Els autors i autores de Molins de Rei han estat ben prolífics durant els últims mesos. La diada de Sant Jordi és l’excusa perfecta per fer-se amb alguns dels llibres d’escriptors km 0.
Viu Molins de Rei, en col·laboració amb la biblioteca El Molí, edita una nova edició de la guia d’Escriptors km 0, que pretén ser una eina indispensable per identificar i ressenyar els escriptors locals i les seves darreres obres literàries. El llistat mostra una representativitat literària molt diversa, amb gèneres, estils i formats ben diferents que tenen en comú ser escrits per gent lligada a Molins de Rei.
Una guia amb tots aquests títols es podrà recollir en format paper a la parada d’Escriptors km 0 de Viu Molins de Rei i la biblioteca El Molí a la Fira del Llibre en Català durant el dia de Sant Jordi.
El batec d’una plaça – Joan Pi i Saumell
‘El batec d’una plaça. La plaça de la vila de Molins de Rei al llarg del temps’ va ser publicat originalment el 1997. 22 anys després reneix l’obra escrita pel cronista local Joan Pi i Saumell (Castellbisbal, 1921 – Molins de Rei, 2005) en la que es repassa part de la història de la plaça de la Vila. La publicació dona a conèixer anècdotes d’edificis emblemàtics, de personatges il·lustres i de gent senzilla nascuts a la plaça, d’alguns fets històrics i de diverses activitats que han tingut lloc en aquest espai.
La reedició ha estat possible gràcies a l’esforç del seu fill, Carles Joan Pi, col·laborador de Viu Molins de Rei amb la secció Molins de Rei en persona. S’ha encarregat de convèncer diferents negocis per reeditar un llibre que en el seu moment va finançar la desapareguda Caixa Penedès. Aquest cop la publicació ha anat a càrrec d’aquest mitjà i Digital1425 s’ha fet càrrec de la producció i impressió.
El llibre es podrà adquirir durant el dia de Sant Jordi a la parada d’Escriptors km 0 de Viu Molins de Rei i la Biblioteca El Molí. Els socis del diari poden participar en el sorteig d’un exemplar d’aquest llibre i tots aquells que es donin d’alta durant la diada de Sant Jordi es podran endur un exemplar de manera totalment gratuïta.
El temps a la maleta – Mónica Usart
Quan anem de viatge, normalment, no volem trobar fenòmens extrems. Ni pluges abundants, ni grans nevades, ni ventades, ni calor insuportable, ni fred intens, ni huracans, ni tornados… Amb el seu nou llibre, la meteoròloga Mònica Usart (Molins de Rei, 1984) ensenya tot el contrari: els llocs del planeta on, per la seva situació, la geografia o altres factors, el clima és particular i s’ha arribat a situacions extremes. Els lectors viatgers poden fer un recorregut de la mà de la dona del temps de RAC1 per 25 llocs del món amb un clima digne de ser explicat.
Els socis de Viu Molins de Rei poden participar en el sorteig d’un exemplar d’aquest llibre i tots aquells que es donin d’alta durant la diada de Sant Jordi es podran endur un exemplar de manera totalment gratuïta.
Sentoments + Sentismes – Sento Masià
L’editorial Grogues cauen les fulles (Coŀlecció Aiguasal), dirigida per Toni Moreno, publica les obres Sentoments i Sentismes, una acurada edició que recull la vida pictòrica de Sento Masià (Alcoi , 1940). Dos llibres complementaris sobris, bàsicament de fotografies, que fan un repàs antològic a l’obra de Masià acompanyats de textos breus de persones que han escrit sobre el pintor que va impulsar el moviment artístic “Alcoiart” i posteriorment va fixar la seva residència a Molins de Rei com a catedràtic de Dibuix i Art a l’institut del municipi.
Els socis de Viu Molins de Rei poden participar en el sorteig d’un exemplar d’aquest llibre i tots aquells que es donin d’alta durant la diada de Sant Jordi es podran endur un exemplar de manera totalment gratuïta.
L’univers de la mandarina – Anna Santacana i Gemma Santacana
Anna Santacana (Molins de Rei, 1989) és pedagoga i des de ben petita ja despuntava el seu interès pel món de l’educació. A Gemma Santacana (Molins de Rei, 1996) ja en la seva infància li encantava narrar històries. El treball conjunt de totes dues dona com a resultat una obra infantil fruit de la unió de coneixement i creativitat amb l’Emma com a protagonista, a qui li agrada explorar el món que l’envolta. A més d’una història pels més petits, inclou activitats pràctiques.
