La campanya d’esporga de tardor i hivern començarà aquest dimarts i s’allargarà fins al gener del 2020. Està previst podar 2.000 arbres amb “mètodes menys agressius” perquè siguin més resistents a plagues i malures.
Tret de sortida a l’època d’esporga de tardor i hivern, que començarà aquest dimarts i es prolongarà fins al gener del 2020. Durant aquest temps, l’Ajuntament preveu podar 2.000 arbres amb una poda “menys agressiva” que permeti tenir un arbrat més resistent a plagues i malures.
Per això, el consistori explica en un comunicat que en aquesta ocasió es faran talls sobre branques més petites per tal de “reduir la superfície de la ferida” i així respectar “el port estructural natural de l’arbre”, a més de sanejar les branques malmeses.
En aquesta campanya també es vol minimitzar l’impacte en la mobilitat del municipi que provoca l’ús de maquinària pesada com camions i grues. Per aquest motiu la utilització d’aquest tipus de vehicles “es concentrarà en dies determinats” i després es farà servir maquinària més petita. A més, per no perjudicar l’activitat escolar, la vegetació dels patis del centres educatius es podarà durant les vacances de Nadal.
Un altre dels objectius és millorar la neteja després de l’esporga amb “un control més acurat” que aconsegueixi retirar les branques podades al més aviat possible. A banda d’aquests 2.000 arbres, el consistori preveu esporgar 1.300 unitats més en la campanya de primavera.
Com cada any ; això està explicitat amb la contracta . On es la notícia ?