• FES-TE SOCI ARA
Dimarts, 17 juny, 2025
  • Iniciar sessió
Viu Molins de Rei
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • FES-TE SOCI ARA
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
Viu Molins de Rei
FES-TE SOCI

El govern municipal congela els sous dels càrrecs electes i manté els càrrecs de confiança

Jose Polo
29/06/2015
a General, Política
EnviarCompartirTuitarEnviar

La sociovergència molinenca congela els sous dels càrrecs electes que segons l’alcalde “són baixos per la responsabilitat que comporten”. La CUP i Molins Camina demanen una rebaixa dels salaris i Ciutadans i Iniciativa-MES també voten en contra. L’Ajuntament de Molins de Rei seguirà amb sis càrrecs de confiança amb el vot en contra de tota l’oposició. 

Ple Municipal Juny Molins de Rei 2015
La Sala de Plens durant l’última sessió // Jose Polo

Si l’estructura organitzativa de l’Ajuntament està marcada pel continuisme i ha aixecat crítiques entre l’oposició, tampoc hi haurà canvis en els sous dels càrrecs electes i els càrrecs de confiança. Així doncs, l’alcalde seguirà cobrant 49.000 euros bruts anuals provinents del seu partit, Convergència, i no cobrarà res de l’Ajuntament.

Els membres del govern municipal amb dedicació exclusiva (Xavi Paz, Ramon Sànchez, Anton Pedrola i Miguel Zaragoza) cobraran 46.204,33 euros, els tinents d’alcalde amb dedicació parcial (Carme Madorell i Jessica Revestido) 15,212,88 euros i els regidors amb dedicació parcial (Pep Puiggarí, Ainoa García, Laura Soto i Eva Folquer) 14,072,76 euros. Aquests sous es van rebaixar en un 5% el 2011, coincidint amb l’inici de l’anterior mandat. Ara aquest gest no s’ha repetit.

Pel que fa a l’oposició, es seguiran cobrant 4.560 euros anuals per assistència als plens municipals amb un plus de 1.140 euros pels portaveus dels diferents grups municipals per assistir a les juntes de portaveus. Els grups polítics tenen una subvenció fixa de 3.660 euros, que pot veure’s augmentada en funció del nombre de regidors. Tot plegat, sense canvis.

Crítiques per cobrar del partit

Les retribucions es van aprovar durant el passat ple municipal del mes de juny amb els vots a favor de CiU i PSC, l’abstenció d’ERC, i els vots en contra de la CUP, Ciutadans, Molins Camina i Iniciativa-MES. Sílvia Guillén, d’ERC, va demanar que “l’alcalde cobri de les arques municipals” i no de Convergència, on treballa com a secretari executiu de Territori i Política Municipal. “Entenem que es pot decidir ser un alcalde de vila o de partit i que vostè ha decidit ser un alcalde de partit”, va recriminar-li Guillén al batlle convergent abans d’abans de fer una abstenció en la votació. Casals va deixar clar durant el debat que no té cap intenció de fer un canvi de postura en aquest tema. “Podria cobrar 3.000 euros més a l’any si cobrés de l’Ajuntament però no ho faig i és una opció personal”, va respondre l’alcalde, fent referència als 52.681 euros que li correspondrien si cobrés de l’Ajuntament enlloc de fer-ho del partit.

Mireia Romo, que va estrenar-se com a regidora per la CUP en la sessió plenària realitzada dijous 25, va mostrar-se molt critica en aquest punt, seguint la tradició del seu partit respecte als sous dels polítics. “Ningú ha d’entendre la política com una feina”, va assegurar Romo. “L’entramat polític i els seus salaris s’han de veure reduïts, no tant per una qüestió d’austeritat, que també, sinó per una qüestió de decència democràtica i ètica”, va argumentar la regidora de la CUP recordant el context de crisi econòmica que les classes treballadores pateixen. Concretant les seves propostes, Romo va proposar unes retribucions del “salari mínim interprofessional multiplicat per dos i mig”. És a dir, des de la CUP proposen 1.621 euros mensuals com a salari màxim dels polítics locals per una jornada completa. Des d’aquest partit també s’aposta per que els partits polítics locals rebin “la mateixa subvenció” sense tenir en compte si tenen més o menys regidors i demanen que es posi en marxa “un quadre de comandament per fiscalitzar la tasca dels regidors del govern i l’oposició”.