Les autores estaran signant la seva obra durant tot el matí de Sant Jordi a la parada d’Escriptors km 0 de Viu Molins de Rei i la Biblioteca El Molí. Els socis del diari poden participar en el sorteig d’un exemplar d’aquest llibre i tots aquells que es donin d’alta durant la diada de Sant Jordi es podran endur un exemplar de manera totalment gratuïta.
‘Desitjos’ – Jon Kieb
Va ser el llibre més venut entre els autors locals durant el Sant Jordi del 2018. Els desitjos són companys de viatge que ha escollit l’autor per plantejar una pregunta bastant simple però alhora ben complexa de respondre: Què i com són els desitjos? Preguntar-se coses que mai ens preguntaríem ens permet arribar a respostes que mai creiem que tindríem.
L’autor estarà signant la seva obra durant tota la tarda de Sant Jordi a la parada d’Escriptors km 0 de Viu Molins de Rei i la Biblioteca El Molí. Els socis del diari poden participar en el sorteig d’un exemplar d’aquest llibre i tots aquells que es donin d’alta durant la diada de Sant Jordi es podran endur un exemplar de manera totalment gratuïta.
‘Avui per tu, demà per mi’ – Gemma Tribó
La historiadora de Molins de Rei Gemma Tribó fa una incursió en la novel·la històrica i la lectura fàcil amb aquest llibre on explica la vida al front de guerra del seu pare, Miquel Tribó, mestre de la República convertit en professor de les escoles nacionals de Molins de Rei durant el franquisme. Fa un cant a la fraternitat entre bàndols ficcionant un pacte d’ajuda mútua que hauria subscrit Tribó com a soldat republicà amb un soldat franquista.
L’autora estarà signant la seva obra de 17 a 19 hores de la diada de Sant Jordi a la parada d’Escriptors km 0 de Viu Molins de Rei i la Biblioteca El Molí.
La música de la fe. Que no deje de sonar – Jesús Ballaz
Un assaig valent que planteja la transmissió de valors de la nostra societat. Tot i que ningú pot esborrar d’un cop de ploma les herències positives o negatives del món dels seus predecessors, vivim una dinàmica més o menys desitjada de desarrelament, especialment de l’herència religiosa.
Jesús Ballaz (Liedéna, 1946), que va ser editor de llibres infantils i juvenils durant molts anys i autor de més d’una trentena d’obres per aquest públic, reflexiona ara en llibre dirigit al públic adult sobre la “comunitat de memòria” cultural de la que som hereus.
Fuerzas y cuerpos – Paula Artés
La Guàrdia Civil és un cos policial que a Catalunya sabem que existeix però mai veiem, no se sap que segueixen operant. En tots els llocs del món s’utilitza la invisibilitat com a sistema de control i operativitat. Fuerzas y cuerpos és un fotollibre que tracta sobre la invisibilitat de la Guàrdia Civil a Catalunya.
Paula Artés (Molins de Rei, 1996) és graduada en fotografia i creació contemporània i ha dedicat els últims anys a donar a conèixer i qüestionar les estructures de poder i control. Des del 2016 ha estat seleccionada en diverses convocatòries, festivals, beques i premis diferents. El fotollibre Fuerzas y cuerpos fou seleccionat al Unseen Dummy Award d’Amsterdam on va estar exposat durant tot el festival.
Poema de l’amor valent – Adrià Sàbat Galceran
L’útlim llibre del poeta molinenc Adrià Sàbat es va publicar tot just fa un any, el dia de Sant Jordi del 2018. És un conjunt de poemes que conformen una mateixa història. El fil narratiu parla d’“un jo enamorat en la recerca de ser correspost”, afirma l’autor. Tot, amb un punt “terrenal i assequible”, que farà el conjunt de poemes aptes per al públic general.
El día que sientas el latir de las estrellas – Dulcinea (Paola Calasanz)
El día que sientas el latir de las estrellas és la tercera part d’una trilogia que precedeixen El día que sueñes con flores salvajes i El día que el océano te mire a los ojos. L’obra escrita per la youtuber i instagramer molinenca és una noveŀla plena d’amor, emoció i bellesa, sobre el poder del passat i la importància de viure la vida sempre com una aventura.
El cuaderno del bosque – Dulcinea (Paola Calasanz)
Per a Paola Calasanz, el menjar és plaer i menjar bé no és sinònim de sofriment. En aquest llibre plasma les seves millors receptes, plenes de color, sabor i lliures de sofriment animal. El cuaderno del bosque aposta per un menjar saludable i vegà, una alimentació equilibrada i respectuosa amb el medi ambient i amb tots els éssers vius.
Mama, jo també vull donar teta – Raquel Monfort Gil
Hi ha una generació de dones que van viure en un moment social on van tenir dificultats per alletar amb normalitat. Aquestes dones, ara àvies, han donat suport incondicional a les seves filles amb els seus nadons i les seves lactàncies. Com a pediatra i assessora de lactància materna, Raquel Montfort Gil dedica aquest tribut a les àvies i a intentar que sanin les cicatrius dels seus cors.
