Tots els grups parlamentaris excepte Junts pel Sí es mostren favorables a que en el curs esocolar 2016-2017 no es tanqui cap línia de P3 de manera unilateral i que, a més, es redueixi la ràtio d’alumnes per aula i es mantinguin les plantilles. A Molins de Rei el departament d’Ensenyament preveia la supressió d’una línia pel curs vinent, tot i que finalment s’han pogut mantenir les mateixes que el curs passat.

El Ple del Parlament ha aprovat una proposta de resolució sobre el sistema educatiu al Baix Llobregat, que insta al govern de la Generalitat a incrementar els recursos en despesa educativa, a no suprimir cap aula de P3 de manera unilateral tot i la devallada de natalitat i a reduir la ràtio de nombre d’alumnes per aula. Li han donat suport tots els grups parlamentaris excepte el de Junts pel Sí, i ara és responsabilitat del Govern de complir amb el text aprovat.
La proposta es basa en una moció aprovada pel Parlament, on s’assenyala que s’han d’incrementar progressivament els recursos destinats al sistema educatiu, fins a “situar la despesa educativa com a mínim en el 6% del producte interior brut els propers cinc anys“. També, s’insta a la Generalitat a que “no suprimeixi cap línia de manera unilateral“, i la força a mantenir sempre un diàleg amb ens locals i les respectius comunitats educatives, a més que s’indica que totes les línies de P3 s’han d’oferir en el procés de preinscripció. També, a més de reconsiderar l’oferta educativa pels propers cursos, s’insta al govern a reduir la ràtio d’alumnes per classe per al proper curs, “i en especial als grups de P3 de centres situats en entorns d’alta complexitat“.