La Unió de Botiguers de Molins de Rei (Botmol) lamenta que sis centres educatius del municipi s’hagin adherit a una campanya d’Amazon sobre promoció de material escolar que va “en contra del comerç local”. Des de l’entitat contactaran amb els centres i els demanaran que se’n retirin.

La crisi de la Covid-19 ha impactat de ple en el sector comercial de proximitat, que després del primer confinament intenta aixecar el cap com pot. Però no sempre ho té fàcil, sobretot davant la competència de les grans plataformes.
En els últims mesos, Amazon ha posat en marxa la campanya ‘Un clic para el cole’, que ofereix als centres educatius la possibilitat d’acumular un crèdit virtual en material escolar si hi ha famílies de l’escola que compren a la plataforma.
És una promoció més que suculenta que al municipi ja ha seduït sis centres educatius. Però als comerciants de Molins de Rei la campanya els ha caigut com una galleda d’aigua freda. “És una acció que ens fa molt de mal en un moment molt delicat”, diu l’actual president en funcions del Botmol, Vicenç Cucurull, que considera que la campanya contribueix a matar el comerç local.
L’entitat no es vol quedar de braços plegats i per això ha anunciat en declaracions a Viu Molins de Rei que contactarà amb els centres educatius per demanar-los que se’n retirin.
“Creiem que els centres educatius de la vila també han de fomentar el comerç local, sobretot si reben diners públics”, argumenta Cucurull, que posa en valor aspectes com “la proximitat en el tracte cap als clients i la possibilitat de fer poble” que ofereixen els establiments locals.
De fet, el Botmol ja s’ha adherit a l’Associació de Professionals dels Eixos Urbans de Catalunya que juntament amb altres entitats comercials de tot el territori han enviat una carta al departament d’Educació i al d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya per demanar-los que els centres educatius i les universitats catalanes que reben fons públics no participin en la campanya.