“Estem en una conjuntura on en moltes ciutats grans i no tan grans s’estan abaixant els sous”, va afirmar Ana Aroca, de Molins Camina, per argumentar el seu vot en contra de la proposta de sous del govern. “Ens hauria agradat veure un gest per part del govern en forma de reducció dels salaris”, va lamentar Aroca. Des de Molins Camina també van demanar que s’hagi de justificar les subvencions que reben els partits polítics. L’altre grup que s’estrenava al ple municipal, Ciutadans, va votar en contra de la proposta de sous del govern però no va fer ús del seu torn de paraula per justificar el significat del seu vot. Iniciativa-MES també va votar en contra.

Casals considera que els sous són baixos

Després d’escoltar les paraules de l’oposició, l’alcalde Joan Ramon Casals va contestar les demandes d’una rebaixa de sous. “Jo considero que els sous de l’Ajuntament de Molins de Rei són baixos”, va afirmar amb contundència el convergent. “El sou més alt de l’Ajuntament de Molins de Rei no és el de l’alcalde”, va explicar Casals. “Si fem una mitjana del que cobren per hora els treballadors de l’Ajuntament de Molins de Rei i l’apliquéssim a les hores que hi dedica qualsevol dels regidors que estan al govern segur que cobrarien molt més del que aprovarem”, va argumentar. “Les hores de dedicació i la responsabilitat és molt alta”, va sentenciar l’alcalde defensant els sous que s’estaven a punt d’aprovar.

Es mantenen els càrrecs de confiança 

La segona legislatura de la sociovergència també mantindrà els càrrecs de confiança. De moment seran sis tot i que els membres del govern municipal han adquirit el compromís de que un d’ells, el responsable de comunicació del consistori, deixi de tenir aquesta condició per passar a ser un tècnic municipal. Aquest continuisme també va ser criticat per alguns partits de l’oposició i, de fet, tots ells van votar-hi en contra.

“Els càrrecs de confiança fomenten que la política sigui un espai d’endollisme”, va assegurar Carles Ros, un dels nous regidors de la CUP Molins de Rei. Aroca també es va mostrar expeditiva en aquest aspecte: “No podem convertir l’Ajuntament en una agència de col·locació”, va afirmar repetint una de les frases que ja se li va escoltar a la passada campanya electoral com a candidata de Molins Camina.

“L’Ajuntament de Molins de Rei té menys càrrecs de confiança dels que permet la llei”, va dir per defensar-se l’alcalde Casals. Tots ells actuaran com a directors de serveis de les diferents àrees de l’Ajuntament: a Alcaldia hi haurà Iolanda Garcia, a Sostenibilitat i Territori Joan Sanahuja, a Economia i Serveis Generals Jordi Bascuñana, a Desenvolupament i Promoció Estratègica Local Carme Pi i a Serveis a les Persones Mireia Escobar. El periodista Marc Redorta és qui ocupa a mitja jornada la plaça que es convertirà en un futur en tècnic de comunicació. Des del 2011, després d’una rebaixa de sous, els càrrecs de confiança cobren 52.681,16 euros anuals, el que suposa uns 3.762 € mensuals en 14 pagues.

Relacionats

Etiquetes: Ana ArocaCarles RosCarme Picàrrec de confiançacàrrecs de confiançaCIUCiU Molins de ReiCiutadansCiutadans Molins de ReiCUPCUP Molins de ReiERCERC Molins de ReiIniciativa - MESIniciativa per Molins de ReiIolanda GarcíaJoan Ramon CasalsJordi BascuñanaMarc RedortaMireia EscobarMireia RomoMolins CaminaPSCPSC Molins de Reisoussous càrrecs electessous càrrecs electes Molins de Reisous políticssous polítics Molins de Rei
EnviarCompartirTuitCompartir
El PSC de Molins de Rei reivindica la socialdemocràcia com a antídot davant l’extrema dreta

El PSC de Molins de Rei reivindica la socialdemocràcia com a antídot davant l’extrema dreta

16/06/2025
ERC denuncia la “deixadesa de l’espai públic” i reclama al govern municipal una actuació immediata

