Es tracta d’una xerrada que la formació política ha celebrat amb la participació de diferents membres del sector educatiu de Molins de Rei.

Molins en Comú ha mobilitzat una part del col·lectiu educatiu del municipi representat en mestres, famílies i alumnes de Molins de Rei que han pogut expressar-se a través d’un acte organitzat per la formació titulat ‘Experiències educatives en temps de confinament’.
Els tres docents que han participat a la reunió telemàtica han posat en valor com han pogut afrontat aquesta situació que ningú s’esperava. Així ho ha explicat Dani Giménez, membre de l’AFA, que ha destacat que ell i els seus companys han hagut de realitzar “horaris de feina molt amplis”. Giménez ha titllat la situació inicial de confinament com “un caos”.
Vídeo de l’acte
Esther Piñol, docent de l’escola Josep Maria Madorell, també ha fet èmfasi en la falta d’informació. “Les famílies reclamaven informació”, explica, però “no sabíem res més que el que llegíem als titulars”. Per la seva part, Ramon Graells, professor i director de l’institut Bernat el Ferrer, ha assegurat que durant la pandèmia s’ha viscut “una situació que ha demanat una adaptació molt important a nivell de centres”. Per ell, però, “aquest trimestre no s’ha perdut”.
Els alumnes han posat el to més crític del debat, i han reconegut que han sentit “una pressió” important. Així, acusen alguns professors d’haver mostrat “certa falta de comprensió emocional” i de no haver “acabat de seguir les normes” en “augmentar desmesuradament les tasques” que “molts alumnes no han pogut seguir”.
La xerrada s’ha celebrat divendres a la tarda i s’ha pogut seguir en directe mitjançant el canal de Youtube de la formació. El debat ha estat moderat per Susana Canet, membre de Molins en Comú. També hi ha participat Laura Durán, psicopedagoga i exregidora d’Educació a l’Ajuntament de Molins de Rei i l’associació Enreda’t.