Els Premis de Prevenció d’Incendis Forestals de la Diputació de Barcelona han reconegut la tasca de Centeno, membre de l’ADF Puigmadrona-Olorda des de 1966. La iniciativa ‘Simulafoc’ de l’ADF de Molins de Rei estava nominada al premi a millor projecte de sensibilització.

El voluntari de l’ADF Puigmadrona-Olorda, Ramon Centeno, ha guanyat el Premi Honorífic Joaquim Maria Castellarnau als Premis de Prevenció d’Incendis Forestals de la Diputació de Barcelona. Aquests guardons valoren els projectes de les Agrupacions de Defensa Forestal i han condecorat a Centeno per la seva trajectòria a l’agrupació molinenca.
La presidenta de la Diputació de Barcelona, Núria Marín, ha estat l’encarregada d’atorgar el premi a Centeno durant el programa ‘A peu de bosc’, una gala telemàtica. El molinenc ha rebut el premi envoltat dels seus companys de l’ADF i ha explicat que la tasca dels voluntaris és “importantíssima” i que requereix “grans sacrificis i hores de feina”. “És una passada”, ha conclòs.
Després de la seva intervenció, la gala dels premis ha emès un vídeo on familiars i companys de Centeno valoren el seu compromís amb l’ADF. Han definit al guardonat com “un puntal” en l’agrupació i expliquen que la seva prioritat sempre ha estat sempre “salvar la muntanya”.

De fet, Ramon Centeno col·labora amb l’ADF 246, que s’ocupa de la zona de Collserola de Molins de Rei i el Papiol, des de 1966. Conjuntament amb el primer president de l’agrupació, Joan Castellví, van comprar els primers vehicles i es van centrar en la captació i formació nous voluntaris.
Nominat un joc per la prevenció d’incendis
L’ADF de Molins de Rei i el Papiol estava nominada al premi Jordi Peix, pel seu projecte ‘Simulafoc’, un joc de simulació per la prevenció i extinció d’incendis forestals. El guardó reconeix les iniciatives d’informació i sensibilització per la prevenció d’incendis.
Tot i això, la condecoració ha estat pel projecte ‘Escola de Foc de Catalunya’, presentat per l’ADF La Carrerada. Aquesta iniciativa consisteix en el condicionament d’un espai verd al centre de Vilafranca del Penedès com a viver forestal per proveir les ADF i altres entitats per a futures reforestacions.
La gala presentada per periodista Vanesa Raja també ha atorgat el premi Rossend Montané, destinat a projectes de planificació en la prevenció d’incendis, a l’ADF Pla de Bages. L’agrupació que actua a tres municipis del Bages ha sortit vencedora gràcies a un projecte que preveu incrementar la biodiversitat biològica i zoològica.