la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca (PAH) aconsegueixen que es tanqui l’oficina de Catalunya Caixa i també actuen al BBVA en el mateix matí. La protesta s’emmarca en una acció realitzada arreu de Catalunya.
Els nens de Sant Idelfons cantaven els números de la loteria de Nadal i els activistes de la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca tornaven a defensar el dret a l’habitatge digne. Tot a la vegada. Una vintena d’activistes de les PAH de Molins de Rei, Sant Boi i Viladecans es reunien passades les 10 del matí a la plaça del Mercat, just on hi ha dues oficines d’entitats bancàries: el BBVA i Caixa Catalunya.
Amb motiu de la campanya a nivell català que han fet plataformes d’arreu, els activistes han entrat a Catalunya Caixa i, minuts després, els responsables de l’oficina decidien tancar-se i no estar operatius de cara al públic. Milers de papers ja inundaven tot el recinte i el personal de l’entitat escoltaven els crits dels activistes, que van cridar, una vegada més, fins deixar-se la veu.
La PAH ha volgut denunciar d’aquesta manera que aquesta entitat ha venut la gestió de pràcticament tot el seu fons de deutes hipotecaris a l’empresa americana Blackstone. Amb aquesta venda es bloqueja “qualsevol intent de negociació i esquiven totes les responsabilitats socials que li corresponen com a entitat rescatada”, segons els activistes.

Doble acció
L’acció de dilluns al matí no va servir només per paralitzar Catalunya Caixa. L’oficina del BBVA, situada a pocs metres, també va tenir la visita de la munió de persones vestides de verd esperança. De fet, aquest banc es quedarà amb Catalunya Caixa durant els propers mesos i amb aquesta pressió s’intenta que el BBVA “assumeixi les responsabilitats pels 12.000 milions destinats al rescat” de l’entitat que està a punt d’adquirir.