ERC denuncia la “deixadesa de l’espai públic” i reclama al govern municipal una actuació immediata

29/05/2025
Una petita rambla connectarà la nova residència d’avis amb el barri de la Granja

L’oposició insta el govern sociocomú a intensificar la recerca de finançament públic per la residència

16/05/2025
La Fiscalia es querella contra Joan Ramon Casals per cedir locals per l’1 d’octubre

Joan Ramon Casals serà nomenat responsable de política municipal de Junts

15/05/2025
August Tarragó renuncia a l’acta de regidor

August Tarragó és nomenat assessor tècnic del grup municipal d’ERC

05/05/2025
ERC commemora la proclamació de la República al racó de Lluís Companys

ERC commemora la proclamació de la República al racó de Lluís Companys

15/04/2025
Article següent

La primera Shopping Night de Molins de Rei, en imatges

Més comentat 3

  1. daniel.closa says:
    10 anys enrere

    Al ple, ha quedat clara les intervencions supramunicipals : AMB(Casals + Paz)), Parc Collserola (Soto) , SLCatalá (Paz), CLReed(Garcia), Radio Municipal(Casals), Parc Agrari(Soto), Turisme (Madorell) , Ainform (Garcia) , ADF ( Pedrola) , Patronat (Puiggari+Sanchez) , Ciutats (Soto) , Transport( Zaragoza+Pedrola) , Industrial (Folquer), InoBaix(Casals), S’agraeix el sentit comú de ERC en demanar transparència i que es facin publiques les retribucions d’aquets representants , incloent els rellotges de la FCM si es cau,…
    Positiva l’intervenció de MC sobre la necessitat de tants (5) tinents alcaldes, i la ridícula resposta de l’alcalde de que es fa per “tradició”, i “punto redondo” i que ho fan a altres ajuntaments, i que els directors de l’area tenen de ser tècnics funcionaris de l’Ajuntament, de que no hi ha el seu currículum d’aquets senyors a la Web de l’Ajuntament , i la resposta absolutista de l’alcalde : de que ho permet la llei, i de que si no estan a la Web és un “error”(error que dura 4 anys), de que hi han unes fitxes,… de que aquets senyors treballen molt, bla , bla, bla,… Les dedicacions exclusives la llei en permet fins a 7 , i abans (invents de ICV) hi havien 5 , Positiva també l’intervenció de ERC d’escarni, sobre el repartiment de poltrones entre CIU i PSC.
    Un altre vegada mes , Quatre anys mes de “marmota”, encara que la sociovergència molinenca vulgui
    donar l’imatge de canvi, en el congelament dels sous dels càrrecs electes que segons l’alcalde, encara s’atreveix a dir de que són “baixos” per la “responsabilitat” que comporten.
    Quan han assumit , els equips de govern a Molins de rei, respòssabilitats? , Llàstima que el dia 24 de maig no sortís cap regidor del PP , ja que ells , al seu programa var ser els únics que clarament la reducció d’un 5% als impostos i una rebaixa del 25 % al sous dels politics locals, La CUP i Molins Camina demanen una rebaixa de sous i Ciutadans i ICV després de l’escandalosa pujada d’en Arcas al 2007 , ara també voten en contra. Penós, que l’Ajuntament de Molins de Rei , en plena crisi econòmica, seguirà amb a mes, amb sis càrrecs de confiança, i l’estructura organitzativa de l’Ajuntament
    està marcada per la “marmota” i el continuisme. Es un detall que l’alcalde en Joan Ramon
    (d’en Mas), seguirà cobrant 49.000 € bruts anuals com a Secretari Executiu de Territori i Política Municipal del seu partit, Convergència, i tenint amb compte que la seva parella Georgina Pou