Col·lagen per a l’ànima. La gratitud – Pere-Jordi Munar i Tolo Alzina
Per què un recull d’inspiració sobre la pràctica diària de la gratitud? Doncs per la infinitat de beneficis psicològics, físics i socials relacionats amb la gratitud. Es tracta d’un llibre el qual recull les gratituds que Pere-Jordi Munar i Tolo Alzina s’han anat enviant durant 18 mesos.
El joc era donar les gràcies cada dia per algun detall, alguna cosa que els cridés l’atenció i els fes estar al present i ser conscients de l’ara. El que havia de durar 21 dies es va allargar 18 mesos i d’aquí va sorgir el llibre. Segons els autors, el llibre no té instruccions d’ús, i cada persona podrà trobar en ell alguna cosa.
De Palma vs De Palma – Diversos autors (coordinat per Albert Galera)
Sota el títol de De Palma vs De Palma, aquest assaig indaga sobre alguns dels conceptes essencials de l‘obra del director Brian De Palma a partir de la visió personal de sis autors, cadascun dels quals centra el seu anàlisi individual en una d’aquestes constants. Es tracta del tercer llibre oficial del Festival de Cine de Terror de Molins de Rei.
Coordinat pel director artístic del Festival, Albert Galera, compta amb la signatura de crítics prestigiosos i la participació d’integrants de l’esdeveniment cinematogràfic com Antonio José Navarro, Gerard Fossas, Jordi Batet, Jaume Claver, Ignasi Juliachs i el propi Albert Galera.
El universo de Howard Hawks – Albert Galera i altres autors
El llibre definitiu sobre un dels directors de cinema més aclamats. Una enciclopèdia sobre la vida i obra de Howard Hawks, amb un impressionant desplegament fotogràfic.El molinenc Albert Galera, juntament amb una vintena de prestigiosos crítics, analitza els seus films, els seus actors, les seves obsessions… Howard Hawks va ser capaç de crear un univers propi en què la companyonia i la camaraderia es tornaven en valors absoluts i en el qual la dona era tan o més proactiva que l’home.
Alma mater i altres narracions – Diversos autors
Alma mater i altres narracions recull els textos guanyadors del 23è Concurs de Narrativa Literària Mercè Rodoreda de Molins de Rei, organitzat des de l’any 1983 per l’Ajuntament amb el suport de l’Institut Català de les Dones i la Diputació de Barcelona.
El llibre reuneix la narració “Alma mater” de la guanyadora del certamen de narrativa breu, Ivet Duran Boixadera (Barcelona, 1981), i de les escriptores que van aconseguir el segon i el tercer premi, Gemma Santaló (Castellfollit de la Roca, 1971), amb “L’alè”, i Laura Rosich Mena (Igualada, 1983) amb “Un funeral per a l’Olga Manakova”, respectivament. Els lectors també hi trobaran publicades les narracions que van quedar finalistes del certamen.
Els socis de Viu Molins de Rei poden participar en el sorteig d’un exemplar d’aquest llibre i tots aquells que es donin d’alta durant la diada de Sant Jordi es podran endur un exemplar de manera totalment gratuïta.
Receptari de la coradella – Diversos autors
La coradella és un plat fet a base de menuts de xai i molt adient per als traginers que des de fa 168 anys feinegen per la gèlida Fira de Molins de Rei primer a cop de carro i cavall, més endavant amb tractors i ara amb telèfons inteŀligents… El plat típic de la Fira de la Candelera va ser escollit com el plat favorit dels catalans en el marc del Fòrum Gastronòmic 2018.
Diferents restauradors del municipi descobreixen diferents propostes per gaudir d’aquest plat. No cal dir que és per estomacs iniciats als que els entusiasmen la cuina de menuts i és imprescindible regar-ho amb un bon vi i un bon tros de pa.
Anuari Viu Molins de Rei 2018 – Viu Molins de Rei
Com ja és tradició, Viu Molins de Rei ha presentat la cinquena edició del seu Anuari, que repassa en profunditat les principals informacions publicades per aquest mitjà digital durant els últims 12 mesos. Sota el títol ‘Art i transport més metropolitans’, la revista en paper analitza en profunditat l’entrada a la zona 1 de transport públic i l’eclosió de l’art urbà al municipi, a més d’altres informacions locals rellevants durant l’any 2018.
Tots aquells que es donin d’alta durant la diada de Sant Jordi s’enduran un pack amb els cinc anuaris editats per Viu Molins de Rei de manera totalment gratuïta.