L’Ajuntament ha organitzat un any més una encesa d’espelmes el 25-N per recordar les dones que han estat assassinades per violència masclista.

Fins a 52 dones han estat assassinades enguany per violència masclista a Espanya. Totes elles han estat recordades aquest dilluns amb una encesa d’espelmes a la plaça de l’Ajuntament, coincidint amb el Dia Internacional contra la Violència de Gènere.
En l’acte, diferents grups polítics del consistori s’han compromès a treballar per eradicar les violències masclistes i han visibilitzat la importància de posar aquesta qüestió al centre de les polítiques públiques.
En un manifest consensuat entre diferents forces polítiques, diversos representants municipals han alertat que “les violències masclistes no són fets aïllats, sinó que responen al patriarcat”. També han advocat per la sororitat i per “trencar el silenci”. Les encarregades de llegir-lo conjuntament han estat la regidores de la CUP, Estefania Castillo; d’ERC, Marta Espona; i del PSC, Ainoa García. També n’ha llegit una part el regidor de Molins en Comú, Gerard Corredera.
El text ha reconegut la tasca de moviments i organitzacions feministes a l’hora de visibilitzar les violències masclistes, i ha remarcat la necessitat de seguir lluitant per acabar amb el que han qualificat de xacra. L’alcalde, Xavi Paz, ha recordat que des del 2003 més de 1.000 dones han estat assassinades a Espanya. “Avui mateix s’ha produït un altre feminicidi”, ha alertat la regidora de Feminismes i LGTBI, Jessica Revestido.
Per això, tant Paz com Revestido han posat en valor el compromís de Molins de Rei amb la lluita contra el masclisme i han animat la ciutadania a “dir prou”. L’acte també ha comptat amb l’acompanyament musical d’un grup d’alumnes de l’Escola de Música Julià Canals, que han interpretat peces com “Lovely” de Billie Eilish.
Més comentat 1