    cobra 60.929,26 € com a càrrec de confiança del Departament de Benestar Social de la Generalitat i en Joan Ramon no cobrarà de l’Ajuntament. L’alcalde cobrarà 52.681 €, Els regidors de govern amb dedicació exclusiva cobraran 46.204 €, els tinents d’alcalde amb dedicació parcial
    15,212 € i els regidors amb dedicació parcial 14,072 €, i els regidors a l’oposició, 380 €/ple) (4.560 € anuals) per assistència als plens municipals, 95 €/mes (1.140 € anuals) per les juntes de portaveu sense dedicació, i els grups polítics tenen una subvenció municipal fixa de 305 €/mes ( 3.660 €), i variable que es pot veure’s augmentada en funció del nombre de regidors, de 270 €/regidor , a mes els cobraments cada 4 anys de la Junta Electoral en funció dels vots obtinguts.
    Penós un altre vegada, que les retribucions es van aprovar amb l’abstenció d’ERC, i amb arguments camaleònics de demanar que “l’alcalde cobri de les arques municipals” , ja que en Joan Ramón ha
    decidit ser un alcalde de partit
    S’ha de felicitat a la CUP per la millora la dialèctica del seu grup, amb la professora de català del Servei
    Local de Català de Molins de Rei , Mireia Romo, en destacar la vergonyosa cleptocracia del equip de govern, dels sous dels polítics actuals a Molins de Rei. “Ningú ha d’entendre la política com un negoci” “L’entramat polític i els seus salaris s’han de veure reduïts, no tant per una qüestió d’austeritat, que també, sinó per una qüestió de decència democràtica i ètica”, davant el context de crisi econòmica actual, i que seria correcte, unes retribucions del “salari mínim interprofessional (648 €) multiplicat per 2,5 ”. 1.621 € mensuals com a salari màxim a jornada completa dels polítics locals, i control del treball dels politics al PAM (exemple del saqueig del Sr. Ramos del PP)
    Estaria bé que Molins Camina, en demanar que s’hagi de justificar les subvencions que reben els partits polítics, publiqués al seu Facebook les actes de les assemblees del seu partit i desglossés els ingressos de Molins Camina a les eleccions del 24 de maig, de la Junta Electoral i el gastos amb factures amb IVA que han tingut.
    Llàgrimes de cocodril de ICV , quan realment van ser ells mateixos els que van crear la “lapa” dels augments del sous al 2007 (Ivan Arcas) , i ara als de CIU, PSC, ERC, no hi ha qui els baixi del carro.
    Penós que en Joan Ramon , consideri encara, que els sous de l’Ajuntament de Molins de Rei
    són baixos
    Mès “marmota” en aixó de que es mantenen els mateixos càrrecs de confiança ,
    Encertada la frase de Carles Ros de la CUP en que “Els càrrecs de confiança fomenten que la política sigui un espai d’endollisme”, i la frase de Molins Camina de : “No podem convertir l’Ajuntament en una agència de col·locació”, Un derroche que els càrrecs de confiança cobrin 52.681 € anuals, el que suposa uns 3.762 € mensuals en 14 pagues, 5 directors de servei : Carme Pi (DIPEL) (exregidora de CIU a Olesa de Montserrat) , Jordi Bascunyana (ESG) ( ex membre de CIU a Sant Just Desvern ) , Mireia
    Escobar(Serveis Persones) (ex CIU de Cardadeu) , Joan Sanahuja (Sostenibilitat)( ex executiva del PSC
    barri de Gracia-Bcn , Yolanda Garcia ( Alcaldia) (excàrrec de confiança del PSC de Badalona) , s’emporten 1 Milio €/llegislatura.

    Llastimos que en Eduard Suárez Rovira (ERC) sols li preocupi la bandera gay , i que els del PSC, a aquest ple, sols escalfesin la cadira.

    Respon
    • Adam says:
      10 anys enrere

      Dels càrrecs de confiança torna a mirar el google que no encertes cap

      Respon
      • daniel.closa says:
        10 anys enrere

        A on esté de mirar a la web
        de l’Ajuntament o a Google ? , Em descuidava la cleptocràcia de : 96.591 € de Carme Figueras (PSC) directora del Consell Audiovisual de
        Catalunya ; 66.688 € de Conrad Felip
        (PSC) càrrec de confiança a Sant Boi de Llobregat ; 77.839 €
        Genoveva Català (ICV) de càrrec
        de confiança a Sant Esteve de Sesrovires ; 37.822 € de Rafael Bellido (ICV) càrrec de confiança al 60% a Sant Feliu de
        Llobregat ; 11.500 € de Victor Puntas
        (ERC) (assesor?) a dedicació parcial al
        Consell Comarcal del Baix Llobregat, i que ara l’hi ha agafat per anar
        uniformat de ciclista i en contradirecció pel carrer Casanovas.

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

A la portada

Les escoles bressol treballen per obrir amb garanties però amb menys demanda
Societat

Les AFAs de les escoles bressol veuen inviable l’obertura de nous espais sense un bon estudi

Samar Elansari
17/06/2025
L’Atlètic Incresa ascendeix a Tercera Catalana
Esports

L’Atlètic Incresa ascendeix a Tercera Catalana

Samar Elansari
16/06/2025
El PSC de Molins de Rei reivindica la socialdemocràcia com a antídot davant l’extrema dreta
Política

El PSC de Molins de Rei reivindica la socialdemocràcia com a antídot davant l’extrema dreta

Samar Elansari
16/06/2025

VIU Empresa

Allianz Antonio Padilla, més de 25 anys al servei dels veïns de Molins de Rei
VIU Empresa

Allianz Antonio Padilla, més de 25 anys al servei dels veïns de Molins de Rei

Samar Elansari
12/05/2025
Molins Comerç visibilitza la situació dels negocis familiars i la seva perdurabilitat
VIU Empresa

Molins Comerç visibilitza la situació dels negocis familiars i la seva perdurabilitat

Samar Elansari
20/03/2025
Com trobar el psicòleg adequat? Centre Sukha t’ho posa fàcil
VIU Empresa

Com trobar el psicòleg adequat? Centre Sukha t’ho posa fàcil

Viu Molins de Rei
18/03/2025

SALUT INTEGRATIVA

mosaic
Detecció i tractament de disfuncions visuals en infants: Les claus per a un desenvolupament acadèmic saludable

Detecció i tractament de disfuncions visuals en infants: Les claus per a un desenvolupament acadèmic saludable

Ariadna Grané - Mosaic
18/02/2025

L’Acupuntura: una técnica mil·lenària de la Medicina Tradicional Xinesa que aporta grans beneficis a la salut

L’Acupuntura: una técnica mil·lenària de la Medicina Tradicional Xinesa que aporta grans beneficis a la salut

Anna Planas - Mosaic
17/12/2024

SALUT I DOLOR

Logo Centre Casals
Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Laura Gàlvez
13/06/2025

Dolor Crònic i La Medicina Tradicional Xinesa (MTC) 

Dolor Crònic i La Medicina Tradicional Xinesa (MTC) 

Dra. Montse Casals - Centre Casals
07/05/2025

VIU+

Enderroquen els antics vestidors de l’Atlètic Incresa

Butlletí | Gairebé vint anys de demandes en equipaments esportius

09/06/2025
Solar de la granja

Butlletí I Els pactes de la residència

17/05/2025
La Llibreria Amèlia, un negoci familiar que apropa els llibres al municipi des de fa més de 50 anys

La Llibreria Amèlia, un negoci familiar que apropa els llibres al municipi des de fa més de 50 anys

02/05/2025
Més

La nostra independència depèn de tu. Per poder fer el periodisme local que Molins de Rei necessita ens cal el teu suport econòmic.

FES-TE SOCI de Viu Molins de Rei

ANUNCIA'T al Viu Molins de Rei


  • Avís legal

  • Política de cookies


Contacte

Viu Molins de Rei és el diari local de Molins de Rei. Pots saber més sobre nosaltres i posar en contacte amb l'equip del diari en aquesta pàgina:

QUI SOM

Amb el suport de:

Viu Molins de Rei

Formem part de la catalunyametropolitana.cat

Llicència

Viu Molins de Rei

Viu Molins de Rei és propietat de Associació Viu Comunicació i està subjecte a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 No adaptada de Creative Commons.

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Inicia sessió o crea un compte i accedeix a tots els continguts

Inicia sessió al teu compte a continuació

Contrasenya oblidada?

Recupera la teva contrasenya

Introdueix el teu nom d'usuari o adreça de correu electrònic per restablir la contrasenya.

Iniciar sessió
  • Iniciar sessió
  • Cistella de la compra
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Segur que vols desbloquejar aquesta publicació?
Desbloqueig restant : 0
Confirmes que vols cancel·lar la subscripció?